Rabobank houdt RV in ?
Rabobank houdt RV in ?
Net mijn interesten bij Rabobank ontvangen. Deze liggen onder het roerende voorheffingsvrije maximum en toch zie ik dat Rabobank de roerende voorheffing heeft ingehouden. Is dat bij jullie ook zo? Dit vind ik raar want de vorige jaren gebeurde dit niet.
Laatst gewijzigd door wrpint op 31 december 2008, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Rabobank houdt RV in ?
Bij mij hebben ze nog niets aangepast van intresten, vorig jaar kon ik in de vooravond op 31/12 m'n intrest wel al zien op m'n rekeninguittreksels.wrpint schreef: Net mijn interesten bij Rabobank ontvangen. Deze liggen onder het roerende voorheffingsvrije maximum en toch zie ik dat Rabobank de roerende voorheffing heeft ingehouden. Is dat bij jullie ook zo? Dit vind ik raar want de vorige jaren gebeurde dit niet.
Bij andere banken moet ik soms tot de 3de week van januari wachten tot ik de rekeninguittreksels in de bus krijg om iets te weten te komen... Bij wie de lat gewoonlijk hoog legt wordt dat dan ook nadien verwacht hé.
Wrpint, ik zal vannacht nog 'ns checken of morgenvroeg als m'n kater mij gerust laat
Bij mij zullen ze nog aan 't tellen zijn.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij mij en m'n moeder hebben ze ook RV ingehouden, ook al zaten we beiden ver onder de 1660 euro die je vrijgesteld aan RV mag sparen in 2008. Was me dat even verschieten! Gelukkig las ik op dit forum al eenzelfde soort bericht. Het lijkt er dus sterk op dat er iets algemeen is misgelopen bij het berekenen van de interesten. Hopelijk wordt deze (computer)fout zo snel mogelijk rechtgezet. Als het dus bij iedereen zo is, zou ik voorlopig nog geen persoonlijk contact opnemen met Rabobank en er maar vanuit gaan dat dit binnen de 48 uur wel vanzelf rechtgezet zal worden. Leuk is natuurlijk wel anders ...
Hehe, ik was dus ook ontzettend verschoten, maar gelukkig ben ik niet de enige en je zal wel gelijk hebben dat het om een algemene computerfout gaat. Ik heb mijn geld gespreid bij verschillende banken en vandaar zit ik bij Rabo dus ook ver onder die 1660 EUR. We zullen nog enkele dagen afwachten en hopen op aanpassing vergissing. Bedankt voor de reactie!Kurt schreef: Bij mij en m'n moeder hebben ze ook RV ingehouden, ook al zaten we beiden ver onder de 1660 euro die je vrijgesteld aan RV mag sparen in 2008. Was me dat even verschieten! Gelukkig las ik op dit forum al eenzelfde soort bericht. Het lijkt er dus sterk op dat er iets algemeen is misgelopen bij het berekenen van de interesten. Hopelijk wordt deze (computer)fout zo snel mogelijk rechtgezet. Als het dus bij iedereen zo is, zou ik voorlopig nog geen persoonlijk contact opnemen met Rabobank en er maar vanuit gaan dat dit binnen de 48 uur wel vanzelf rechtgezet zal worden. Leuk is natuurlijk wel anders ...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bij mij lijkt alles OK en m'n kapitaal = kapitaal (31/12) + intrest. Ik kan intussen m'n intrest al zien op de site maar heb d'er nog geen rekeninguittreksel van beschikbaar. Kunnen jullie dat enkel daar zien? Of gaat het daarna d'er af op het rekeninguittreksel?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Heel vreemd, bij mij hebben ze ook RV ingehouden terwijl ik ook een stuk onder het belastbaar bedrag zit.
bij mij hebben ze een dikke 292 euro aan rv ingehouden tegenover maar een goeie 8 euro eind 2007. Toch een groot verschil. De creditinterest bedroeg rond de 2140 euro. Dus verkeerdelijk dacht ik dat er dan hetvolgende berekend zou worden: 2140 - 1660 = 480 en op die 480 15% rv maar dat zou dan maar 72 euro mogen geven maar ze houden wel 292 euro af
Idem hier! Verschoot mij een ongeluk!
Maar ben al blij dat ik niet de enige ben.
Maar ben al blij dat ik niet de enige ben.
Spaarrekening: € 84,12 RV op € 560,30
Zichtrekening: € 3.40 RV op € 22.69 plus € 0,15 fiscale zegel
Ook ik zit in hetzelfde schuitje. Ik zit ver onder de 1660 euro grens en er is toch RV afgehouden. Met de zichtrekening is er nog niets berekend, maar daar is het normaal dat er RV afgaat + die fiscale zegel.
Ik verplaats dit topic naar "Vraag het aan rabobank.be", want het is zeer belangrijk dat wij hen op de hoogte stellen van deze zaak!
Ik verplaats dit topic naar "Vraag het aan rabobank.be", want het is zeer belangrijk dat wij hen op de hoogte stellen van deze zaak!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Idem. Overigens is hebben ze hun basisinterest zéér juist berekend. Ik kom nl. op de cent na nauwkeurig hetzelfde uit.
Laatst gewijzigd door Peace op 1 januari 2009, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Ik heb het net even nagekeken en ook bij mij is dit het geval. Ik veronderstel dat er dus dat door een fout in de afrekening geen rekening werd gehouden met de vrijstellingsdrempel. Wij onderzoeken het en zetten het probleem zo snel mogelijk recht.
Uw opbrengst is vrijgesteld van roerende voorheffing tot 1660 euro in geval van een individuele rekening.Rabobank.be schreef: Ik heb het net even nagekeken en ook bij mij is dit het geval. Ik veronderstel dat er dus dat door een fout in de afrekening geen rekening werd gehouden met de vrijstellingsdrempel. Wij onderzoeken het en zetten het probleem zo snel mogelijk recht.
en als ik zie wordt er 184 euro bij mij afgehouden, ik zit ook niet boven die 1660 euro intrest. Dat bedrag kan ook niet kloppen, want dat is geen 15%?
al een goed begin voor Rabobank?
dat ze het maar rap terug te goei zetten en ons in de plaats een echt nieuwjaarscadeauke geven!
Denk dus niet dat het aan de vrijstellingsdrempel zou liggen. Bij 3 rekeningen heb ik enkel bij 1 enkele RV afgerekend gekregen.Rabobank.be schreef: Ik heb het net even nagekeken en ook bij mij is dit het geval. Ik veronderstel dat er dus dat door een fout in de afrekening geen rekening werd gehouden met de vrijstellingsdrempel. Wij onderzoeken het en zetten het probleem zo snel mogelijk recht.
RV bedraagt ongeveer 8% van de interest. Bij andere hier op het forum ligt dat blijkbaar op 12% en op 9%.
Gewoon natte vinger ?
op de zichtrekening klopt het wel denk ik, dat staat ook zo in hun tarieflijst. Maar voor de spaarrekening vind ik hier toch niets van terug. En dan zitten ze te stoeffen over hun kleine lettertjes die er bij en niet zijn! idd ze zijn er gewoon niet, maar ze doen wel hun ding? mss een snelle officiele reactie van Rabobank.be zou nog fijn zijn, zoniet pak ik mijn boelke bijeen en ga naar de andere banken (kbc heeft ook intrest gestort zonder rv!)Tope schreef: Spaarrekening: € 84,12 RV op € 560,30