Pagina 1 van 2

Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 7 december 2009, 10:20
door crabbcharles
Mij deposito loopt af op 07.12.2009.Als ik op die dag mijn geld wil overschrijven is het reeds geplaatst op een nieuwe  niet renderende deposito rekening weer eens voor één jaar dat ik er niet kan over beschikken.Ik vind dat Credit Europe met deze handelswijze geld steelt en zijn portefeuille onrechtmatig en kunstmatig aandikt

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 7 december 2009, 10:45
door Stier
crabbcharles schreef: Mij deposito loopt af op 07.12.2009.Als ik op die dag mijn geld wil overschrijven is het reeds geplaatst op een nieuwe  niet renderende deposito rekening weer eens voor één jaar dat ik er niet kan over beschikken.Ik vind dat Credit Europe met deze handelswijze geld steelt en zijn portefeuille onrechtmatig en kunstmatig aandikt
Bel gewoon zonder te lang te wachten naar Credit Europe.  Waarschijnlijk zullen ze wel bereid zijn je te helpen.

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 7 december 2009, 10:50
door pol
crabbcharles schreef: Mij deposito loopt af op 07.12.2009.Als ik op die dag mijn geld wil overschrijven is het reeds geplaatst op een nieuwe  niet renderende deposito rekening weer eens voor één jaar dat ik er niet kan over beschikken.Ik vind dat Credit Europe met deze handelswijze geld steelt en zijn portefeuille onrechtmatig en kunstmatig aandikt
Je moet idd, bij CE een 2-tal weken voor vervaldatum, hun verwittigen dat je je geld op de spaarrekening wil gestort zien. Staat in de algemene voorwaarden van CE. Dit per fax of telefonisch.
Ik ga het voor mijn 2 deposito's ook nog eens per aangetekende brief bevestigen.

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 7 december 2009, 10:54
door robokat
Je kan hen gewoon bellen, ze maken dat ogenblikkelijk ongedaan en doen daar niet moeilijk over. Aangetekende brief is helemaal niet nodig.

Je moet dit wel doen binnen de 2 weken na vervaldatum.

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 7 december 2009, 11:37
door maagd
Mijn termijndeposito loopt af op 3-2-2010. Heb nog niets ondernomen tot nu toe om deze te beeindigen op die datum. Wat raden jullie aan?

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 7 december 2009, 12:07
door phase
maagd schreef: Mijn termijndeposito loopt af op 3-2-2010. Heb nog niets ondernomen tot nu toe om deze te beeindigen op die datum. Wat raden jullie aan?
Zo snel mogelijk instructies doorfaxen (of per aangetekende brief) dat ze op eindatum het bedrag + intrest op je spaarrekening moeten doorstorten en GEEN nieuwe termijnrekening (automatische verlenging) aanmaken. Allessinds zo heb ik het gedaan, zo ben je ingedekt. Ik weet nu niet of het zo erg is dat je dit in de 2 laatste weken nog eens moet herhalen om zeker te zijn.

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 7 december 2009, 12:08
door maagd
Merci Phase.

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 7 december 2009, 12:40
door bruce666
Heb dat bij opening termijnrekening meegedeeld.
Heb dat ook vermeld op het formulier dat ik gebruikt heb om de termijnrekening te openen + bevestigd per mail.  Kunnen ze nooit zeggen dat ze van niets weten.

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 7 december 2009, 17:11
door Tux
crabbcharles schreef: Mij deposito loopt af op 07.12.2009.Als ik op die dag mijn geld wil overschrijven is het reeds geplaatst op een nieuwe  niet renderende deposito rekening weer eens voor één jaar dat ik er niet kan over beschikken.Ik vind dat Credit Europe met deze handelswijze geld steelt en zijn portefeuille onrechtmatig en kunstmatig aandikt
Stuur vandaag nog een Email dat je hiermee niet akkoord gaat. CE doet hier niet moeilijk over en zal die termijnrekening kosteloos annuleren.

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 7 december 2009, 18:36
door Nefertari
crabbcharles schreef: Mij deposito loopt af op 07.12.2009.Als ik op die dag mijn geld wil overschrijven is het reeds geplaatst op een nieuwe  niet renderende deposito rekening weer eens voor één jaar dat ik er niet kan over beschikken.Ik vind dat Credit Europe met deze handelswijze geld steelt en zijn portefeuille onrechtmatig en kunstmatig aandikt
Je hoeft je daar niet ongerust over te maken.

Ik heb al verschillende keren termijndeposito's gehad die ze automatisch voor eenzelfde periode op een nieuwe termijnrekening plaatsten.
Dit staat zo in hun algemene voorwaarden voor termijndeposito's.

Maar wat er ook instaat en wat ze ook altijd doen :
Je krijgt binnen de paar dagen een brief (mét mooie postzegels  ;)) waarin staat dat je 10 dagen tijd krijgt om hun te laten weten, indien je hiermee niet akkoord gaat.
Je stuurt dan gewoon een eenvoudig briefje of fax terug. Aangetekend hoeft helemaal niet ! (of mail ook kan weet ik niet, maar daar staat geen handtekening op).

Ze schrijven dan het bedrag + de intresten zonder problemen terug over op je spaarrekening, mét dezelfde valutadatum.


Beter was natuurlijk als je hen, zoals voorzien in hun voorwaarden, op voorhand zou verwittigd hebben dat er niet automatisch mag herbelegd worden.

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 7 december 2009, 21:38
door Tux
louise schreef: Je stuurt dan gewoon een eenvoudig briefje of fax terug. Aangetekend hoeft helemaal niet ! (of mail ook kan weet ik niet, maar daar staat geen handtekening op).
Ik heb het via Email gedaan. Mijn termijnrekening werd automatisch verlengd op vr 13/11/2009. Op za 14/11/2009 een vriendelijk Email posted dat ik hiermee niet akkoord ging. Op ma 16/11/2009 Email terug ontvangen van CE.

Door een vergissing van de bank, werd deze termijndeposito automatisch verlengd.
Ik zal onze diensten vragen deze zo snel mogelijk te annuleren.
Alvast onze verontschuldigen voor dit ongemak.


En die zelfde dag was alles in orde.

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 9 januari 2010, 10:20
door crabbcharles
Reeds meermaals geprobeerd en tot mijn grote frustratie is het callcenter niet te bereiken na 24 seconden wordt de verbinding afgebroken.Men wordt voor aap genomen.
Ik heb het nu nog eens geprobeerd met twee emails  te sturen voor de termijnrekening verstreek.Maar helaas weer hetzelfde scenario.Weer zo een potsierlijk briefje waarin medegedeeld wordt dat men weer voor één jaar beslag legt op je tegoeden.Weer een aantal emails verzonden om de deposito te vernietigen en mijn tegoeden uit te betalen,waarop dan weer geen antwoord komt tenzij zoals vorge maal drie weken nadien.Kwestie van service en communicatie kan het tellen.
Is er nu niemand in staat deze slinkse praktijken stil te leggen en deze bank op haar plichten te wijzen ?Deze bank doet zelfs geen inspanning om op dit forum haar handelingswijze toe te lichten.
Credit Europe zal met mijn geld niet meer spelen,en haar publiciteit zal ik verzorgen.

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 9 januari 2010, 11:45
door robokat
crabbcharles schreef: waarop dan weer geen antwoord komt tenzij zoals vorge maal drie weken nadien.Kwestie van service en communicatie kan het tellen.
Ik weet niet wat jij aan de hand hebt, maar CE is voor mij altijd heel correct in zowel schriftelijke, mondelinge als e-mail communicatie geweest. En ik denk dat dit voor de meeste forumleden ook zo is, volgens de reacties van de afgelopen jaren op dit forum.

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 9 januari 2010, 12:47
door Miss Moneypenny
Hoi,

ik kan ook niet klagen over de service tot nu toe...zoals vorige week met die correctie van die premie...ik heb gebeld en de dame zei mij dat alles die dag ging geregeld ( lees teruggedraaid ) worden met de juiste valutadatum.
Dat bleek idd zo te zijn...
Tot nu toe zijn ze idd ook voor mij correct en vriendelijk

Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken

Geplaatst: 9 januari 2010, 12:47
door cp1234
robokat schreef:
crabbcharles schreef: waarop dan weer geen antwoord komt tenzij zoals vorge maal drie weken nadien.Kwestie van service en communicatie kan het tellen.
Ik weet niet wat jij aan de hand hebt, maar CE is voor mij altijd heel correct in zowel schriftelijke, mondelinge als e-mail communicatie geweest. En ik denk dat dit voor de meeste forumleden ook zo is, volgens de reacties van de afgelopen jaren op dit forum.
Klopt, ze zijn altijd correct geweest.  
Ze geven wel toe dat ze meestal de termijnrekeningen automatisch verlengen, maar dat je 2 weken de tijd hebt om dit te weigeren als je het niet wilt. Een rompslomp voor niets, maar ja, voor de beste rente moet je iets over hebben.