Pagina 1 van 2

minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 09:45
door paul
Rabobank.be antwoordt bijna op elke vraag, ook al heeft ze niets met Rabobank.be te maken.

Omdat ik nogal nieuwsgierig van aard ben, de volgende vragen:

1.Wat is uw mening over  de handelswijze van  een bank  ( of een bedrijf ) die haar gewone "03" nummers afsluit, en vervangt door een betalende "070" nummer ?

2.Komt het imago van een bedrijf ten goede indien zij al een hele tijd grote postzegels ( gemiddeld 35 jaar oud, 4 postzegels per brief, en soms is de naam door die grote zegels niet meer leesbaar ) laat kleven op hun briefomslagen
Het bedrijf krijgt daardoor uiteraard wat aandacht, maar komt die aandacht hun ten goede of ten kwade.

( Postzegels van 35 jaar oud worden blijkbaar door een firma tegen dumpingprijzen ingekocht )

3.Het bedrijf soms nog met de hand de adressen op de omslagen schrijft

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 09:56
door Dendirk
Vraag jij aan de ene bank wat ze denken van een ander?  ???
Vreemd, nu dat de strijd om de spaarder goed is losgebarsten...

Is het niet de klant die daarover moet beslissen?

Het antwoord zal ook navenant zijn... 

Ben benieuwd..

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 09:58
door paul
Dendirk schreef: Vraag jij aan de ene bank wat ze denken van een ander?  ???
Vreemd, nu dat de strijd om de spaarder goed is losgebarsten...

Is het niet de klant die daarover moet beslissen?

Het antwoord zal ook navenant zijn... 

Ben benieuwd..
Rabobank is vrij om al dan niet te antwoorden, en doet dit altijd met de nodige sereniteit

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 10:11
door Toya
Paul

Ik denk dat je met zulke vragen meer schade doet aan het imago van spaargids,

wat rabo hier mee doet is zij zaak ,juist,

maar wat andere daar van vinden ,

het overzicht aan vragen bij spaargids blijft ook belangrijk,

voor mijn part ,een smerige vraag 

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 10:17
door steelke
Deze vraag hoort eigelijk thuis onder de algemenere vragen.
alles heeft met de prijs te maken hé.
De frequentie waarmee rabobank.be hier aanwezig is kost het bedrijf al redelijk wat geld : Als we de statistieken mogen geloven is men al zowat 40 uur online geweest op dit forum, wat toch een volledige werkweek is.
Ik denk niet dat zij zich gaan laten verleiden om met modder te gooien naar een sectorgenoot.

Net zoals in rubrieken zoals "vraag het aan..." worden aan de telefoon soms "speciale" vragen  gesteld, of je hebt van die mensen die voor alles en nog wat de telefoon pakken en de medewerkers bezighouden. Uiteindelijk kost  dat heel wat werkuren. Met zo een betaallijn proberen de firma's de minder nuttige gesprekken tot een minimum te beperken, men zal nu zo snel niet geneigd zijn te bellen.

Soms kan het sneller zijn een adres gewoon te schrijven op een enveloppe dan een etiket uit te drukken (mischien hebben ze weinig IT middelen)
ik denk dat het soms leuk zijn iets te mogen ontvangen in een mooi handschrift en met  oude zegels.

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 10:19
door joinke
Compleet nutteloze vraag. Deze beschikbare ruimte op dit forum kan beter benut worden met pertinente spaarvragen, zeker als deze gesteld worden aan een specifieke bank.

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 10:24
door Rabobank.be
Wij focussen ons vooral op onze eigen commerciële politiek en op de manier waarop wij denken de dingen te moeten doen om zo te komen tot een optimale dienstverlening voor onze klanten binnen een aanvaardbare kost.
Ieder hanteert hier eigen criteria voor en het is dus niet aan ons om te oordelen over de beslissingen die anderen op dat vlak nemen.
Dit lijkt mij inderdaad meer een vraag voor het algemene forum waar klanten en niet-klanten, indien zij dat wensen, hier ongebreideld hun mening over kunnen geven.

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 10:39
door paul
steelke schreef: Deze vraag hoort eigelijk thuis onder de algemenere vragen.
alles heeft met de prijs te maken hé.
De frequentie waarmee rabobank.be hier aanwezig is kost het bedrijf al redelijk wat geld : Als we de statistieken mogen geloven is men al zowat 40 uur online geweest op dit forum, wat toch een volledige werkweek is.
Ik denk niet dat zij zich gaan laten verleiden om met modder te gooien naar een sectorgenoot.

Net zoals in rubrieken zoals "vraag het aan..." worden aan de telefoon soms "speciale" vragen  gesteld, of je hebt van die mensen die voor alles en nog wat de telefoon pakken en de medewerkers bezighouden. Uiteindelijk kost  dat heel wat werkuren. Met zo een betaallijn proberen de firma's de minder nuttige gesprekken tot een minimum te beperken, men zal nu zo snel niet geneigd zijn te bellen.

Soms kan het sneller zijn een adres gewoon te schrijven op een enveloppe dan een etiket uit te drukken (mischien hebben ze weinig IT middelen)
ik denk dat het soms leuk zijn iets te mogen ontvangen in een mooi handschrift en met  oude zegels.
Het was maar een vraag aan Rabobank.be en voor het serene antwoord krijgen zij
10/10.
Overigens heb ik bij die bank-met-hun-prachtige-postzegels wel het maximum staan, en bij Rabobank.be zo weinig mogelijk. Het is niet omdat een bank "goed" is dat ze niet mag bekritiseerd worden. Ooit ergens gelezen dat negatieve reclame ook reclame is die het bedrijf soms ten goede komt.

Ik vraag mij af of ze dat van die postzegels al dan niet met opzet doen.

Van die mensen die "speciale" vragen aan de telefoon stellen daar heb je een overschot van gelijk in. Ik werk bij een vzw en daar zijn mensen die om het kwartier terugbellen - hoever het met hun dossier staat ( echt waar ).

Maar of je als bedrijf daarom een "070" nummer moet aanschaffen, daar stel ik mij vragen bij. Het kan zijn dat het terecht is hoor, in stilte hoop ik dat ze bij ons ook een
"070" lijn zouden installeren.

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 11:03
door Toya
Paul je bent een zagevent ,punt uit,

zo kan je op alles kritiek uiten ,

ga ze dan uiten waar je moet zijn ,

lozer

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 11:25
door steelke
alléz, alléz gasten.
't is een beetje een ongewone vraag op een ongewone plaats maar geen ruzie maken hé :'(

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 11:42
door De Mertens
Toya, niet mee inzitten, die zal wel vanzelf ophouden met zagen ;)

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 11:49
door bruce666
Toya schreef: Paul je bent een zagevent ,punt uit,

zo kan je op alles kritiek uiten ,

ga ze dan uiten waar je moet zijn ,

lozer
Ik ben het niet altijd eens met Paul, maar vind dit geen manier van reageren.
Het is niet nodig te schelden.
En als je het toch niet kan laten omdat je woordenschat te summier is om je ongenoegen te verwoorden, probeer het dan tenminste correct te doen : LOSER.

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 11:54
door De Mertens
Is het vandaag de zageventendag ?

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 11:55
door bruce666
Neen, arrogante Newbiedag !  ;D

Re: minder ernstige vraag

Geplaatst: 8 augustus 2008, 12:25
door rob
@ Toya
Laten we zulke reacties aub achterwege laten. Spaargids heeft tot doel uitwisseling van informatie voor ieders zaak. Sommige items zullen u koud laten, reageer er dan gewoon niet op.
Groetjes