verkoop wagen particulier aan handelaar
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Re: verkoop wagen particulier aan handelaar
De regels zijn inderdaad gewijzigd vanaf 2018. Ik loop achter. Ludo en jamesken hebben gelijk. Ik niet.
Idd tot 3000 euro cash mogelijk. Vanaf 3000 euro moet het bedrag boven de 3000 euro op andere manier betaald worden.
Ik leer weer eens bij!
Excuses voor mijn eerder foutief antwoord.
Idd tot 3000 euro cash mogelijk. Vanaf 3000 euro moet het bedrag boven de 3000 euro op andere manier betaald worden.
Ik leer weer eens bij!
Excuses voor mijn eerder foutief antwoord.
Bedankt aan allen voor alle info. Heb naar de handelaar gebeld en die zal een instant betaling doen. Echter de rekening is niet van dezelfde bank dus het is niet zeker of ik ter plaatse kan controleren of het geld is aangekomen.
Een vraagje ivm de overeenkomst: hij heeft natuurlijk zijn eigen overeenkomst, de wagen wordt in het inkoopboek register geschreven. Ik heb het echter op voorhand niet kunnen zien dus ik weet niet wat er zoal instaat.
De vraag die ik dus heb: is het nodig om iets zoals "De auto wordt verkocht zonder garantie en in de staat waarin hij zich bevindt, die gekend is door de koper na een testrit en een uitgebreid onderzoek."
Of is dit niet nodig indien je de wagen aan een wagenhandelaar verkoopt (de man, die trouwens aan de telefoon een heel correcte indruk gaf, en dus doorverwezen is door MyWay, zei dat hij wel degelijk een testrit zal doen)
Stel dat iets dergelijk niet in zijn overeenkomst vermeld is, laat ik het dan bijvoegen? Of is het niet nodig met een handelaar in wagens?
Alvast bedankt voor de reacties.
Een vraagje ivm de overeenkomst: hij heeft natuurlijk zijn eigen overeenkomst, de wagen wordt in het inkoopboek register geschreven. Ik heb het echter op voorhand niet kunnen zien dus ik weet niet wat er zoal instaat.
De vraag die ik dus heb: is het nodig om iets zoals "De auto wordt verkocht zonder garantie en in de staat waarin hij zich bevindt, die gekend is door de koper na een testrit en een uitgebreid onderzoek."
Of is dit niet nodig indien je de wagen aan een wagenhandelaar verkoopt (de man, die trouwens aan de telefoon een heel correcte indruk gaf, en dus doorverwezen is door MyWay, zei dat hij wel degelijk een testrit zal doen)
Stel dat iets dergelijk niet in zijn overeenkomst vermeld is, laat ik het dan bijvoegen? Of is het niet nodig met een handelaar in wagens?
Alvast bedankt voor de reacties.
Normaal staat dat zo in de overeenkomst. Als dat niet is zet je het er maar ergens bij.
Ohja pas op dat de koper niet beweert dat er vanalles mis is om aldus de prijs te drukken!
In principe zal dat wel niet, maar je weet maar nooit eh...
Ohja pas op dat de koper niet beweert dat er vanalles mis is om aldus de prijs te drukken!
In principe zal dat wel niet, maar je weet maar nooit eh...
Een autohandelaar wordt verondersteld de staat van de auto goed genoeg te kunnen inschatten. Dat is niet het geval voor een particulier.
Prijs drukken : 'wijkopenautos' is daar heel sterk in.
Online grote prijs voorstellen. Daarna bij het ter plaatse bekijken schiet er niets meer over;
Aan de andere kant geven ze jou ook een voorstel voor een auto in zeer goede staat.
Niet met een ujitlaat die loshangt, deuren die bekrast zijn, lakschade..
Ik zou me er toch in gedachten al tegen wapenen.. tegen elke poging tot prijs drukken.
En zoals eerder gezegd : hou in je hoofd wat je er zeker voor wil hebben. Gaat het daaronder, wees dan niet bang om gewoon weg te gaan.
Je bent daar voor JOUW zak. Niet voor de zak van een ander.
Instantbetaling : als jouw bank er aan meewerkt en je hebt een app voor mobiel bankieren is de betaling binnen seconden zichtbaar op jouw rekening.
Voorbeeld : een betaling van ING naar Belfius als instantbetaling uitgevoerd zie je op de app enkele seconden later. Dat is ook niet meer annuleerbaar.
Prijs drukken : 'wijkopenautos' is daar heel sterk in.
Online grote prijs voorstellen. Daarna bij het ter plaatse bekijken schiet er niets meer over;
Aan de andere kant geven ze jou ook een voorstel voor een auto in zeer goede staat.
Niet met een ujitlaat die loshangt, deuren die bekrast zijn, lakschade..
Ik zou me er toch in gedachten al tegen wapenen.. tegen elke poging tot prijs drukken.
En zoals eerder gezegd : hou in je hoofd wat je er zeker voor wil hebben. Gaat het daaronder, wees dan niet bang om gewoon weg te gaan.
Je bent daar voor JOUW zak. Niet voor de zak van een ander.
Instantbetaling : als jouw bank er aan meewerkt en je hebt een app voor mobiel bankieren is de betaling binnen seconden zichtbaar op jouw rekening.
Voorbeeld : een betaling van ING naar Belfius als instantbetaling uitgevoerd zie je op de app enkele seconden later. Dat is ook niet meer annuleerbaar.
Beste is dat er volgende melding opstaat of dat je dat erbij laat schrijven...
" Verkocht aan .... in de staat waarin het zich bevindt, gekeurd en goed gekend door de koper en zonder enige vorm van garantie.
Technische Kontrole en carpass is ten laste van de koper.
Waarom?
handelaars kopen voertuigen,en verkopen die soms door in Uw naam.Omdat ze anders deze moeten inschrijven op hun naam/zaak... enz.
" Verkocht aan .... in de staat waarin het zich bevindt, gekeurd en goed gekend door de koper en zonder enige vorm van garantie.
Technische Kontrole en carpass is ten laste van de koper.
Waarom?
handelaars kopen voertuigen,en verkopen die soms door in Uw naam.Omdat ze anders deze moeten inschrijven op hun naam/zaak... enz.
Voila, de wagen is verkocht aan de prijs die vermeld was. Geen poging om iets van de prijs af te doen. De wagen was natuurlijk in perfecte staat. Betaling kwam onmiddellijk op mijn rekening (dat vanuit een andere bank komt).
Die instant betaling is toch wel geweldig.
En de overeenkomst is ook in orde.
Bedankt voor alle reacties
Die instant betaling is toch wel geweldig.
En de overeenkomst is ook in orde.
Bedankt voor alle reacties
Proficiat Ova en veel succes met uw nieuwe (andere) wagen!