Verzekeraar BDM: iemand ervaring mee?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Verzekeraar BDM: iemand ervaring mee?
Ik ben op zoek naar een ABR (Algemene Bouwplaats risico) verzekering voor onze toekomstige bouw. Ik ben, zoals elke goede spaargidsen, bij zowel gewone verzekeringskantoren geweest alsook bij onafhankelijke verzekeraars om de opties te kunnen vergelijken.
De allergoedkoopste in mijn situatie komt van een onafhankelijke verzekeraar: BDM (140 euro goedkoper met gelijkaardige voorwaarden dan 2e goedkoopste). Ik heb zelf nog nooit van die maatschappij gehoord. Na een zoektocht kwam ik maar op enkele links uit met positieve feedback (op bouwforum website), waarvan 2 posts van dezelfde persoon die blijkbaar zelf makelaar is.
Vandaar dat ik ook hier nog eens kwam vragen of er iemand ervaring had met BDM?
https://www.bdmantwerp.be/nl
De allergoedkoopste in mijn situatie komt van een onafhankelijke verzekeraar: BDM (140 euro goedkoper met gelijkaardige voorwaarden dan 2e goedkoopste). Ik heb zelf nog nooit van die maatschappij gehoord. Na een zoektocht kwam ik maar op enkele links uit met positieve feedback (op bouwforum website), waarvan 2 posts van dezelfde persoon die blijkbaar zelf makelaar is.
Vandaar dat ik ook hier nog eens kwam vragen of er iemand ervaring had met BDM?
https://www.bdmantwerp.be/nl
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Verzekeraar BDM: iemand ervaring mee?
Bdm is een nicheverzekeraar die zich vooral richt op complexere risico's en vandaar minder bekend is. Ik heb wel altijd de indruk gehad dat het een correcte maatschappij is. Ik zou mij dus niet al teveel zorgen maken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klopt, ze doen vooral in verzekeringen voor de haven, maar ook in verzekeringen voor auto's en bouw. Ik heb hun laatste balans eens bekeken op de NBB en daar zat verrassend genoeg heel wat info in door de bedrijfsrevisoren.
Ik denk dat ik wel ga toehappen, het verschil is vrij groot (ongeveer 15% verschil) en ik zie niet echt iets dat ze onbetrouwbaar zijn. Ik denk dat hun prijzen lager liggen door hun overname vorig jaar en de nieuwe Amerikaanse eigenaar wilt serieus uitbreiden in Europa. Mogelijks ben ik gewoon op het goede moment gekomen...
Ik denk dat ik wel ga toehappen, het verschil is vrij groot (ongeveer 15% verschil) en ik zie niet echt iets dat ze onbetrouwbaar zijn. Ik denk dat hun prijzen lager liggen door hun overname vorig jaar en de nieuwe Amerikaanse eigenaar wilt serieus uitbreiden in Europa. Mogelijks ben ik gewoon op het goede moment gekomen...
Al regelmatig schadedossiers moeten afhandelen met BDM en nog nooit problemen gehad. Zoals eerder gemeld is het een nicheverzekeraar die zich vooral richt complexere risico's. Met een ABR zit je daar dus zeker goed.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
technisch gezien is BDM geen verzekeraar. Ze maken hun eigen producten, maar de waarborgen zijn gedekt door andere verzekeraars. Ze noemen dit middle office of underwiters.
BDM werkt toch enkel met Asco NV? Of zijn er nog andere verzekeraars waarmee zij samenwerken? Ik dacht altijd dat BDM-Asco 1 entiteit was met dezelfde eigenaar en dat zij enkel producten van dezelfde groep verkochten.
Begin vorig jaar zijn ze overgenomen door het Amerikaanse The Navigators Group, geen onbekende. Daarvoor waren ze in handen van Ackermans & Van Haaren en oprichter SIPEF.
http://www.navg.com/Pages/default.aspx?locId=1
Blijkbaar wil navg via BDM de Europese markt versterken in hun portfolio. Mogelijks daardoor die goede voorwaarden die ze voorstellen?
http://www.navg.com/Pages/default.aspx?locId=1
Blijkbaar wil navg via BDM de Europese markt versterken in hun portfolio. Mogelijks daardoor die goede voorwaarden die ze voorstellen?