VGP
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: VGP
T.o.v. CTP zit VGP duidelijk op kruissnelheid. Landbankpotentieel omvat 1,2 miljard (!) aan toekomstige ontwikkelingswinsten (eenmalig) & 340 miljoen aan jaarlijkse huurinkomsten... Uiteindelijk komt de helft op termijn toe aan VGP.
Ik denk dat ze in de toekomst een deel zelf gaan behouden (cfr presentatie pag.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑14 mei 2021, 13:18 T.o.v. CTP zit VGP duidelijk op kruissnelheid. Landbankpotentieel omvat 1,2 miljard (!) aan toekomstige ontwikkelingswinsten (eenmalig) & 340 miljoen aan jaarlijkse huurinkomsten... Uiteindelijk komt de helft op termijn toe aan VGP.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Update voor onze abonnees en cliënten:
VGP rapporteerde afgelopen vrijdag een update over de eerste vier maanden van 2021. Daaruit bleek dat de groei in de geannualiseerde huurinkomsten (JV's tegen 100%) toenamen met 6% tot 196,8M EUR. En er zit nog 5% extra groei in voor de korte termijn, omdat nog voor >10M EUR aan vooraf onderhandelde huurovereenkomsten zullen worden gefinaliseerd. De constructie-activiteit staat op een record, terwijl de gesprekken met Allianz RE over de uitbreiding van de bestaande JV's erg vlot verlopen.
Dé grote verrassing was de forse toename van het totale landbankpotentieel met 38,1% t.o.v. eind maart 2020. De succesvolle uitgifte van de eerste groene obligatie ondersteunt VGP's lange termijn potentieel. Deze grafiek is weinig bekend bij het grote publiek, maar toont zeer mooi de evolutie van wat er nog komen zal.
VGP rapporteerde afgelopen vrijdag een update over de eerste vier maanden van 2021. Daaruit bleek dat de groei in de geannualiseerde huurinkomsten (JV's tegen 100%) toenamen met 6% tot 196,8M EUR. En er zit nog 5% extra groei in voor de korte termijn, omdat nog voor >10M EUR aan vooraf onderhandelde huurovereenkomsten zullen worden gefinaliseerd. De constructie-activiteit staat op een record, terwijl de gesprekken met Allianz RE over de uitbreiding van de bestaande JV's erg vlot verlopen.
Dé grote verrassing was de forse toename van het totale landbankpotentieel met 38,1% t.o.v. eind maart 2020. De succesvolle uitgifte van de eerste groene obligatie ondersteunt VGP's lange termijn potentieel. Deze grafiek is weinig bekend bij het grote publiek, maar toont zeer mooi de evolutie van wat er nog komen zal.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
+1
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op naar de 160!!!
Niet vandaag.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je de waardering aan €140-€144 overdreven vond, dan moet je reeds allang verkocht hebben, niet?sintorama schreef: ↑26 februari 2021, 13:22De huidige waardering gaat al uit van een eeuwigdurende double digit growth. En de beurs beloont geen bedrijven die voldoen aan de verwachting. Voor mij een dikke hold maar zeker geen buy. In termen van % van mijn portefuille heeft het nu ook Berkshire voorbijgestoken. Dat speelt ook mee geef ik toe. :-)
Recurrente cashflow yield is nog steeds 8+ %. Wat groei erbij en je total return potential ligt boven 20%. Ken weinig andere bedrijven die daarin slagen.
Niks daarvan. Ik heb ze gekocht aan 60 EUR. Voor mij mogen die waarderingen gerust verder oplopen. Dus het ligt zeker niet aan mij dat de pudding is ingezakt.
Gekocht aan 72,8(argenta),verkocht tegen 139,om m'n portefeuille bij Argenta af te bouwen (transactiekosten ondertussen maal 4,denk ik)bij broker terug opgepikt aan 138,kan nog hoger,lage koerswinst,grote landbank,alliantie Allianz,lage schuldgraad,enz...
Los van de kwaliteiten van deze onderneming zijn er ook nog de economische omstandigheden die voor een stevige rugwind zouden moeten zorgen. Stijgende e-commerce trend, maar ook het besef dat JIT-delivery dood is en dat logistieke ketens best niet enkel op basis van kostprijs geoptimaliseerd worden betekent wind in de zeilen.
ik ben al sinds dag 1 GVV een fanboy!
maar de ervaring leert, dat eigenlijk de logistieke GVV het zeer goed doen en veel beter dan alle andere takken.
zo zal de evolutie in mijn port zich ook verder zetten.
de offices zijn er al uit
maar ik heb nog Ascencio en Aedifica, maar die gaan er ook stillekes aan uit en dat wordt dan omgezet in logistieke GVVs of VGP wat geen GVV is, maar you got the point
maar de ervaring leert, dat eigenlijk de logistieke GVV het zeer goed doen en veel beter dan alle andere takken.
maar ik heb nog Ascencio en Aedifica, maar die gaan er ook stillekes aan uit en dat wordt dan omgezet in logistieke GVVs of VGP wat geen GVV is, maar you got the point
Geen geloof meer in zorgvastgoed?Jhn schreef: ↑20 mei 2021, 09:53 ik ben al sinds dag 1 GVV een fanboy!
Daar ben ik het dan ook weer niet helemaal mee eens. Offices zijn juist enorm ondergewaardeerd. De idee dat voortan iedereen van thuis uit zal werken is een illusie. Werken op kantoor wordt vooral anders. Een vernieuwingsmarkt dus die op het punt staat te bloeien. Soit, het gaat hier over VGP en logistiek vastgoed. Ook in het buitenland zijn er bedrijfjes op te pikken uit deze sector, voor wie teveel VGP-concentraat wilt vermijden.
Welke buitenlandse bedrijf(jes)?
Lijkt mij kortzichtig, toch als je gvv hebt voor lange termijn. Klopt ook niet helemaal wat je zegt. Bijvoorbeeld vanaf de financiële crisis tot 2016/2017 deden WEHB en RET het beter.Jhn schreef: ↑20 mei 2021, 09:53 ik ben al sinds dag 1 GVV een fanboy!
Hier ben ik niet zeker van maar ik denk dat kantoorvastgoed het dan weer goed deed voor 2008.
Op lange termijn kun je nooit weten welk type vastgoed het beter doet, dat wisselt.
Je kan wel je accenten leggen. In winkelvastgoed heb ik alleen RET omdat ik nog geloof heb in perifeer winkelvastgoed.
Maar straatwinkels, zoals bij QRF, laat ik links liggen.
In xior zit ook nog veel groei in, post-corona.
Raar dat je geen geloof hebt in zorgvastgoed, gaat in de toekomst belangrijker worden.
Kantoren zou ik nu ook niet in beleggen. Ik bezit het door COFB en INTO. Ik kijk uit naar de transformatie van COFB.
INTO denk ik om te verkopen.