Pagina 1 van 20
Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 19:04
door Obby
de Vlaamse energieleverancier is failliet.
Heeft blijkbaar 70 000 klanten.
De groepsaankoop van de provincie Oost Vlaanderen 2021 had blijkbaar méér dan 30 000 klanten opgeleverd bij die Vlaamse energieleverancier.
Vragen genoeg dus en de antwoorden van de Testaankoop vertegenwoordiger in het nieuws trokken op niets.
Wat doet de initiatiefnemer van de groepsaankoop om de klanten te informeren?
Wat met de voorschotten die effectief het verbruik dekken?
Vanaf wanneer moet het verbruik gerekend worden bij een nieuwe leverancier?
Het reeds verbruikte aan welk tarief?
enz enz
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 19:07
door gast9876
Staat hier al (terecht!)
ff. kijken voor je iets post. (overzichtelijker forum en veel meer mensen bereiken in 1 keer)
energieprijzen-t30458-120.html?hilit=en ... er#p530934
EDIT mod: we houden het verhaal van de Vlaamse Energieleverancier best in dit aparte topic. Het bovenstaande topic is voor algemene zaken ivm energie.
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 19:23
door Obby
Zoveel staat er nog niet op dat draadje over het failliet en ik vind wel dat dit een apart draadje waard is. Onder 'energieprijzen' zou ik dat ook niet gaan zoeken en het stond trouwens ook niet bij de laatste berichten.
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 19:34
door ludo
Hetgeen je al( teveel) betaald hebt ga je kwijt zijn, en hetgeen je nog te betalen hebt zal de Curator wel bij je komen halen..
Thats for shure..
Beste zo snel mogelijk een andere leverancier zoeken, en je meterstanden meedelen.
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 20:00
door Obby
ludo schreef: ↑6 december 2021, 19:34
Hetgeen je al( teveel) betaald hebt ga je kwijt zijn,
Wat een geluk dat ik geen domiciliëring heb (een vrijgeleide op uw rekening), het valt me nu trouwens op dat ik de vraag tot betaling van de voorschotfactuur van december niet ontvangen had, die is dus ook niet betaald. Wat ik al betaald heb zal dus meevallen maar hoe het verder zal verlopen blijft een groot vraagteken.
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 20:14
door R0bbe
Er wordt aangeraden om zo snel mogelijk naar een andere leverancier over te schakelen.
Bij de meeste heb je volgende keuzes om klant te worden:
1. Ik verhuis
2. Overstap van huidige leverancier
3. Nog geen energie/meter (her)openen
Bij keuze 2 echter kan men pas je contract starten na 30 dagen
Bij keuze 3 komt deze melding niet.
Iemand een idee of het correct is om optie 3 te kiezen? Door het faillissement hebben we insé gaan 'huidige leverancier/contract" zou ik denken?
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 20:22
door ludo
Je zou kunnen berekenen hoeveel je al als voorschot betaald hebt en wat je aan Kwh verbruikt hebt.
Heb je minder verbruikt dan je betaald heb, geef dan aan je nieuwe leverancier een grotere meterstand door dan nu op je teller staat zodat je ongeveer break even komt.Geld terug krijgen van de Vlaamse energieleverancier kan je vergeten
Bij de jaarlijks meteropnamen en faktuur ga je dan van je nieuwe leverancier geld terug krijgen.
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 20:29
door Obby
Ik denk dat de beste optie zou zijn (voor de klanten via de groepsaankoop Oost Vlaanderen) dat de provincie zo vlug mogelijk een initiatief zou nemen om een gezamenlijke nieuwe groepsaankoop te organiseren om de gedupeerden te helpen.
Dit in tegenstelling met wat de man van Testaankoop zei om iedereen individueel het bos in te jagen en dus alles individueel te laten oplossen. Het gaat hier blijkbaar over de helft van het klantenbestand van de Vlaamse energieleverancier.
Dus provincie neem uw verantwoordelijkheid, zo vlug mogelijk, morgen dus!
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 20:30
door azerty_123
ludo schreef: ↑6 december 2021, 20:22
Je zou kunnen berekenen hoeveel je al als voorschot betaald hebt en wat je aan Kwh verbruikt hebt.
Heb je minder verbruikt dan je betaald heb, geef dan aan je nieuwe leverancier een grotere meterstand door dan nu op je teller staat zodat je ongeveer break even komt.
Geld terug krijgen kan je vergeten.
Dat gaat enkel werken als je nog geen digitale meter hebt denk ik dan zo, maar dat is inderdaad wel een redenering die je zou kunnen volgen bij een ouderwetse meter. Wel niet heel correct naar je nieuwe leverancier toe...
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 20:42
door Lukske
alle, weeral gesjost
ik verwacht een afrekening in mijn voordeel die ik kwijt zal zijn en ben een voorschot kwijt.
liberalisering ging geld besparen
dank u europa, Meneer van Grieken heeft gelijk: De EU het trekt op niks.
Na Arco, heb ik het weer zitten.
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 20:51
door Yaris
Lukske toch. Blijven lachen. Ik weet dat je een vrolijke kerel bent, altijd blij en gelukkig en die altijd de goede kant van de dingen ziet.
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 20:53
door Obby
Voor wie deel uitmaakt van de groepsaankoop Oost-Vlaanderen, stuur een mail naar:
oostvlaanderen@samenaankoopenergie.be
met het bericht:
Nemen jullie een initiatief i.v.m.
De Vlaamse Energieleverancier beëindigt zijn handelsactiviteiten?
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 21:32
door aerox
Hier ook bij vlaamse energieleverancier.
Bij overstap naar eneco kreeg ik plots als startdatum 01.02.2022.
Zal ze morgen bellen of dat niet anders kan.
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 23:04
door Obby
Ik kon mij niet inhouden om Test-Aankoop een mail te sturen, wat al niet eenvoudig was want die website is een soepje of beter gezegd een hutsepot. Automatisch antwoord hieronder.
Test-Aankoop
- >
Hallo,
Wij hebben onderstaande vraag die je verstuurde via ons contactformulier goed ontvangen:
Gewoon contact met jullie hebben is bijna onmogelijk want door het bos zie je de bomen niet. Ik wou enkel zeggen dat ik de tussenkomst op het radionieuws van jullie vertegenwoordiger i.v.m. failliet Vlaamse energieleverancier beneden alle peil vond, een consumentenorganisatie onwaardig. Als je weet dat de helft van die klanten een contract hebben via een groepsaankoop (Oost Vlaanderen) dan stuur je die niet het bos in door te zeggen dat ze het beter individueel oplossen.
Wij doen onze uiterste best om je zo snel mogelijk te antwoorden. Als het antwoord op je vraag toch te lang op zich zou laten wachten, raden wij je aan ons te bellen op 02 542 32 00.
Test Aankoop
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Geplaatst: 6 december 2021, 23:10
door EarthNvstr1
Eigenlijk wel grappig ... daar sta je dan met het goedkoopst mogelijk vast contract "voor de zekerheid" ...