VGP
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: VGP
Dat dividend zou naar 0 moeten gaan (voor een aantal jaar), als het mgmt dat niet doet verkoop ik met zekerheid wat nog overblijft van mijn positie. Financiering kost een arm en een been, dus alle middelen binnenshuis houden is in principe de enige juiste keuze.
Ik weet niet of VGP dood geld gaat zijn. Er komt vast wel een herstel ergens in de niet zo verre toekomst, maar ik denk dat er een behoorlijke kans is dat de volgende vastgoedbubbel niet zozeer in logistiek vastgoed zal plaatsvinden. Doorgaans vinden bubbels niet tweemaal achtereen in dezelfde sector plaats.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
75,13 is kritiek punt. Let op.
De recessie gaat zich doorzetten, fors is subjectief.contextbinder schreef: ↑3 oktober 2022, 15:49 Indien de recessie zich fors doorzet en de rente nog eens verdubbeld - beiden niet langer een utopie maar harde realiteit -> single digit koers. Als dat scenario zich voltrekt is het idd dood geld voor jaren.
Een KV aan huidige prijs+korting lijkt me héél moeilijk verdedigbaar aan deze prijzen - mss een optie roeien met de riemen die er zijn - aangevuld met een kortlopend krediet en vervolgens hopen op een kentering economie/oorlog, alsnog de JV verankeren, desnoods aangepaste voorwaarden.
Als je met de rente verdubbelen, de ECB rente bedoeld, dan is een verdubbeling geen probleem, 2 keer niks ipv 1 keer niks. Bovenstaande zit volgens mij allemaal in de koersen.
Het slechtste idee is nu door kortlopende kredieten de duurtijd van de kredieten te verkorten, gewoon de strategie voortzetten, de gemiddelde duurtijd van de kredieten even lang houden en de rentevoet vast blijven hedgen even lang als vroeger.
Wat betreft KV, zolang er voorrecht is voor bestaande aandeelhouders ben ik als aandeelhouder hevig voorstander, zeker in tijden van crisis. Eigen middelen zijn nu meer dan ooit een concurrentieel voordeel.
Zomaar eventjes 13% goedgemaakt in een uur.
Niet goedgemaakt, Kevva, 13% gestegen tov bodemkoers. Dat is een verschil.
Wim Lewi van KBC Securities over VGP: https://www.youtube.com/watch?v=ZgJ0HZuguqI&t=184s
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, inderdaad. Ik heb veel te vroeg verkocht. Aan 134. Wat een stommiteitsintorama schreef: ↑7 september 2022, 10:49In tijden van crisis keren aandelen terug naar hun rechtmatige eigenaars.huisjetuintjefiets schreef: ↑6 september 2022, 15:15 Vandaag vgp buitengegooid. Komt niet meer goed. Verliezen beperken.
Je kan ook zeggen dat je veel te laat verkocht hebt. Maar:huisjetuintjefiets schreef: ↑4 oktober 2022, 15:30 Ja, inderdaad. Ik heb veel te vroeg verkocht. Aan 134. Wat een stommiteit
"In the short run, the market is like a voting machine--tallying up which firms are popular and unpopular. But in the long run, the market is more like a weighing machine--assessing the substance of a company. The message is clear: What matters in the long run is a company's actual underlying business performance and not the investing public's fickle opinion about its prospects in the short run." (B. Graham)
Toch vreemd dat er zo een verkoopsdruk blijft opzitten.
het toppunt van brokers :
koersdoel KBC : 215 euro
koersdoel RBC Capital : 82 euro
op dezelfde dag
JAWADDE
koersdoel KBC : 215 euro
koersdoel RBC Capital : 82 euro
op dezelfde dag
JAWADDE
Aan de obligaties te zien is er weinig angst voor financiële problemen.
Heb ook al een tijdje een aankooporder op de kortst lopende obligatie liggen en dat raakt maar niet uitgevoerd.
Heb ook al een tijdje een aankooporder op de kortst lopende obligatie liggen en dat raakt maar niet uitgevoerd.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Obligatie houders worden pas zenuwachtig wanneer er risico op faillissement ontstaat, die liggen niet wakker van de zorgen die aandeelhouders hebben in verband met toekomstige groei, waardering en dividend rendement enz...