Pagina 1 van 1

Integrale 786

Geplaatst: 5 april 2011, 22:15
door Bart
Rabobank.be,

Bestaat er een mogelijkheid om een 130% overlijdensdekking te nemen op de spaarverzekering Integrale 786 zodat je geen RV moet betaling indien je de gelden toch binnen de 8 jaar zou opvragen.

De meeste spaarverzekeringen voorzien hierin, is dit ook bij de integrale het geval?

Re: Integrale 786

Geplaatst: 6 april 2011, 09:20
door jempi25
Ja wil ik ook wel eens weten?
En wat gaat dit kosten?
greetz
jempi25

Re: Integrale 786

Geplaatst: 6 april 2011, 17:31
door Rabobank.be
Een extra 130% overlijdensdekking voor Integrale 786 kan worden bekomen wanneer u rechtstreeks bij Integrale zelf een polis afsluit maar via Rabobank.be bieden we die mogelijkheid niet aan.

Enerzijds komt er bij deze extra overlijdensdekking een pak extra administratie kijken (bv. medische vragenlijsten, bijkomende voorwaarden, jaarlijkse premiebetalingen) die wij als internetbank moeilijk kunnen verwerken.
Anderzijds lijkt het er vaak op dat deze overlijdensdekking u een bijkomend fiscaal voordeel kan opleveren, maar uiteindelijk komt het erop neer dat u een bijkomende verzekeringspremie betaalt om niet het risico te lopen dat u roerende voorheffing moet betalen bij een vroegtijdige afkoop van uw kapitaal. Als u niet zeker bent dat u uw spaarverzekering niet gedurende 8 jaar en 1 dag kan behouden dan raden we eerder aan om in een ander product te gaan beleggen, dan om via een bijkomende overlijdensdekking u hiertegen te verzekeren. De kans is immers groter dat u een vrij forse premie betaalt voor een dienst waar u uiteindelijk toch geen gebruik van kan maken, dan dat dit u daadwerkelijk een fiscaal voordeel zal opleveren. We zijn van mening dat deze extra dekking niet echt een toegevoegde waarde zou bieden aan onze Tak-21 spaarverzekeringen. In praktijk blijkt trouwens dat deze extra overlijdensdekking niet vaak wordt aangevraagd bij de verzekeringsmaatschappijen.

Re: Integrale 786

Geplaatst: 7 april 2011, 19:32
door Bart
Ik ga hier niet mee akkoord...

Voor jonge mensen zijn de premies best betaalbaar (zo heb ik er ene lopen waar ik 4 EUR betaal op 6.250 EUR).
Zo duur is dat dus niet, maar dat geeft me wel het voordeel dat als ik een grote aankoop zou doen, ik geen RV moet betalen. Want in zo'n situaties wil ik aan mijn centen kunnen.

Verder heb ik ook geen enkele medische vragenlijst moeten invullen. Ik kan me niet herinneren dat ze me ooit maar één medische vraag hebben gesteld. De formaliteit bleef beperkt tot het zetten van het vinkje dat ik een overlijdensdekking wenste.

Ik ga wel akkoord dat je niet voor het minste geringste een spaarverzekering aangaat om die dan even later te annuleren. Dan heb je inderdaad een beter alternatief aan een spaarverzekering.

Re: Integrale 786

Geplaatst: 8 april 2011, 09:04
door jempi25
En de conjuncturele vergoeding?

Vervalt die ook?
greetz
jempi25

Re: Integrale 786

Geplaatst: 8 april 2011, 09:51
door freetotax2005
Ik heb indertijd bij Integrale zelf een integrale 786 afgesloten en volgens mij is er geen conjuncturele vergoeding verschuldigd bij uitstap. Wel is er een wachttermijn van 3 maanden wanneer je wilt uitstappen, een andere manier om conjucturele schommelingen op te vangen, zonder bijkomde kosten voor de cliënt. Op de website van rabobank staat duidelijk vermeld dat er geen uitstap- of beheerskosten zijn.


Link Rabobank : http://www.rabobank.be/nl/beleggen/tak2 ... ectie.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Link Integrale : http://www.integrale.be/nl/documents/ca ... e-786.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Integrale 786

Geplaatst: 12 april 2011, 21:43
door robokat
Beste Rabobank,

Is er een reden waarom bijstorten in de tak21 niet mogelijk is ?

Ik zie dat als een groot nadeel.

Bij een rechtstreeks contract met de verzekeraar is de vrijstelling van RV afhankelijk van de ouderdom van het contract en niet van het ogenblik van storting. Als je niet kan bijstorten, vervalt dit belangrijke voordeel want je opent voor iedere storting een nieuw contract waarvoor de periode van 8 jaar telkens opnieuw vanaf nul begint te lopen.

Zal dit nog veranderen of zijn daar geen plannen voor ?

Dank,

Robokat

Re: Integrale 786

Geplaatst: 13 april 2011, 11:10
door Rabobank.be
Bart schreef:Ik ga hier niet mee akkoord...

Voor jonge mensen zijn de premies best betaalbaar (zo heb ik er ene lopen waar ik 4 EUR betaal op 6.250 EUR).
Zo duur is dat dus niet, maar dat geeft me wel het voordeel dat als ik een grote aankoop zou doen, ik geen RV moet betalen. Want in zo'n situaties wil ik aan mijn centen kunnen.

Verder heb ik ook geen enkele medische vragenlijst moeten invullen. Ik kan me niet herinneren dat ze me ooit maar één medische vraag hebben gesteld. De formaliteit bleef beperkt tot het zetten van het vinkje dat ik een overlijdensdekking wenste.

Ik ga wel akkoord dat je niet voor het minste geringste een spaarverzekering aangaat om die dan even later te annuleren. Dan heb je inderdaad een beter alternatief aan een spaarverzekering.
Ik begrijp uw reactie maar u moet er ook rekening mee houden dat als de mogelijkheid tot overlijdensdekking wordt aangeboden voor de producten die we verdelen, niet iedereen in exact dezelfde categorie valt in te delen. Het kan zijn dat een overlijdensdekking voor jongere mensen gemakkelijker te regelen is dan voor oudere mensen, voor kleinere kapitalen gemakkelijker dan voor grotere kapitalen, enz... Als we de overlijdensdekking zouden mogelijk maken dan moeten we dit natuurlijk altijd volledig uitzoeken en moeten ook de noodzakelijke controles voorzien worden voor alle situaties. En daar wringt net het schoentje voor een internetbank zoals de onze.
Uiteraard is het wel mogelijk om rechtstreeks bij Integrale een Tak-21 spaarverzekering aan te gaan waarbij wèl een overlijdensdekking kan worden genomen.

Re: Integrale 786

Geplaatst: 13 april 2011, 12:03
door Rabobank.be
robokat schreef:Beste Rabobank,

Is er een reden waarom bijstorten in de tak21 niet mogelijk is ?

Ik zie dat als een groot nadeel.

Bij een rechtstreeks contract met de verzekeraar is de vrijstelling van RV afhankelijk van de ouderdom van het contract en niet van het ogenblik van storting. Als je niet kan bijstorten, vervalt dit belangrijke voordeel want je opent voor iedere storting een nieuw contract waarvoor de periode van 8 jaar telkens opnieuw vanaf nul begint te lopen.

Zal dit nog veranderen of zijn daar geen plannen voor ?

Dank,

Robokat
Voorlopig hebben we beslist om geen bijstortingen mogelijk te maken omdat dit een belangrijke impact heeft op de manier waarop de contracten via uw persoonlijke rekeningen aangepast moeten worden. Voor deze bijstortingen komt er behoorlijk wat administratie kijken tussen ons en de verzekeraar die niet geautomatiseerd te regelen valt.
Wel werd de afspraak gemaakt met de verzekeraars dat klanten die willen bijstorten op de polissen die ze via Rabobank.be hebben geopend, dit rechtstreeks via de verzekeraar zelf kunnen doen.
Het zou kunnen dat in de toekomst bijstorten wel mogelijk zal zijn via Rabobank.be, voorlopig kunnen we hier echter nog geen concrete informatie over geven.

Re: Integrale 786

Geplaatst: 13 april 2011, 13:33
door robokat
Rabobank.be schreef: Wel werd de afspraak gemaakt met de verzekeraars dat klanten die willen bijstorten op de polissen die ze via Rabobank.be hebben geopend, dit rechtstreeks via de verzekeraar zelf kunnen doen.
Mogen we dit bericht hierover als officiële mededeling beschouwen ?
Liefst zou ik dit in feite ook ergens in de voorwaarden op jullie website zien staan.

Re: Integrale 786

Geplaatst: 13 april 2011, 17:28
door Rabobank.be
robokat schreef:
Rabobank.be schreef: Wel werd de afspraak gemaakt met de verzekeraars dat klanten die willen bijstorten op de polissen die ze via Rabobank.be hebben geopend, dit rechtstreeks via de verzekeraar zelf kunnen doen.
Mogen we dit bericht hierover als officiële mededeling beschouwen ?
Liefst zou ik dit in feite ook ergens in de voorwaarden op jullie website zien staan.
Echt officieel kunnen we dit niet echt noemen. Er is geen soort van contract of overeenkomst tussen Rabobank.be en Integrale hierover. Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat u een polis heeft afgesloten met Integrale via Rabobank.be. In die polis laat Integrale bijstortingen toe. Dat kan u ook nalezen in de polisvoorwaarden. Rabobank.be kan voorlopig de bijstortingen echter administratief niet verwerken. Als u dus een lopende polis heeft met Integrale via Rabobank.be en u wil een bijstorting doen, dan kan u gewoon met Integrale zelf contact opnemen om de bijstorting rechtstreeks via hen te regelen. U zal deze dan wel niet in uw overzicht zien staan via Rabobank.be maar ze zal wel gewoon zichtbaar zijn in het jaarlijkse overzicht van uw tegoeden dat door Integrale wordt aangeleverd.
We zullen bij Integrale nog eens navraag doen over de exacte procedure die daarvoor gevolgd kan worden zodat we een iets concreter antwoord kunnen geven op uw vraag.