Pagina 1 van 1
Internetbankieren
Geplaatst: 19 maart 2012, 22:54
door Tope
Toen ik nog met IE 8 werkte verliep het Rabobank internetbankieren vrij stroef.
Webpagina's werden voortdurend vernieuwd en Internet Explorer werd steeds maar 'hersteld'.
Met IE 9 is er daarentegen helemaal geen probleem.
Hoe komt dat eigenlijk ?
NB Ik werk met Windows Vista.
Re: Internetbankieren
Geplaatst: 20 maart 2012, 07:32
door ted
Je geeft zelf het antwoord.
IE8 is bedoeld voor XP en 7
IE9 is specifiek voor VISTA
Re: Internetbankieren
Geplaatst: 20 maart 2012, 07:44
door Tope
Dit is een wel al te eenvoudige uitleg.
Re: Internetbankieren
Geplaatst: 20 maart 2012, 07:55
door JurgenG
Euh misschien is dat wel de reden waarom ik in de laatste 10 jaar IE niet meer gebruikt heb? Firefox, Chrome en misschien nog andere zijn gratis en zoveel beter.
Bij Microsoft denken ze nog altijd dat zij de norm bepalen...
Re: Internetbankieren
Geplaatst: 20 maart 2012, 16:56
door Rabobank.be
Het is natuurlijk moeilijk om zo meteen een verklaring te kunnen geven voor iets wat lijkt op technische problemen bij de toegang tot uw Rabobank.be internetbankieren, zonder zelf eerst in detail de exacte problemen en fouten verder te kunnen onderzoeken.
Het is in elk geval niet normaal wanneer u aanslepende problemen ondervindt, ongeacht de versie van browser waar u mee werkt. Tenminste, als het om een redelijk recente versie gaat natuurlijk.
In de meeste gevallen worden problemen, zoals de problemen die u bent tegengekomen, niet veroorzaakt door de browser zelf, maar eerder door 'plug-ins' of browser toepassingen die u nodig heeft om een bepaalde pagina correct te kunnen bekijken en gebruiken.
De beveiligde website van Rabobank.be is voornamelijk opgebouwd uit Java Server Pages (.jsp) waarbij intensief gebruikt wordt gemaakt van de Java programmeertaal voor de weergave van de pagina's en de uitvoering van functies, zoals de bevestigingsknoppen. Normaalgezien zit in een webbrowser al standaard een Java Runtime Environment toepassing ingebouwd die voor een correcte weergave moet zorgen. In sommige gevallen kan het echter voorkomen dat de integratie van de Java toepassing in uw browser niet volledig correct functioneert waardoor sommige gegevens niet correct worden weergegeven of bepaalde functionaliteiten niet correct werken. In heel veel gevallen volstaat het dan om ofwel de specifieke toepassing opnieuw te installeren (Java SE Runtime Environment kan eenvoudigweg opnieuw geïnstalleerd worden via de website van Oracle (
http://www.oracle.com" onclick="window.open(this.href);return false;)) of u kan proberen de browser opnieuw te installeren via de website van de uitgever (Microsoft, Mozilla, ...). In de meeste gevallen zouden de problemen dan van de baan moeten zijn.
Voor zulke gevalllen staat ook onze Klantendienst steeds voor u klaar die u eveneens in geval van technische problemen kunnen begeleiden naar een oplossing. U kan hen daarvoor altijd bellen of mailen.