Pagina 1 van 1

Belfius brandverzekering

Geplaatst: 15 juli 2019, 21:20
door Chapo
Laatst verhuisd en brandverzekering via domiciliering van rekening gegaan. Gebeld naar bank en nu vragen ze bewijs van gemeente en bewijs van polis van eigenaar waar ik nu woon. Is dit de nornale gang van zaken?

Re: Belfius brandverzekering

Geplaatst: 15 juli 2019, 22:39
door ludo
Bewijs van gemeente kan je hun geven via je inschrijving in die gemeente. ( je adres )
Wat ze uitstaans hebben met de eigenaar zijn brandverzekering is beetje dubieus,dit is mijn inziens een inbreuk op de privacy van iemand anders. Wat als de eigenaar daar zijn instemming niet voor geeft????

Kan zijn dat ze de waarde van de woning ( gebouw) willen weten om uw huurdersaansprakelijkd te verzekeren ?
Maar daar zijn tabellen voor om dat te bepalen voor uw huur app.
Om te zien of de eigenaar wel een brandverzekering heeft met mogelijks " afstand van verhaal " zodat U eigenlijk alleen maar een inboedel verzekering nodig heeft
Om een nieuwe klant aan te trekken en hem een voorstel te doen dat dan zgz via U komt..
En misschien nog tal van andere dubieuze reden.

Feit is wel dat U dan momenteel of mogelijks geen verzekering hebt of krijgt als U die papieren niet binnenbrengt.

Re: Belfius brandverzekering

Geplaatst: 16 juli 2019, 07:14
door haelewyn
Als ik het goed begrijp heb je de verzekering net betaald.
Je meldt nadien aan de bank dat je verhuisd bent en mogelijk heb je in je nieuwe huis geen brandverzekering meer nodig. Je bent, vermoed ik, in een appartementsgebouw gaan wonen en daar is een blokpolis.

Belfius vraagt de documenten in kwestie als bewijs dat je ergens anders gaan wonen bent om de polis te beeindigen. Als het risico ophoudt te bestaan, houdt ook de overeenkomst op. Meewerken is in dit geval in je voordeel. De bank kan alleen vaststellen dat je effectief verhuisd bent als je hen een document geeft dat dat aantoont.

Als je de verzekering van een auto wil opzeggen moet je ook een document van schrapping nummerplaat geven. Dat is hetzelfde principe.. De tijd dat je klanten op hun woord vertrouwde is al lang voorbij.
It's all about the money.

De gemeente levert documenten af als 'samenstelling van het gezin' en ook wel ergens een specifiek bewijs van woonplaats. Vaak kan je dat online aanvragen en sturen ze het door via email.