VGP
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: VGP
.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 3 oktober 2022, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
VGP: de handel is stilgelegd
Weer open: -10%
Weer open: -10%
-15% volgens mijn gegevens. Ik neem aan als gevolg van het persbericht dat ze vrijdag hebben uitgestuurd. (closing joint venture on hold gezet -- wegens turbulentie op de beurs). Benieuwd wat insiders gaan doen.
Dat wil zeggen dat we nu sub-corona niveau zitten. Toen had ik stevig bijgekocht.
Dat wil zeggen dat we nu sub-corona niveau zitten. Toen had ik stevig bijgekocht.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
De grote jongens kochten minder dan een jaar geleden voor 240 eur per aandeel bij.
-
- Verbannen Gebruiker
-22,27%
Handel is weer stilgelegd.
Handel is weer stilgelegd.
-
- Verbannen Gebruiker
Altijd variant op hetzelfde thema. De mens is het enige dier dat niet bijleert.
huisjetuintjefiets schreef: ↑26 september 2022, 16:45Enron, Worldcom, Lehman Brothers, Madoff, LTCM, ... allemaal varianten op de tulpenbollengekte van de 17e eeuw.
Hoe bedoel je niet rationeel, ik heb toen verkocht aan net geen 130 euro.Gudrun schreef: ↑15 september 2022, 09:23Ik begrijp dat. Jouw redenering is heel menselijk. Maar in mijn ogen niet rationeel. Je aandelen zullen gaan naar wie wel het geduld en de koelbloedigheid heeft die nodig is om aandeelhouder te zijn. Na de winstdaling van afgelopen kwartaal genereert het bedrijf nog altijd meer dan 25 euro winst per aandeel.
Diene koelbloedige kenner, volgens u, is toch maar mooi gesschorenJe aandelen zullen gaan naar wie wel het geduld en de koelbloedigheid heeft die nodig is om aandeelhouder te zijn.
uw beurs kennis en adviezen hier zijn werkelijk, euh ....
nog veel succes!
Kijk naar wat de mens verwezenlijkt heeft: bruggen, huizen, auto's, geneesmiddelen, internet, ruimtevaart,... welke dieren kunnen dat nog zeggen?huisjetuintjefiets schreef: ↑3 oktober 2022, 10:00 Altijd variant op hetzelfde thema. De mens is het enige dier dat niet bijleert.
Dat klopt, op korte termijn gezien heeft iedereen die de voorbije 9 maanden verkocht heeft groot gelijk gekregen. Proficiat. Dat soort van timing kan ik niet.
Wat betreft mijn advies: ik geef geen advies. Wat betreft mijn kennis: het klopt dat ik de toekomst niet ken. De huidige daling (en vooral de mate waarin) heeft mij absoluut verrast. Ga ik nu verkopen? Nope. Ga ik nu bijkopen: ook neen. Dit nieuws moet je even wat laten "inzakken". Sommige mensen worden door een dagverlies van 25% uit hun lood geslagen en willen wellicht nog capituleren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn persoonlijk record vrees ik: winst van 220% zonder enige actie laten dalen tot een verlies van ondertussen -40%.
Pijnlijk voor de grootste positie in port, het ergste is dat ik momenteel echt geen idee heb waar dit kan eindigen, met rentevoeten die nog gaan verdubbelen... kan dit mss wel een gitzwarte pagina worden Verkopen is nog weinig zinvol op dit punt.
Heeft VGP ergens mogelijkheden om wat cash te verzamelen? Perfecte storm - maar ik vrees eentje waarvan de gevolgen voor VGP groot en langdurig zullen zijn (10-20 jaar). Dood geld voor een paar decennia voor investeerders.
Pijnlijk voor de grootste positie in port, het ergste is dat ik momenteel echt geen idee heb waar dit kan eindigen, met rentevoeten die nog gaan verdubbelen... kan dit mss wel een gitzwarte pagina worden Verkopen is nog weinig zinvol op dit punt.
Heeft VGP ergens mogelijkheden om wat cash te verzamelen? Perfecte storm - maar ik vrees eentje waarvan de gevolgen voor VGP groot en langdurig zullen zijn (10-20 jaar). Dood geld voor een paar decennia voor investeerders.
Ik zie het als een leer-momentje. De index verslaan, het blijft moeilijk op de lange termijn.
-
- Verbannen Gebruiker
Assets verkopen in de huidige context is niet evident (de uitgestelde deal met de joint venture was in feite een verkoop, eentje "binnen de familie"). Verkoop "buiten de familie" is nog minder evident.contextbinder schreef: ↑3 oktober 2022, 10:38 Heeft VGP ergens mogelijkheden om wat cash te verzamelen?
Extra kapitaal aantrekken: dit zal een flinke korting vereisen en dus verwatering van de huidige aandeelhouders.
Extra lening of obligatie: zal een flinke rentevoet moeten bieden en de nodige waarborgen.
Het hangt er dus vanaf hoe lang VGP kan verderdoen met hun huidige cash.
Dividend zou wel eens kunnen sneuvelen.
De winst zal ook dalen (minder meerwaarden, zelfs niet-gerealiseerde meerwaarden terugnemen).
Het zal duidelijker worden bij de bekendmaking van de resultaten Q3. Ze zullen in elk geval klare wijn moeten schenken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik wil de persoon danken die ons waarschuwde voor VGP nav de cashflow. Dank je.
Gudrun schreef: ↑13 mei 2022, 10:15 Voor VGP vind ik 240 EUR een faire prijs. Gisteren kocht je dus met een margin of safety van 20% puur omwille van de vrees rond stijgende rente en toenemende bouwkosten. Daartegenover staat een bedrijf dat zich goed heeft ingedekt tegen stijgende rentes, een grote landbank te ontwikkelen heeft, van een sterke vraag geniet, en een sterke recurrente winstgevendheid heeft. Beneden 190 ben ik koper.
Misschien heb je inmiddels begrepen dat VGP eerder dit jaar niét ondergewaardeerd was, zoals ik toen al probeerde duidelijk te maken.
Ik had niet verwacht dat VGP zo snel zover onder de NAV zou duiken, maar met een (voorspelbare) stijging van de rente en daling van de vraag was die gigantische premie op de NAV gewoon niet houdbaar.