Vermogenstaks 2.0 ontwijken
TIP
Re: Vermogenstaks 2.0 ontwijken
Vlaanderen minder dan een provincie van Oekraïne.EarthNvstr1 schreef: ↑14 juli 2023, 19:45
Inderdaad "gewoon terug naar 1 parlement en 1 regering". Voor ons dus enkel op Vlaams niveau dan.
(het Europese niveau terzijde gelaten)
Dat gaat groei en vooruitgang opleveren.
De meeste mensen kennen Belgie nog niet laat staan, een toekomstige provincie.
Misschien is een groot Nederland het beste, behalve voor vermogenden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat bedoel je met "minder" ?
Mijn ervaring is dat "de meesten" België wel degelijk kennen.
Maar vaak denken ze dat het de hoofdstad van Europa is.
Ik ben tegen samengaan met Nederland.
Ik ben geen racist, heb niks tegen vreemdelingen die willen werken.burgundy schreef: ↑14 juli 2023, 19:28Racisten alhoewel ze het niet zijn volgens hun postings en dan komt hun eigen ikke van graaien boven.
En het is altijd een ander, is het geen Ps, dan is het een luierik, vreemdeling de oorzaak van alles.
Hopelijk ben je niet bij die 550 die hun job verliezen.
Nu wel duidelijk.
Mijn vrouw geeft les in Brussel en bijna ganse klas vreemdelingen. Niet dat dat iets met mij te maken heeft.
Maar het wordt tijd dat jij als 70er je ogen eens open doet en rondkijkt.
Wat zie je op straat rondlopen en bijeen hangen tegenwoordig. Allemaal met hopen kinderen bij. Kindergeld.
Jij begon over het geld op spaarrekeningen... daar heb ik hard voor gewerkt en als ik vind dat ik daar al genoeg op betaald heb ga jij zeggen dat ik graaier ben.
En nee ik ben niet bij die 550, werk al 19 jaar bij dezelfde baas 12 tot 15u per dag als chauffeur CE. Als ik ontslagen word dan heb ik meteen ander werk.
Met alle voordelen gaan ze lopen, op sociale woningen krijgen ze ook voorrang omdat ze veel kinderen hebben.
Het zijn niet alleen vreemdelingen ok, maar ik zie het met mijn eigen ogen serieus veranderen.
En jij geeft jouw oplossingen, ik zeg wat ik ervan vind.
Kom binnen 100 jaar nog eens terug se.
Wie zijn de meesten? Jep.EarthNvstr1 schreef: ↑14 juli 2023, 21:08
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mijn ervaring is overigens ook dat minstens "een deel" van "de meesten" weten dat er communautaire issues zijn in België/Brussel, ook al kennen ze die term en de exacte inhoud van die issues niet.Gregsar37 schreef: ↑14 juli 2023, 21:20Wie zijn de meesten? Jep.EarthNvstr1 schreef: ↑14 juli 2023, 21:08
Ik vind dat de waarheid mag gezegd worden en daarvoor ben je absoluut geen racist.
Kom zelf op veel bedrijven en kom met iedereen goed overeen.
Met profiteurs en het feit dat die soms nog beter af zijn dan hard werkende mensen, mede door het systeem dat hier op niks trekt, daar heb ik het moeilijker mee.
Begin dan niet mijn spaargeld nog extra uit te delen om te herverdelen aub.
Burgundy, voel je vrij om dat van jou uit te delen aan wie je wilt.
Kom zelf op veel bedrijven en kom met iedereen goed overeen.
Met profiteurs en het feit dat die soms nog beter af zijn dan hard werkende mensen, mede door het systeem dat hier op niks trekt, daar heb ik het moeilijker mee.
Begin dan niet mijn spaargeld nog extra uit te delen om te herverdelen aub.
Burgundy, voel je vrij om dat van jou uit te delen aan wie je wilt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Voor mijn part mag het kinderbed afgeschaft worden. En ja, ik heb kinderen. Maar als je aan kinderen begint, moet je maar zorgen dat je ze zelf deftig kan opvoeden en onderhouden.Gregsar37 schreef: ↑14 juli 2023, 21:17Ik ben geen racist, heb niks tegen vreemdelingen die willen werken.burgundy schreef: ↑14 juli 2023, 19:28
Racisten alhoewel ze het niet zijn volgens hun postings en dan komt hun eigen ikke van graaien boven.
En het is altijd een ander, is het geen Ps, dan is het een luierik, vreemdeling de oorzaak van alles.
Hopelijk ben je niet bij die 550 die hun job verliezen.
Nu wel duidelijk.
Mijn vrouw geeft les in Brussel en bijna ganse klas vreemdelingen. Niet dat dat iets met mij te maken heeft.
Wat zie je op straat rondlopen en bijeen hangen tegenwoordig. Allemaal met hopen kinderen bij. Kindergeld.
Jij begon over het geld op spaarrekeningen... daar heb ik hard voor gewerkt en als ik vind dat ik daar al genoeg op betaald heb ga jij zeggen dat ik graaier ben.
En nee ik ben niet bij die 550, werk al 19 jaar bij dezelfde baas 12 tot 15u per dag als chauffeur CE. Als ik ontslagen word dan heb ik meteen ander werk.
Met alle voordelen gaan ze lopen, op sociale woningen krijgen ze ook voorrang omdat ze veel kinderen hebben.
Het zijn niet alleen vreemdelingen ok, maar ik zie het met mijn eigen ogen serieus veranderen.
-
- Full Member
- Contacteer:
mickeymouse schreef: ↑15 juli 2023, 07:18Voor mijn part mag het kindergeld afgeschaft worden. En ja, ik heb kinderen. Maar als je aan kinderen begint, moet je maar zorgen dat je ze zelf deftig kan opvoeden en onderhouden.Gregsar37 schreef: ↑14 juli 2023, 21:17
Ik ben geen racist, heb niks tegen vreemdelingen die willen werken.
Heb jij nu niets anders meer te lullen dan over de jaren 30 Burgundy? Dat geraakt echt afgezaagd. Of heb je het over de meerjarenplannen van Stalin waarbij miljoenen mensen stierven. Of over het opnieuw annexeren van de Baltische Staten? Of over het innemen van Bessarabië en Moldavië? Of over zijn inval in Finland?
Echt stop ermee om de Vlaming een racist te noemen want wat er in dit land gebeurt zonder protesten krijg je nergens anders klaar. En hoe zou jij de sluitingen van bedrijven tegengaan? Nog meer staken? Of gewoon het communistisch systeem? Ja gaat zeker goed komen. Mijn excuses aan anderen om niet on topic te posten.
Echt stop ermee om de Vlaming een racist te noemen want wat er in dit land gebeurt zonder protesten krijg je nergens anders klaar. En hoe zou jij de sluitingen van bedrijven tegengaan? Nog meer staken? Of gewoon het communistisch systeem? Ja gaat zeker goed komen. Mijn excuses aan anderen om niet on topic te posten.
Vanaf het ogenblik dat je hier iets zegt over vreemdelingen of luierikken trap je op bepaalde lange teentjes van altijd dezelfde personen.
Ik ben ook al versleten voor racist of nazi. Als je dan zegt dat je schoondochter moslim is en je enorm veel respect hebt voor haar en haar familie die allemaal werken, hier iets opgebouwd hebben en zich schikken naar onze regels dan hoor je ze plots niet meer.
In Terneuzen en andere gemeenten zijn ze nu blijkbaar ook al racisten omdat ze alleen nog mensen uit de buurgemeenten toelaten in hun recreatiedomeinen. Hoe zou dat nu komen? Mijn antwoord daarop is eigen schuld dikke bult. Gedraag je en dan heb je geen problemen. Wil je je niet gedragen, bol het dan maar af. Als men mij daardoor dan verslijt voor racist dan is het maar zo. Don't give a shit.
Ik ben ook al versleten voor racist of nazi. Als je dan zegt dat je schoondochter moslim is en je enorm veel respect hebt voor haar en haar familie die allemaal werken, hier iets opgebouwd hebben en zich schikken naar onze regels dan hoor je ze plots niet meer.
In Terneuzen en andere gemeenten zijn ze nu blijkbaar ook al racisten omdat ze alleen nog mensen uit de buurgemeenten toelaten in hun recreatiedomeinen. Hoe zou dat nu komen? Mijn antwoord daarop is eigen schuld dikke bult. Gedraag je en dan heb je geen problemen. Wil je je niet gedragen, bol het dan maar af. Als men mij daardoor dan verslijt voor racist dan is het maar zo. Don't give a shit.
Altijd maar kankeren op Vlaanderen, alle Vlamingen zijn racisten enz … maar blijkbaar doodsbang dat Vlaanderen alleen verder zou gaan zonder Wallonië. Dat was ook al het geval onder zijn vroegere (intussen verbannen) nicknames …dave1976 schreef: ↑15 juli 2023, 08:05 Heb jij nu niets anders meer te lullen dan over de jaren 30 Burgundy? Dat geraakt echt afgezaagd. Of heb je het over de meerjarenplannen van Stalin waarbij miljoenen mensen stierven. Of over het opnieuw annexeren van de Baltische Staten? Of over het innemen van Bessarabië en Moldavië? Of over zijn inval in Finland?
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 15 juli 2023, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het probleem is niet zozeer dat we kinderen (en ouders met kinderen) ondersteunen. Integendeel, dat is een goede zaak.mickeymouse schreef: ↑15 juli 2023, 07:18 Voor mijn part mag het kinderbed afgeschaft worden. En ja, ik heb kinderen. Maar als je aan kinderen begint, moet je maar zorgen dat je ze zelf deftig kan opvoeden en onderhouden.
Het probleem is weer de manier waarop.
Een eerste stap in de goede richting werd gezet met de hervorming van het kindergeld in 2018 (ingang 2019).
Nu ook nog de belastingvermindering hervormen. https://financien.belgium.be/nl/particu ... e/kinderen
Hervorming een goeie zaak idd. Wel jammer voor gezinnen met 1 kind die nog onder de oude regeling vallen... zoals mijn gezin.EarthNvstr1 schreef: ↑15 juli 2023, 12:38 Het probleem is niet zozeer dat we kinderen (en ouders met kinderen) ondersteunen. Integendeel, dat is een goede zaak.
Een eerste stap in de goede richting werd gezet met de hervorming van het kindergeld in 2018 (ingang 2019).
Nu ook nog de belastingvermindering hervormen. https://financien.belgium.be/nl/particu ... e/kinderen
Mijn dochter geboren in 2015 en kindergeld toen €90, nu vanaf eerste kind bijna €175.
Maar het is nu zo he, swat.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De ervaring leert dat in België het enkel crescendo gaat met de belastingen. En dat er steeds nieuwe uitgevonden worden zodat we ondertussen de meest uitgeperste burger ter wereld zijn.EarthNvstr1 schreef: ↑14 juli 2023, 18:42Een idee over een bepaalde manier van belasten, is iets anders dan de hoogte van de belasting.CarpeNoctem schreef: ↑14 juli 2023, 10:00 Het doet inderdaad pijn aan de ogen als je leest hoe er nogal wat medeposters klaar staan om de overheid op ideeën te brengen om de burgers nog wat meer belastingen op te leggen.
Maar een volk krijgt de leiders dat het verdient, als je ziet hoeveel mensen er klaar staan om te wijzen op mogelijkheden tot nog extra belastingen -uiteraard voor de anderen- kun je niet anders dan besluiten dat we krijgen wat we verdienen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Heeft de PS haar akkoord al gegeven … want anders wordt het (wederom) niksEarthNvstr1 schreef: ↑15 juli 2023, 12:38Het probleem is niet zozeer dat we kinderen (en ouders met kinderen) ondersteunen. Integendeel, dat is een goede zaak.mickeymouse schreef: ↑15 juli 2023, 07:18 Voor mijn part mag het kinderbed afgeschaft worden. En ja, ik heb kinderen. Maar als je aan kinderen begint, moet je maar zorgen dat je ze zelf deftig kan opvoeden en onderhouden.