Pagina 1 van 37

Santander bank

Geplaatst: 8 juni 2019, 10:15
door P_M
Wat is jullie mening en ervaring met Santander bank?

Re: Santander bank

Geplaatst: 8 juni 2019, 10:38
door lietchi
Ik heb twee spaarrekeningen bij hen. Vlot online de rekeningen kunnen openen, mooie intrestvoet en tegelijk mogelijk om vrij te storten in tegenstelling tot veel andere spaarrekeningen met relatief hoge intrest. Verder weinig over te zeggen :)

Re: Santander bank

Geplaatst: 8 juni 2019, 11:06
door GreenDean
Tot nu toe geen klagen van.

Re: Santander bank

Geplaatst: 8 juni 2019, 13:59
door eric22
Ik ga in de loop van de maand ook klant worden bij Santander. Alles verhuist van NIBC naar daar.

Re: Santander bank

Geplaatst: 18 juni 2019, 07:03
door elleelle
Het moet zo ongeveer een jaar geleden zijn maar
bij mij had het heel wat voeten in de aarde om een rekening te openen.
Heb er zelfs de hulp van Santander moeten inroepen.
Jammer maar veel van het personeel begrijpt onvoldoende het nederlands.
Uiteindelijk was het dan toch gelukt en sindsdien geen problemen meer gehad.

Re: Santander bank

Geplaatst: 18 juni 2019, 12:22
door SMGGM
Heb eveneens een Santander rekening. Wat moeite gehad tijdens het onboarden (ze ondersteunen geen eID kaartlezer met een klavier) wat een beetje irritant was maar verder is het vrij gelijklopend met alle spaarbanken.
Biedt op dit moment nog een van de hoge rentes aan. Nu gebruik ik Santander en MeDirect voor klassieke spaarrekening.

Het enige wat dat nu nog moet doen is renderen en competitief blijven in zijn rentes.

Re: Santander bank

Geplaatst: 18 juni 2019, 13:23
door zeverare
Inderdaad, niet zoals Rabobank en Deutsche Bank terugkeren naar grootbankpraktijken.

Re: Santander bank

Geplaatst: 26 juni 2019, 21:53
door PJP
Wat is dat allemaal ???
Ik kreeg vanmorgen een zeer vreemde mail van Santander Bank.
Met een vragenlijst over mijn financiële toestand, loonbriefje, mijn inkomen, mijn bestedingen, de oorsprong van stortingen, etc...
Zogezegd verplicht te antwoorden volgens de "wet op het witwassen" ...
Ik ga daar zeker niet op in, de bank heeft met deze zeer persoonlijke gegevens geen uitstaans naar mijn mening.

Zijn er nog mensen die dit ontvangen hebben?
By the way: Ze zouden zich beter eens grondig bezighouden met hun website ... ge moet alle trukken uit de doos halen om uw rekening en/of afschriften te kunnen bekijken.

Ik plak de ontvangen mail-tekst hieronder.


"Beste klant,


De “Wet tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en tot beperking van het gebruik van contanten” van 18 september 2017, verplicht Santander Consumer Bank om interne controlemaatregelen te stellen ten opzichte van haar klanten.
In het kader van deze verplichting verzoeken wij u vriendelijk om ons een kopie van uw laatste loonstrookje te bezorgen. Indien u niet loontrekkende bent, kan u steeds een bewijs van uw laatste uitkering of pensioen opsturen. Gelieve daarenboven de onderstaande vragenlijst zo correct mogelijk in te vullen en terug te sturen per mail (info@santanderconsumerbank.be) of per brief (naar Nerviërslaan 85, 1040 Brussel).

Heeft u een vraag of heeft u hulp nodig? Contacteer de medewerkers van onze klantendienst op +32 (0) 2 588 96 26. Zij helpen u graag verder.
Met warme groeten,

Santander Consumre Bank Team"



Naam en voornaam
Klantennummer

1. Hoeveel bedraagt uw netto maandelijks inkomen?
€ 1.000 - € 2.500
€ 2.500 - € 5.000
€ 5.000 - € 10.000
> € 10.000

2. Wat is de oorsprong van uw inkomsten (binnenlandse en buitelandse)? Meerdere antwoorden zijn mogelijk.
Salaris Pensioen
Werkloosheidsuitkering Erfenis
Verkoop onroerend goed Andere

3. Indien u een inkomen hebt uit het buitenland, wat is de oorsprong van dit inkomen en vanuit welk land is dit inkomen afkomstig? ....................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................

4. Wat is uw beroep?..........................................................................................................

5. Wat is de naam en het BTW-nummer van uw werkgever? Indien u zelfstandige bent, gelieve het BTW-nummer van uw onderneming in te vullen. ........................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................

6. Heeft u maandelijkse kosten?
Geen maandelijkse kosten Huur
Hypotheek Auto
Andere leningen

7. Indien u vraag 6 positief heeft beantwoord, hoeveel bedragen deze maandelijkse kosten?
€ 0 - € 1.000
€ 1.000 - € 2.000
€ 2.000 - € 3.000
> € 3.000

Uw antwoorden hebben enkel een informatief karakter voor de bank en zullen niet gebruikt worden voor marketing doeleinden.

Re: Santander bank

Geplaatst: 26 juni 2019, 22:05
door SMGGM
PJP schreef: 26 juni 2019, 21:53 ...
Zijn er nog mensen die dit ontvangen hebben?
...
Niets ontvangen hier.
Ik heb wel gisteren een mail gekregen om deel te nemen aan een enquête, maar daar stonden de typische vragen in zoals hoe tevreden, hoe was de onboarding, hoe ik bij hen terecht ben gekomen, of ik een hoge rente belangrijk vind,...

Re: Santander bank

Geplaatst: 26 juni 2019, 22:10
door paul
heb dergelijke vragenlijsten toch al bij meer banken gezien;

zou er toch maar mee opletten als je ze niet beantwoort, vlieg je misschien met je klikken en klakken buiten bij de bank

Re: Santander bank

Geplaatst: 27 juni 2019, 20:45
door GreenDean
Ik vind die vragenlijst toch wel behoorlijk ver gaan. Lijkt op die Amerikaanse vragen. BTW nummer werkgever? Ik heb alleszins nog geen ontvangen.

Re: Santander bank

Geplaatst: 28 juni 2019, 07:54
door haelewyn
waarheidsgetrouw "onbekend" invullen ??

Re: Santander bank

Geplaatst: 3 juli 2019, 15:30
door Sonny
Sinds verleden week donderdag 27 juni 2019 geraak ik niet meer op Santander consumerbank
Email gestuurd op donderdag. Pas na mijn 2e mail waar ik me kwaad maakte kreeg ik op dinsdag 2 juli antwoord terug in de avond, morgen woensdag, om 10 u zal de rekening terug werken. Excuus we hebben teveel werk. Ja, als de mensen niet kunnen inloggen, dat ze veel werk hebben, maar dat schrijven ze er niet bij
Vandaag dus kan ik nog altijd niet inloggen op mijn rekening bij die bank. Had het geprobeerd tegen 11u
Terug email gestuurd, nu afwachten en veel geduld hebben Want snel zijn ze niet.
Mijn man probeerde ook in te loggen, maar kon ook niet op de website van Santander consumerbank inloggen.

Dit is niet de eerste keer Een bank waar je zolang moet wachten om antwoord te krijgen en die niet vlot werkt, krijg ik toch mijn twijfels over. Je geraakt niet aan je geld !!!

Re: Santander bank

Geplaatst: 4 juli 2019, 10:59
door lietchi
Een vraagje voor collega-klanten bij Santander: krijgen jullie intresten elk kwartaal, al vanaf de opening van de rekening?
Ik heb m'n rekeningen (een Vision en een Vision+) geopend eind vorig jaar, en de eerste stortingen respectievelijk in december 2018 en januari 2019 gedaan, maar ik heb nog geen cent intresten gezien.
In de intrestsimulator staat er dat de volgende uitbetaling begin oktober zal zijn, en de berekening lijkt correct, maar ik vind het vreemd dat het zo lang duurt.

Re: Santander bank

Geplaatst: 4 juli 2019, 11:09
door Bahamontes
Ook verleden jaar rekeningen geopend. Begin 2019 intresten ontvangen.Getrouwheidspremies heb ik nog geen recht op.