VGP
TIP
Re: VGP
Dat artikel dateert van NA de publicaties van de cijfers, terwijl jouw bericht van 30 juli was....doorwinterd schreef: ↑28 augustus 2022, 18:21Dit:
"Netto ging de winst zelfs een kwart omlaag tot 153 miljoen euro. De dalende winst is grotendeels te wijten aan de lagere waarderingswinsten uit de joint ventures met Allianz. Door de stijging van de marktrentes stijgt ook de rekenrente om de toekomstige inkomsten uit die joint ventures naar het heden te vertalen. Daardoor boekt VGP een stuk minder boekhoudmeerwaarden dan in 2021."
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Uiteraard, dit bericht was gewoon ter bevestiging vh 'niet gerealiseerde' = trendsintorama schreef: ↑29 augustus 2022, 17:05Dat artikel dateert van NA de publicaties van de cijfers, terwijl jouw bericht van 30 juli was....doorwinterd schreef: ↑28 augustus 2022, 18:21
Dit:
"Netto ging de winst zelfs een kwart omlaag tot 153 miljoen euro. De dalende winst is grotendeels te wijten aan de lagere waarderingswinsten uit de joint ventures met Allianz. Door de stijging van de marktrentes stijgt ook de rekenrente om de toekomstige inkomsten uit die joint ventures naar het heden te vertalen. Daardoor boekt VGP een stuk minder boekhoudmeerwaarden dan in 2021."
Waar de cijfers (2020) vandaan kwamen stond erbij (auteur)
En als ik even kijk dan veronderstel ik dat ze kloppen
https://www.vgpparks.eu/media/2905/vgp_ ... 020-nl.pdf
1: Gerealiseerde meerwaarde op de verkoop 167.111 (2020)
2: netto meerwaarde op vastgoedbeleggingen) per 31 december 2020 bedraagt € 366,4 miljoen
-
- Verbannen Gebruiker
Vandaag vgp buitengegooid. Komt niet meer goed. Verliezen beperken.
Buy high, sell lowhuisjetuintjefiets schreef: ↑6 september 2022, 15:15 Vandaag vgp buitengegooid. Komt niet meer goed. Verliezen beperken.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
In tijden van crisis keren aandelen terug naar hun rechtmatige eigenaars.huisjetuintjefiets schreef: ↑6 september 2022, 15:15 Vandaag vgp buitengegooid. Komt niet meer goed. Verliezen beperken.
Na de toetreding tot de EPRA Developed Europe Index en later de BEL-20, maakt VGP nu ook deel uit van de Global Property Research 250 index. Deze index groepeert de 250 meest liquide vastgoedaandelen ter wereld.
Gisteren maakte VGP Duitsland ook bekend Dachser aangetrokken te hebben als nieuwe huurder in Erfurt.
Gisteren maakte VGP Duitsland ook bekend Dachser aangetrokken te hebben als nieuwe huurder in Erfurt.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
En Schenker (zeg maar de logistieke poot van de Duitse spoorwegmaatschappij) in Rostock.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Newbie
- Contacteer:
Oprechte vraag: hoe genereert VGP cash om dividend te betalen?
Ik zie de WPA de laatste jaren stijgen van rond de 5 EUR in de periode voor 2019 naar meer dan 31 EUR in het boekjaar 2021.
Maar wanneer ik de cijfers uitzuiver voor "niet-gerealiseerde meerwaarden" (zowel bij panden in eigen beheer als die in de JVs), dan worden de WPAs allemaal negatief.
Bijvoorbeeld voor boekjaar 2021 (WPA 31.41 EUR)
- Net valuation gains on investment properties: 610.261M EUR (in de cash flow statement wordt dit 598.726M)
- Share in results of JV and associates: 186.703M EUR
- Gemiddeld aantal aandelen in omloop: 20.7M
31.41 - (610.261+186.703)/20.7 = -7.10 EUR cash per aandeel (dus negatief).
Voor de jaren 2020, 2019, 2018 en 2017 kom ik op deze manier op getallen tussen -3.00 en -1.22 EUR (allemaal negatief).
Door de waardestijgingen van hun vastgoed stijgt natuurlijk hun capaciteit om geld te lenen om het dividend te betalen, maar is dit duurzaam? Of zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt voor alle reacties die bovenstaande in (het juiste) perspectief zouden kunnen plaatsen!
Ik zie de WPA de laatste jaren stijgen van rond de 5 EUR in de periode voor 2019 naar meer dan 31 EUR in het boekjaar 2021.
Maar wanneer ik de cijfers uitzuiver voor "niet-gerealiseerde meerwaarden" (zowel bij panden in eigen beheer als die in de JVs), dan worden de WPAs allemaal negatief.
Bijvoorbeeld voor boekjaar 2021 (WPA 31.41 EUR)
- Net valuation gains on investment properties: 610.261M EUR (in de cash flow statement wordt dit 598.726M)
- Share in results of JV and associates: 186.703M EUR
- Gemiddeld aantal aandelen in omloop: 20.7M
31.41 - (610.261+186.703)/20.7 = -7.10 EUR cash per aandeel (dus negatief).
Voor de jaren 2020, 2019, 2018 en 2017 kom ik op deze manier op getallen tussen -3.00 en -1.22 EUR (allemaal negatief).
Door de waardestijgingen van hun vastgoed stijgt natuurlijk hun capaciteit om geld te lenen om het dividend te betalen, maar is dit duurzaam? Of zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt voor alle reacties die bovenstaande in (het juiste) perspectief zouden kunnen plaatsen!
-
- Verbannen Gebruiker
De details vind je in de annual cash flow statement.Gunpowder_Munt schreef: ↑13 september 2022, 15:05 Oprechte vraag: hoe genereert VGP cash om dividend te betalen?
Jaar na jaar genereren de operations minder en minder cash: wordt elk jaar meer negatief. De dividenden stijgen jaar na jaar. Ze investeren steeds meer. Het verschil wordt opgevangen door (steeds meer) leningen aan te gaan.
https://www.marketwatch.com/investing/s ... trycode=be
Toen de koers op 180 euro stond, schreef hij op Beursig dat hij alles had verkocht op 234 (bijna de top)
Die tenbagger zat er misschien toch niet in...
Die tenbagger zat er misschien toch niet in...
Inderdaad, in dat topic is het ondertussen heel stil geworden...
Bomen groeien dan blijkbaar toch niet tot in de hemel.
Bomen groeien dan blijkbaar toch niet tot in de hemel.
Denk er toch aan om een deel te verkopen, zit met een participatie die kan pijn doen als het nog eens 30% zakt.