vermogensbeheer
vermogensbeheer
In mei 2015 liet ik me overhalen om voor 10.000 euro in te stappen in hun vermogensbeheer.
Nu 5 jaar later en een x-aantal herbalanceringen verder sta ik op - 1,4%.
Verscheidene zaken meegemaakt op die jaren, zo hebben ze bvb deelbewijzen verkocht bij een wegzakkend fonds om 3 mnd later terug deelbewijzen van dat fonds aan te kopen terwijl het maar bleef dalen.
Zal misschien aan mij liggen maar lijkt mij weinig logica in te zitten.
Ik hoop dat dit jaar alles terug break even komt, dan verkoop ik deze boel.
Heb in het verleden nog gelezen dat dergelijke zaken mogelijks door een computor worden uitgevoerd en niet door mensen, ik zou het moeten geloven.
Verscheidene zaken meegemaakt op die jaren, zo hebben ze bvb deelbewijzen verkocht bij een wegzakkend fonds om 3 mnd later terug deelbewijzen van dat fonds aan te kopen terwijl het maar bleef dalen.
Heb in het verleden nog gelezen dat dergelijke zaken mogelijks door een computor worden uitgevoerd en niet door mensen, ik zou het moeten geloven.
Re: vermogensbeheer
Hoeveel betaal je voor dit vermogensbeheer?E10ne schreef: ↑24 mei 2020, 15:59 In mei 2015 liet ik me overhalen om voor 10.000 euro in te stappen in hun vermogensbeheer.
Waarom wacht je, en betaal je ze, nog totdat je terug break-even bent? Je moet niet wachten om het nu al beter te doen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wijze raad: verkoop nooit met verlies. Ik heb vroeger fondsen met verlies verkocht die na de verkoop omhoog schoten. Wie een verlieslatend fonds bijhoudt heeft nog kans op winst. Wie het verkoopt geeft zijn kans op winst definitief op. Dat staat gelijk met overgave in een oorlog.
ikke wel ! voorbeelden genoeg van stelselmatig slecht beheer
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 24 mei 2020, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Yaris, wat en hoeveel heb je vanmiddag gedronken
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Je reactie lijkt me toch niet goed geïnspireerd of ben je zelf geïnspireerd door Adolf ? Iemand als Greendean zou je hier gemakkelijk kunnen neersabelen. In de laatste oorlogsmaanden alleen al verloren Duitsland en Japan miljoenen levens.
Toegevoegd
Las eens (maar niet meer zeker van de plaatsnamen) :
- In 1870 verloor FR de oorlog in Metz
- In 1914 verloor D de oorlog bij de slag aan de Marne
- In 1940 verloor D de oorlog bij Duinkerken (en zeker in Stalingrad)
Het vervolg was een koppig weigeren te berusten in de nederlaag.
Nog een venijnig toemaatje: wanneer verloren de VS de oorlog in Vietnam ?
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 24 mei 2020, 18:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Heb er deze namiddag 3 verkocht van andere portefeuille welke zo op een 4 à 5 jaar nu zo'n 0,75 à 1% hadden na de terugval met corrona. Op die jaren hebben ze steeds op dat percentage geschommeld. Heb mijn inzet terug, kan nu opnieuw beginnen. Ondertussen volg ik enkele andere maar deze staan te hoog om toe te happen. Hadden terugval bij corrona, maar na 2 à 3 weken reeds hersteld. Wacht nu nog even af.Yaris schreef: ↑24 mei 2020, 17:32 Wijze raad: verkoop nooit met verlies. Ik heb vroeger fondsen met verlies verkocht die na de verkoop omhoog schoten. Wie een verlieslatend fonds bijhoudt heeft nog kans op winst. Wie het verkoopt geeft zijn kans op winst definitief op. Dat staat gelijk met overgave in een oorlog.
Verkopen is nog moeilijker dan kopen.
Soms moet je het verlies incasseren en ermee leren leven, om erger te voorkomen . Aandelen en fondsen is en blijft een gokspel. you can win and loseYaris schreef: ↑24 mei 2020, 17:32 Wijze raad: verkoop nooit met verlies. Ik heb vroeger fondsen met verlies verkocht die na de verkoop omhoog schoten. Wie een verlieslatend fonds bijhoudt heeft nog kans op winst. Wie het verkoopt geeft zijn kans op winst definitief op. Dat staat gelijk met overgave in een oorlog.
ludo schreef: ↑24 mei 2020, 18:10Soms moet je het verlies incasseren en ermee leren leven, om erger te voorkomen . Aandelen en fondsen is en blijft een gokspel. you can win and loseYaris schreef: ↑24 mei 2020, 17:32 Wijze raad: verkoop nooit met verlies. Ik heb vroeger fondsen met verlies verkocht die na de verkoop omhoog schoten. Wie een verlieslatend fonds bijhoudt heeft nog kans op winst. Wie het verkoopt geeft zijn kans op winst definitief op. Dat staat gelijk met overgave in een oorlog.
We leren weeral bij Ludo speelt ook op de beurs
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Estate Guru believer.
Heb het nooit op dat vermogens beheer gehad.E10ne schreef: ↑24 mei 2020, 15:59 In mei 2015 liet ik me overhalen om voor 10.000 euro in te stappen in hun vermogensbeheer.
Met andermans centjes gokken.
Wil ook wel met uw centen wat spelen hoor.
Probleem is ge gaat me nooit uw centjes toevertrouwen.
Maar aan bank ( eender welke ) geven de mensen hun centen om te spelen.
Raar maar waar.
Sommigen worden gelukkig op tijd wakker.
Maar hoeveel slapende klanten zouden er zijn.
De bank werkt voor mij geen omzien naar , makkelijk he.
De reality is wat anders.
Estate Guru believer.
Vermogenbeheer voor 10.000 euro?????
@geo: dat is natuurlijk geen gepersonaliseerd vermogensbeheer zoals voor miljonairs maar hetzelfde kopen en verkopen voor alle klanten tegelijk.
Als ik me niet vergis kan het zelfs vanaf 5000 euro.
Een beetje positief kan nooit kwaad.
Het eeuwig altijd durend probleem is , de poster met hoeveel is ie aan het spelen.
Raad geven is heel simpel.
Met hoeveel de betrokkenen spelen.
En dan komt Bh4 om het hoekje kijken met de gouden raad. beleg in Etf's zoveel beter.
Wat die al opgeraapt heeft , moet al stinkend rijk zijn met Etf's , maar vermits hier nog of forum , dreaming , dreaming zeker.
Ja verkoop praatjes , hopelijk stopt het eens in elk Topic die Etf's.
We weten nu na al die jaren , dat die kosten lager zijn van die Etf's.
Maar de golden globe ....... jammer maar helaas.
Of iedereen in de Bogle heads wil meegaan ? of ze binnen de x jaar hun kas gekeerd hebben , zullen we nooit weten zeker.
Vandaag zeggen ze dit , of ze hun eventueel falen ook zo gaan promoten ?
Blijkbaar toch de gouden graal , moest het de inflatie bijbenen , overstijgen.
Remember die car van heden 35000 € die binnen 10 j 55000 € kost.
En ondanks Etf kan men dit niet bijbenen.
Is zoiets waarbij( men het zogezegd niet heeft gelezen ) men op de vlakte blijft.
Het zwakke punt van het beleggen in eender wat ??
Is geen grafiekje van te vinden zeker.
Het eeuwig altijd durend probleem is , de poster met hoeveel is ie aan het spelen.
Raad geven is heel simpel.
Met hoeveel de betrokkenen spelen.
En dan komt Bh4 om het hoekje kijken met de gouden raad. beleg in Etf's zoveel beter.
Wat die al opgeraapt heeft , moet al stinkend rijk zijn met Etf's , maar vermits hier nog of forum , dreaming , dreaming zeker.
Ja verkoop praatjes , hopelijk stopt het eens in elk Topic die Etf's.
We weten nu na al die jaren , dat die kosten lager zijn van die Etf's.
Maar de golden globe ....... jammer maar helaas.
Of iedereen in de Bogle heads wil meegaan ? of ze binnen de x jaar hun kas gekeerd hebben , zullen we nooit weten zeker.
Vandaag zeggen ze dit , of ze hun eventueel falen ook zo gaan promoten ?
Blijkbaar toch de gouden graal , moest het de inflatie bijbenen , overstijgen.
Remember die car van heden 35000 € die binnen 10 j 55000 € kost.
En ondanks Etf kan men dit niet bijbenen.
Is zoiets waarbij( men het zogezegd niet heeft gelezen ) men op de vlakte blijft.
Het zwakke punt van het beleggen in eender wat ??
Is geen grafiekje van te vinden zeker.
Estate Guru believer.