Verschillende rente voor bedrijf en particulier
Verschillende rente voor bedrijf en particulier
Ik heb zowel voor mijn bedrijf als persoonlijk spaarrekeningen bij Rabobank en tot nu toe ben ik over alles tevreden geweest. Ik werd echter onaangenaam verrast toen ik zag dat jullie door de recent aangekondigde renteverlaging plots bedrijven en particulieren anders behandelen. De spaarrekeningen voor bedrijven (Rabo Business Account en Rabo Business Plus Account) krijgen vanaf 18 maart immers 0,10% minder rente dan de voor de rest identieke spaarrekeningen (Rabo Spaarrekening en Rabo Plus Account) voor particulieren.
Ik herinner mij dat Rabobank er altijd de nadruk op legde dat het al zijn klanten op dezelfde manier wil behandelen. Dat lovenswaardig principe was één van de redenen waarom ik voor Rabobank koos. Uit de verschillende behandeling van bedrijven leid ik af dat jullie dit principe nu afvallen. Kunnen jullie uitleggen waarom hiervoor gekozen is? En gaan bedrijven in de toekomst nog op andere vlakken ongelijk behandeld worden? Willen jullie meer focussen op particuliere klanten? Dat is uiteraard jullie goed recht, maar als bedrijfsklant zou ik graag wat opheldering krijgen over jullie aanpak.
Ik herinner mij dat Rabobank er altijd de nadruk op legde dat het al zijn klanten op dezelfde manier wil behandelen. Dat lovenswaardig principe was één van de redenen waarom ik voor Rabobank koos. Uit de verschillende behandeling van bedrijven leid ik af dat jullie dit principe nu afvallen. Kunnen jullie uitleggen waarom hiervoor gekozen is? En gaan bedrijven in de toekomst nog op andere vlakken ongelijk behandeld worden? Willen jullie meer focussen op particuliere klanten? Dat is uiteraard jullie goed recht, maar als bedrijfsklant zou ik graag wat opheldering krijgen over jullie aanpak.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Verschillende rente voor bedrijf en particulier
Het is inderdaad zo dat we sinds de start van de Rabo Business Account in 2008 de rente steeds op dezelfde voet hebben kunnen laten.
Spijtig kunnen we dit niet meer zo houden. De langdurige lage rentestand en ook de gevolgen van de financiële crisis, verplichten ons om verschillende vergoedingen te hanteren voor de particuliere en de bedrijfsspaargelden.
Het is niet zo dat we ons nu op onze bedrijfsklanten niet meer willen focussen. Integendeel, we werken momenteel aan een onderzoek dat ons in staat moet stellen om juist onze bedrijfsklanten beter te kunnen begrijpen en meer kunnen kijken naar producten op maat van bedrijven. Het is wel zo dat we de voorbije jaren meer aandacht hebben besteed aan nieuwe producten voor onze particuliere klanten. Het productaanbod is inderdaad niet hetzelfde.
Maar als het u een troost kan zijn: uw bedrijfsspaargeld zit nog steeds hetbeste bij Rabobank.be!
Spijtig kunnen we dit niet meer zo houden. De langdurige lage rentestand en ook de gevolgen van de financiële crisis, verplichten ons om verschillende vergoedingen te hanteren voor de particuliere en de bedrijfsspaargelden.
Het is niet zo dat we ons nu op onze bedrijfsklanten niet meer willen focussen. Integendeel, we werken momenteel aan een onderzoek dat ons in staat moet stellen om juist onze bedrijfsklanten beter te kunnen begrijpen en meer kunnen kijken naar producten op maat van bedrijven. Het is wel zo dat we de voorbije jaren meer aandacht hebben besteed aan nieuwe producten voor onze particuliere klanten. Het productaanbod is inderdaad niet hetzelfde.
Maar als het u een troost kan zijn: uw bedrijfsspaargeld zit nog steeds hetbeste bij Rabobank.be!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Verschillende rente voor bedrijf en particulier
Over uw laatste zin ben ik het door het onderwerp van mijn vraag niet helemaal eens :-) Maar toch bedankt voor uw antwoord. Dat u ook meer naar producten op maat van bedrijven wil kijken, vind ik zeker positief om te horen. Ik ben bijvoorbeeld zeker vragende partij voor meer beleggingsfondsen voor bedrijven (meer keuze dan de twee DBI-fondsen die u nu aanbiedt) en misschien kunt u ook eens kijken naar Tak 26-producten.