VGP
TIP
Re: VGP
Tja, zo kan je redeneren dat je verlies hebt op alles wat je niet gekocht hebt van die compounders toen ze laag stonden. Zeker voor mensen die cash op overschot liggen hadden.Gudrun schreef: ↑12 oktober 2022, 08:39Inderdaad. Let your winners run.
Zo een afslachting als VGP is natuurlijk heel zichtbaar. (Een dergelijke positie liquideren is overigens wat Lynch beschrijft als "hiding the evidence"). Te vroeg verkochte aandelen daarentegen zijn onzichtbaar in je portefeuille maar het verlies is even reeel.
Je aankoopprijs er weer uithalen vind ik geen slecht principe. Zeker in een slecht beursklimaat. Maar ik geloof nog altijd niet dat DE beste beleggingsmethode bestaat. Er zijn studies ja. Maar wie de academische wereld een beetje kent, weet ook wat die soms waard zijn. En het verleden is zoals bekend sowieso geen garantie voor de toekomst. Op de beurs nog minder dan elders lijkt mij. Sommige mensen willen het houvast van een systeem. Maar dat is ook maar een crutch als een andere.
Niemand kan de toekomst voorspellen, maar wat wel met bergen bewijsmateriaal is aangetoond, is dat minder handelen doorgaans tot betere resultaten leidt.
Uiteindelijk is er maar 1 graadmeter: je rendement op lange termijn tov de algemene markt.
Uiteindelijk is er maar 1 graadmeter: je rendement op lange termijn tov de algemene markt.
De obligatie die volgend jaar in september vervalt heb ik onlangs aangekocht. De coupon is 3,9%
Bid/Ask staan aan 98,5% - 99,45% (zie hier)
Ik kon ze aan 98% kopen een tijdje terug.
Gezien de cashpositie en beschikbare credit zal deze probleemloos afgelost kunnen worden (ook aan het dividend is voorlopig niet geraakt maar dat kan ook). Het is tegelijk maar een korte periode om wat geld te parkeren. In veelvouden van 1000 te koop.
Bid/Ask staan aan 98,5% - 99,45% (zie hier)
Ik kon ze aan 98% kopen een tijdje terug.
Gezien de cashpositie en beschikbare credit zal deze probleemloos afgelost kunnen worden (ook aan het dividend is voorlopig niet geraakt maar dat kan ook). Het is tegelijk maar een korte periode om wat geld te parkeren. In veelvouden van 1000 te koop.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Barclays zal zijn bakske volgooien met VGP
Nu nog koersdoel verlagen, heel pienter....
Nu nog koersdoel verlagen, heel pienter....
-
- Verbannen Gebruiker
niks is normaal in deze markthuisjetuintjefiets schreef: ↑2 november 2022, 19:46Niets belet jou om er ook van te profiteren Stevige korting als je vindt dat VGP zonder reden is afgestraft.
PS: Hun koersdoel hebben ze tegelijk verlaagd: 70 ipv 125.
er kan gerust nog een pientere komen met een koersdoelverlaging
ik wacht
bedankt voor jouw advies ;-)
VGP heeft mooie resultaten bekendgemaakt op 3 november en ik heb dan besloten om een eerste positie in te nemen aan €73 per stuk.
Als in december de tweede closing van de Joint Venture VGP Park München beklonken kan worden met Allianz zal de koers wel weer hoger gaan.
De koers is terecht gedaald door de hogere rentes en de negatievere outlook voor de economie in combinatie met de onzekerheid rond de JV's. Anderzijds is de koers wel heel snel doorgeschoten van heel euforisch naar heel depressief. Het bedrijf blijft het operationeel goed doen.
De reden waarom sommige partijen verkopen en dus de koers naar beneden duwen zijn ook niet steeds op veel logica gebaseerd. Zo vernam ik van een vermogensbeheerder (Janus Henderson) met 6000 stuks VGP dat de reden van verkoop was om aan window dressing te doen omdat ze anders mogelijks met een positie van -70% konden zitten aan het einde van het jaar.
Er is vandaag een update bij Dierickx Leys, zeker de moeite om eens door te nemen: https://www.dierickxleys.be/nl/studies/vgp
Als in december de tweede closing van de Joint Venture VGP Park München beklonken kan worden met Allianz zal de koers wel weer hoger gaan.
De koers is terecht gedaald door de hogere rentes en de negatievere outlook voor de economie in combinatie met de onzekerheid rond de JV's. Anderzijds is de koers wel heel snel doorgeschoten van heel euforisch naar heel depressief. Het bedrijf blijft het operationeel goed doen.
De reden waarom sommige partijen verkopen en dus de koers naar beneden duwen zijn ook niet steeds op veel logica gebaseerd. Zo vernam ik van een vermogensbeheerder (Janus Henderson) met 6000 stuks VGP dat de reden van verkoop was om aan window dressing te doen omdat ze anders mogelijks met een positie van -70% konden zitten aan het einde van het jaar.
Er is vandaag een update bij Dierickx Leys, zeker de moeite om eens door te nemen: https://www.dierickxleys.be/nl/studies/vgp
Hiding the evidence. Door die positie te verkopen zie je ze niet meer, maar de -70% IS er wel nog altijd. Een vaak toegepaste techniek.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Ze hebben geen resultaten bekendgemaakt. Ze hebben een trading update gegeven. Daarin spreken ze over de zaken waarover ze willen spreken. En spreken ze niet over de zaken waarover ze niet willen spreken: de stijgende kosten en de stijgende cash flow problemen en de stijgende rentevoeten.
-
- Verbannen Gebruiker
Het zit 1 keer in de P&L. 1 keer erin, en dan is het vergeten. Daarom verkopen ze: het verlies nemen en dan zijn ze ervan af. Dan is het weg.
Het illustreert in elk geval de paniek die heerst rond VGP. Iedereen verwacht het ergste maar wil het niet zeggen. Ze hopen op goed nieuws, of op bodemvissers, zodat ze zo snel mogelijk hun aandelen aan een nog een beetje hogere koers kunnen verkopen.
De obligaties van VGP die aan meer dan 10% noteren terwijl ze officieel BBB- zijn, zeggen genoeg. VGP kan zich niet meer financieren aan minder dan 10%, terwijl ze cash flow zeer nodig hebben.
Het wordt kantje boordje voor VGP. Een pure gok.
Huisjetuintjefiets zou met een disclaimer moeten komen voor VGP. Wil het aandeel persoonlijk de grond inboren als het even kan . Over Sofina horen we je niet meer by the way .
Time will tell. Jij weet niet meer dan Dierickx Leys. Maar je kwade bedoelingen, die zijn WEL duidelijk.
Time will tell. Jij weet niet meer dan Dierickx Leys. Maar je kwade bedoelingen, die zijn WEL duidelijk.
-
- Verbannen Gebruiker
Wat is jouw verklaring dat de VGP obligaties aan 10% noteren, terwijl ze officieel BBB- zijn?mver schreef: ↑7 november 2022, 16:22 Huisjetuintjefiets zou met een disclaimer moeten komen voor VGP. Wil het aandeel persoonlijk de grond inboren als het even kan . Over Sofina horen we je niet meer by the way .
Ze worden dus door de markt als junk bonds beschouwd.
Officieel zijn ze nochtans investment grade. Niemand gelooft het blijkbaar.
Graag jouw inzicht in deze materie?
Uiteraard is er paniek in de markt en niet alleen over VGP. Scheeftrekkingen, al dan niet tijdelijk, zijn er dan nog meer dan anders. Die efficiënte markt, en "de markt heeft altijd gelijk", dat is toch nonsens.
En natuurlijk kan je mensen paniek aanpraten. En voor een trol als jij is dat een onweerstaanbaar machtsspelletje uiteraard . Jouw implicatie dat iedereen zwijgt en er een groot complot is bij alle analisten en ook de ratingbureaus om VGP rooskleuriger voor te stellen dan het is, is gewoon belachelijk.
En natuurlijk kan je mensen paniek aanpraten. En voor een trol als jij is dat een onweerstaanbaar machtsspelletje uiteraard . Jouw implicatie dat iedereen zwijgt en er een groot complot is bij alle analisten en ook de ratingbureaus om VGP rooskleuriger voor te stellen dan het is, is gewoon belachelijk.
-
- Verbannen Gebruiker
Wat is jouw verklaring dat de VGP obligaties aan 10% noteren, terwijl ze officieel BBB- zijn? Die 10% is wat de beleggers denken. Niet ik. De beleggers.mver schreef: ↑7 november 2022, 16:47 Uiteraard is er paniek in de markt en niet alleen over VGP. Scheeftrekkingen, al dan niet tijdelijk, zijn er dan nog meer dan anders. Die efficiënte markt, en "de markt heeft altijd gelijk", dat is toch nonsens.
Lees wat ik geschreven heb trol. En die berichten waarin je de schijn probeert te wekken dat VGP op de rand van het faillissement staat en dringend cash nodig heeft, laat dat. We kennen het liedje nu wel. Het slaat nergens op. Ik denk dat de forumleden liever hun tijd besteden aan minder vooringenomen commentaren. Ik in elk geval wel.