Verkiezingen in de VS 2020
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Verkiezingen in de VS 2020
Distribution of Electoral Votes
Electoral votes are allocated among the States based on the Census. Every State is allocated a number of votes equal to the number of senators and representatives in its U.S. Congressional delegation—two votes for its senators in the U.S. Senate plus a number of votes equal to the number of its Congressional districts.
Under the 23rd Amendment of the Constitution, the District of Columbia is allocated three electors and treated like a State for purposes of the Electoral College.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik dacht nochtans dat jij wel humor snapte ...CarpeNoctem schreef: ↑5 november 2020, 18:09Je weet ongetwijfeld dat die connectie tussen Jim Jones en Kool Aid fake news is?
The cult that inspired "drink the Kool-Aid" didn’t actually drink Kool-Aid
(by the way onlangs in Knack gezien dat de 3 puntjes ... blijkbaar een typisch boomergebruik is, en ik dacht dat ik dat had uitgevonden ...)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat is een beetje teveel krediet. Natuurlijk weet die pillenslikkende ambtenaar met wormen in zijn hoofd dat niet. Alles wat de vrt verkondigt, is per definitie waar en moet ineens ook dienen als basis voor alle wijsheid van de netto-ontvangers, zodat ze braaf blijven denken en verkondigen dat de boompjes tot in de hemel reiken. Tot de dag natuurlijk dat dat luchtkasteel instort, die dag gaan we ineens heel veel duracel-aapjes zien die uitzinnig en oneindig rondjes draaien.CarpeNoctem schreef: ↑5 november 2020, 18:09Je weet ongetwijfeld dat die connectie tussen Jim Jones en Kool Aid fake news is?
The cult that inspired "drink the Kool-Aid" didn’t actually drink Kool-Aid
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
De Belgische politieke talkingheads die in de pers hun afschuw en verbijstering tentoonspreiden over het rommelige on-democratische kiesproces in de VS, 'hoe kan het dat het zolang duurt om een uitslag te kennen', etc etc.
...zijn die nu allemaal collectief op hun kop gevallen? Of kennen ze gewoon geen schaamte?! Hier in België kennen we misschien de definitieve uitslag dezelfde dag maar het duurt wel 5-600 dagen voordat er een lappendeken van een minderheidsregering komt die niet representatief is met de uitslag van de verkiezingen...
Echt, ik wou dat ik zo onbeschaamd was als de gemiddelde Belgische politieker. Het leven moet zo eenvoudig zijn.
...zijn die nu allemaal collectief op hun kop gevallen? Of kennen ze gewoon geen schaamte?! Hier in België kennen we misschien de definitieve uitslag dezelfde dag maar het duurt wel 5-600 dagen voordat er een lappendeken van een minderheidsregering komt die niet representatief is met de uitslag van de verkiezingen...
Echt, ik wou dat ik zo onbeschaamd was als de gemiddelde Belgische politieker. Het leven moet zo eenvoudig zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Helemaal juist! Oprecht dank om me daaraan te herinneren.CarpeNoctem schreef: ↑5 november 2020, 17:56Hola, zo snel niet. We hebben ook nog faithless electors.fropskottel schreef: ↑5 november 2020, 14:35
In geval van gelijkspel komt het in principe aan het congres toe de knoop door te hakken wat de president betreft.
Aan een andere kant van het politieke spectrum had je bij de dood van Margaret Thatcher een eerder merkwaardige hitparade in het VK, met op de eerste plaats https://www.youtube.com/watch?v=kPIdRJlzERo .Zo weigerden 5 8 kiesmannen in 2016 voor de feeks Hillary te stemmen. Maar op dat moment maakte het natuurlijk niets uit.
Het einde is nabij!Het circus is bijlange nog niet gedaan
-
- VIP member
- Contacteer:
Logisch dat het langer duurt met 7 partijen in een regering... in de VS is het 1 partij die de president en/of senaat en/of congres heeft, dan was het hier ook snel geregeld....TooTall schreef: ↑5 november 2020, 22:46 De Belgische politieke talkingheads die in de pers hun afschuw en verbijstering tentoonspreiden over het rommelige on-democratische kiesproces in de VS, 'hoe kan het dat het zolang duurt om een uitslag te kennen', etc etc.
Amen ... hallelujah, ik heb het licht gezien ... Trump has to win ... let's hope for a divine interventionanonymous schreef: ↑5 november 2020, 21:58 Voor de sekteleden onder ons.
https://youtu.be/AUmMUmLYT1Y
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad. De schaamte voorbij
Het Twitter-account van Steve Bannon, de voormalig adviseur van president Donald Trump, is opgeschort omdat hij gepleit heeft voor het gebruik van geweld tegen twee belangrijke Amerikaanse functionarissen, onder wie topimmunoloog Anthony Fauci. YouTube heeft om die reden ook een video van Bannon verwijderd. Volgens Bannon zouden Fauci en FBI-baas Christopher Wray onthoofd moeten worden. (HLN)
https://www.hln.be/buitenland/twitterpr ... ~aebc6be7/
https://www.hln.be/buitenland/twitterpr ... ~aebc6be7/
Deze heb ik niet allemaal gelezen, alleen de laatste voor ik zelf reageerde. Ik ben niet meer zo actief op het forum aangezien het niveau gedaald is. Zelden zijn er nog waardevolle post betreffende beleggen (aandelen). Ik mis de post van sommige leden zoals Belca2.Ook zeezout zie je nog zelden.
Met netto-ontvanger zult u doppers e.d. bedoelen. Wel ik werk gewoon dus behoor niet tot deze categorie.
En als ik je 1 tip mag geven: niet teveel bezig zijn met zaken waarover je het niet eens bent, en niks/weinig aan kunt veranderen. Raak je uiteindelijk alleen maar verbitterd van. En kosten alleen maar hopen energie en tijd.
Het staat zo meteen te gebeuren: nog 650 stemmen en Georgia swingt naar Biden.
Vermits Fox en AP eerder AZ al aan hem hadden toegewezen kan Trump hierdoor niet meer aan de 270 kiesmannen komen.
Ironisch dat Trump zo meteen de genadesteek live op TV gaat krijgen door AZ en GA, 2 staten van politici die hij bij hun overlijden zwaar beschimpt heeft:
John Mc Cain (AZ)
John Lewis (GA)
Carma is a bitch.
Ook de rustbelt gaat hoogstwaarschijnlijk nog zo goed als volledig terug verloren, maar dat maakt niet meer uit: geen wonder eigenlijk, want hij heeft er ook niets voor gepresteerd die 4 jaar. Ruzie maken met China over wat importheffingen en met Mexico over wat auto-onderdelen brengt geen miljoenen jobs terug in een regio die qua infrastructuur nog in de jaren 60 stilstaat.
Vermits Fox en AP eerder AZ al aan hem hadden toegewezen kan Trump hierdoor niet meer aan de 270 kiesmannen komen.
Ironisch dat Trump zo meteen de genadesteek live op TV gaat krijgen door AZ en GA, 2 staten van politici die hij bij hun overlijden zwaar beschimpt heeft:
John Mc Cain (AZ)
John Lewis (GA)
Carma is a bitch.
Ook de rustbelt gaat hoogstwaarschijnlijk nog zo goed als volledig terug verloren, maar dat maakt niet meer uit: geen wonder eigenlijk, want hij heeft er ook niets voor gepresteerd die 4 jaar. Ruzie maken met China over wat importheffingen en met Mexico over wat auto-onderdelen brengt geen miljoenen jobs terug in een regio die qua infrastructuur nog in de jaren 60 stilstaat.
Nu nog hopen dat de Secret Service hem manu militari uit het witte huis mag slepen, dan kunnen we nog eens lachen.
Wat beleggen betreft zijn er inderdaad heel veel andere veel waardevollere fora. Om over politiek en filosofie te zwetsen is dit de uitgelezen plek, met als dikke bonus het op stang jagen van de talrijke ambetantenaars hier aanwezig.
Het niveau is hier de laatste tijd inderdaad behoorlijk laag, maar het loopt hier dan ook vol volk dat het 'niet meer dan normaal' vindt om oudjes die op een bankje uitrusten er met matrakken af te knuppelen. Op sommige momenten kan een rechtgeaard mens niet anders dan hierop reageren, wat velen dan van tijd tot tijd wel eens doen.
Ondertussen zijn we zowat omsingeld door koppensnellers, maar het lampje wil maar niet aan. Zalig toch, die marxistische utopie. Niet?
Niet noodzakelijk. Er zijn ook doppers die meer afgedragen hebben aan verplichte 'verzekering' dan ze ooit terug kunnen krijgen. Dat blijven uiteraard nettobetalers.
Dat ambtenarenvolk, dat verplichte en vooral opgedrongen 'diensten' levert waar ten eerste geen mens om gevraagd heeft en waar je ten tweede meestal beter af bent zonder, is de eerste lijn van een lange horde netto-ontvangers.
Als jij tot die groep behoort ga je per definitie niet 'gewoon werken'.
Dat is een behoorlijk pretentieuze tip. Ik zal zelf wel bepalen waar ik mijn tijd en energie insteek. Mijn tijd is van mij (tot grote spijt van die marxistische bende die de boel zo graag op slot wil) omdat ik, gelukkig voor mij, financieel onafhankelijk ben. Veel tijd en energie steek ik niet in dit forum, het is vooral ontspanning als ik een pauze neem van de meer belangrijke zaken waar ik mee bezig ben. En de lol natuurlijk, wanneer weer eens zo'n ambtenaar een ader in zijn hoofd doet spatten.
On topic. Trump heeft deze verkiezingen gewoon gewonnen. Nu volgt het trieste schouwspel hoever die criminele marxistische bende deze fraude kan en gaat drijven, en de vraag natuurlijk of de overgebleven en bijzonder kleine vrije wereld deze fraude kan smoren. We stonden erbij en keken ernaar!
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.