VGP
TIP
Re: VGP
Ik zou vgp bijkopen kan je niet veel mee mis doen aan deze koers
Kapitaalronde!!!
Aan 35% korting!
Per 4 aandelen mag je een nieuw kopen aan een 55,5 euro!
Koers was gisteren bijna 85 euro
Aan 35% korting!
Per 4 aandelen mag je een nieuw kopen aan een 55,5 euro!
Koers was gisteren bijna 85 euro
Vanochtend ook gelezen. Benieuwd wat dat straks met de koers zal doen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Full Member
- Contacteer:
Hét moment om in VGP te investeren? Of toch maar afblijven?
-
- Verbannen Gebruiker
Flinke korting en verwatering klopt in elk geval.huisjetuintjefiets schreef: ↑3 oktober 2022, 11:10Extra kapitaal aantrekken: dit zal een flinke korting vereisen en dus verwatering van de huidige aandeelhouders.contextbinder schreef: ↑3 oktober 2022, 10:38 Heeft VGP ergens mogelijkheden om wat cash te verzamelen?
Als je je besluit laat afhangen van wat men je last minute op een forum aanraadt dan zou ik het niet doen.fellowship schreef: ↑16 november 2022, 08:43 Hét moment om in VGP te investeren? Of toch maar afblijven?
Kijk wat er vandaag met de koers gebeurt en zie het als een leer moment. My 2 cents (als noob).
-
- Full Member
- Contacteer:
Niet helemaal akkoord. Ik geloof dat er op dit forum echt doorgewinterde beleggers zitten, altijd bereid om van hun adviezen te leren...
ik koop bij aan die prijs, want prijs zakt zo stevig niet op de beurs
dit zat er by the way al aan te komen dus geen grote verrassing voor de belegger
bovendien is dit beter dan de zoveelste obligatie uitgeven omdat de rente wel heel hoog zou liggen....
dit zat er by the way al aan te komen dus geen grote verrassing voor de belegger
bovendien is dit beter dan de zoveelste obligatie uitgeven omdat de rente wel heel hoog zou liggen....
De korting is wel erg stevig. 55 EUR moet ongeveer de prijs geweest zijn die ik aan mijn eerste aandelen betaalde. De boom die volgde had ik niet verwacht, maar wat er in '22 gebeurd is had ik ook niet verwacht. Het koersverloop geeft weer hoe riskant het is te beleggen in individuele aandelen. Je moet het bedrijf echt door en door kennen, en een maag als een betonmolen hebben.
Moet de echte impact daarvan niet nog komen? Namelijk wanneer ook die aandelen op de markt zijn?
Je zou bij wijze van spreken vandaag aandelen kunnen kopen via het voorkeursrecht aan 55 eur en vab zodra het kan ze weer verkopen aan een prijs die rond de 80 zou blijven, dat kan toch niet?
Al chance dat het een kapitaalronde is voor bestaande aandeelhouders!
Die hebben geen zin om hun bestaande aandelen te dumpen, maar wel aan een serieuze korting wat bijkopen!
Ik kan mij niet inbeelden dat er iemand NIET zou deelnemen.
Daarom dat de koers het nog redelijk houdt, imho.
Hadden we het gedaan zoals WDP het onlangs deed, dan had de koersdaling er heel anders uitgezien.
Die hebben geen zin om hun bestaande aandelen te dumpen, maar wel aan een serieuze korting wat bijkopen!
Ik kan mij niet inbeelden dat er iemand NIET zou deelnemen.
Daarom dat de koers het nog redelijk houdt, imho.
Hadden we het gedaan zoals WDP het onlangs deed, dan had de koersdaling er heel anders uitgezien.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hoe werkt zoiets dan juist, ik zou recht hebben op 2 stuks (hoera), dus 55.5x2 = 111euro, komen daar bij Bolero dan nog kosten bij? en taxen?
Volgens mij is de belangrijkste reden dat de koers niet zakt, het feit dat de rechten pas vanavond “geknipt” worden. De grote verwatering komt pas morgen. Wie nu 4 aandelen koopt, kan er volgende week 1 kopen voor 55 EUR.
Huidige koers: 82 EUR x 4 + voordeelrecht 55,50 EUR x 1 = 383,50 EUR / 5 = 76,70 EUR. Tenzij mijn redenering fout is, zou dit de openingskoers morgen moeten zijn (in de veronderstelling dat die 82 EUR ook de slotkoers is).
Op basis van de laatste koers voor het nieuws bekend werd, spreken we over 79,02 EUR.
TOB ben je sowieso verschuldigd.
Qua transactiekosten, vermoed ik dat die ook ten laste zijn van de intekenaars. Soms kan de emittent die op zich nemen, maar hier niet vermoed ik.
Huidige koers: 82 EUR x 4 + voordeelrecht 55,50 EUR x 1 = 383,50 EUR / 5 = 76,70 EUR. Tenzij mijn redenering fout is, zou dit de openingskoers morgen moeten zijn (in de veronderstelling dat die 82 EUR ook de slotkoers is).
Op basis van de laatste koers voor het nieuws bekend werd, spreken we over 79,02 EUR.
woutercrxdfr schreef: ↑16 november 2022, 10:08 Hoe werkt zoiets dan juist, ik zou recht hebben op 2 stuks (hoera), dus 55.5x2 = 111euro, komen daar bij Bolero dan nog kosten bij? en taxen?
TOB ben je sowieso verschuldigd.
Qua transactiekosten, vermoed ik dat die ook ten laste zijn van de intekenaars. Soms kan de emittent die op zich nemen, maar hier niet vermoed ik.
Dat is dus wat ik ook dacht.
Wie geen extra aandelen wilt zou best vandaag een aantal aandelen verkopen en ze nadien via het voorkeurrecht (of aan marktprijs mocht die nog lager uitvallen) aankopen. Dan doe je alvast een mooie winst.
Bijgevolg lijkt het mij logisch dat quasi elke aandeelhouder maximaal zal intekenen.
Hoe gaat zoiets bij Degiro in zijn werk ? Eerste keer dat ik zou meedoen aan zo'n kapitaalronde.