Vervallen dienstencheques
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vervallen dienstencheques
Ik heb 24 papieren dienstencheques die 31/08/2020 vervallen zijn.
Geld kwijt of toch nog iets aan te doen ?
Geld kwijt of toch nog iets aan te doen ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Vervallen dienstencheques
Ik heb intussen gemaild naar de bevoegde instantie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Sodexo zou u deze tekst moeten sturen;
Terugbetaling zonder kosten vragen kan online en via een papieren formulier .... zolang die niet vervallen zijn.
https://dienstencheques.vlaanderen.be/b ... ugbetaling
Jammer maar helaas.Vervallen dienstencheques worden niet omgeruild, noch terugbetaald. Dienstencheques zijn 12 maanden geldig. U kunt ze omruilen of ze laten terugbetalen zolang de vervaldatum niet verstreken is.
Terugbetaling zonder kosten vragen kan online en via een papieren formulier .... zolang die niet vervallen zijn.
https://dienstencheques.vlaanderen.be/b ... ugbetaling
Mijn dienstencheques zijn vervallen. Kan ik ze nog recupereren?
Voor alle duidelijkheid: dienstencheques zijn 12 maanden geldig. U kan ze omruilen of ze laten terugbetalen zolang de vervaldatum niet verstreken is.
Onze tips om vervallen dienstencheques te vermijden
Om te vermijden dat je opgescheept zit met vervallen dienstencheques waarmee je niets meer kan aanvangen, volg je best deze tips:
Bestel geen te grote hoeveelheden.
Check de geldigheidsdatum. Als je elektronische dienstencheques gebruikt, kan je dat nagaan in je Beveiligde Zone (in de tab Mijn elektronische portefeuille) of via je app "Dienstencheques Vlaanderen". Bij papieren dienstencheques staat de uiterste geldigheidsdatum op de gebruikerskant.
Gebruik je dienstencheques vooraleer hun geldigheid vervalt.
Vraag omruiling of terugbetaling van je dienstencheques voor ze vervallen zijn.
https://dienstencheques.vlaanderen.be/b ... en-cheques
Voor alle duidelijkheid: dienstencheques zijn 12 maanden geldig. U kan ze omruilen of ze laten terugbetalen zolang de vervaldatum niet verstreken is.
Onze tips om vervallen dienstencheques te vermijden
Om te vermijden dat je opgescheept zit met vervallen dienstencheques waarmee je niets meer kan aanvangen, volg je best deze tips:
Bestel geen te grote hoeveelheden.
Check de geldigheidsdatum. Als je elektronische dienstencheques gebruikt, kan je dat nagaan in je Beveiligde Zone (in de tab Mijn elektronische portefeuille) of via je app "Dienstencheques Vlaanderen". Bij papieren dienstencheques staat de uiterste geldigheidsdatum op de gebruikerskant.
Gebruik je dienstencheques vooraleer hun geldigheid vervalt.
Vraag omruiling of terugbetaling van je dienstencheques voor ze vervallen zijn.
https://dienstencheques.vlaanderen.be/b ... en-cheques
Aanvraag tot terugbetaling via uw Beveiligde Zone of via de mobiele app Dienstencheques Vlaanderen
Stap1
Ga naar uw Beveiligde Zone of in de mobiele app Dienstencheques Vlaanderen
Stap2
Klik op Mijn dienstencheques en op Omruilen of terugbetalen.
Stap3
Volg de instructies.
LET OP: De dienstencheques moeten nog geldig zijn op het moment van het online invoeren van uw formulier.
Als uw papieren cheques vervallen zijn bij aankomst via de post bij Sodexo, kunnen ze toch nog terugbetaald worden.
Stap1
Ga naar uw Beveiligde Zone of in de mobiele app Dienstencheques Vlaanderen
Stap2
Klik op Mijn dienstencheques en op Omruilen of terugbetalen.
Stap3
Volg de instructies.
LET OP: De dienstencheques moeten nog geldig zijn op het moment van het online invoeren van uw formulier.
Als uw papieren cheques vervallen zijn bij aankomst via de post bij Sodexo, kunnen ze toch nog terugbetaald worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jaja, heb ik ook allemaal gelezen...
Hoopte ergens op een magische oplossing van jullie.
Nu de centjes tot daar aan toe, zal ik niet voelen. Maar ik heb het ook aan mrs Charlesvdw verteld, ze kon niet echt lachen met mijn nonchalance
Hoopte ergens op een magische oplossing van jullie.
Nu de centjes tot daar aan toe, zal ik niet voelen. Maar ik heb het ook aan mrs Charlesvdw verteld, ze kon niet echt lachen met mijn nonchalance

Ik kan uw missis geen ongelijk geven. Er hebben er al voor minder op de zetel moeten slapen ! 

Zou kunnen dat met 3 maanden werden verlengd nav corona... dacht dat daar iets van was. Nog niet weggooien dus...
Vergeet het maar,
31 MAART 2020
Verlenging van de geldigheidstermijn voor dienstencheques
Gelet op de huidige omstandigheden ten gevolge van de recente COVID-19 uitbraak, heeft de Vlaamse Overheid beslist de geldigheidstermijn van de dienstencheques die in maart en april vervallen, met 3 maanden te verlengen.
De cheques die vervallen in mei worden verlengd met 2 maanden.
De cheques die vervallen in juni worden verlengd met 1 maand.
Als gevolg hiervan zijn deze cheques nog tot eind juli geldig.
Voor de papieren dienstencheques, dient u geen rekening te houden met de geldigheidsdatum die op de cheque vermeld staat.
Voor de elektronische dienstencheques, wordt de geldigheidsdatum automatisch aangepast in uw elektronische portefeuille.
https://dienstencheques.vlaanderen.be/b ... idstermijn
Als er al,iets verlengd wordt zal het hoogstens cheques zijn die vervallen vanaf november, en daar is nog geen mededeling over gedaan
31 MAART 2020
Verlenging van de geldigheidstermijn voor dienstencheques
Gelet op de huidige omstandigheden ten gevolge van de recente COVID-19 uitbraak, heeft de Vlaamse Overheid beslist de geldigheidstermijn van de dienstencheques die in maart en april vervallen, met 3 maanden te verlengen.
De cheques die vervallen in mei worden verlengd met 2 maanden.
De cheques die vervallen in juni worden verlengd met 1 maand.
Als gevolg hiervan zijn deze cheques nog tot eind juli geldig.
Voor de papieren dienstencheques, dient u geen rekening te houden met de geldigheidsdatum die op de cheque vermeld staat.
Voor de elektronische dienstencheques, wordt de geldigheidsdatum automatisch aangepast in uw elektronische portefeuille.
https://dienstencheques.vlaanderen.be/b ... idstermijn
Als er al,iets verlengd wordt zal het hoogstens cheques zijn die vervallen vanaf november, en daar is nog geen mededeling over gedaan
-
- Hero Member
- Contacteer:
Topic mag gesloten worden.
Inderdaad niks aan te doen.
Inderdaad niks aan te doen.
Zuur.
Een reden te meer om elektronische dienstencheques te kopen dus.
Een reden te meer om elektronische dienstencheques te kopen dus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja. De cheques waren in een jas blijven zitten die ik al een tijd niet gebruikt had.
Ik heb op exact dezelfde wijze eens een omslag met (toen nog) papieren maaltijdcheques laten vervallen. Was ook niets meer aan te doen. Dat maakte mij direct een fan van elektronische cheques.