Pagina 1 van 1
Sluiten termijnrekening bij verhuis buitenland?
Geplaatst: 1 mei 2012, 10:09
door Vertongen
Op de site van NIBC lees ik: "Eigenlijk zijn er maar twee gevallen waarin de rekening MOET afgesloten worden en dat is bij verhuis naar het buitenland van een van de rekeninghouders of bij overlijden van een van de rekeninghouders.
Hoe verloopt dit dan concreet? Vb Ik heb enkele termijnrekeningen die nog enkel jaren lopen en ik besluit me te domiciliëren in het buitenland ?
Re: Sluiten termijnrekening bij verhuis buitenland?
Geplaatst: 2 mei 2012, 09:23
door NIBC Direct
In dat geval zal de termijnrekening worden afgesloten en ontvangt u interest tot op de dag van afsluiting. Bijvoorbeeld. U heeft een termijnrekening op 10 jaar en moet deze na 3 jaar en 3 maanden afsluiten wegens verhuis naar het buitenland. In dat geval heeft u reeds 3 keer interest ontvangen. Op de dag van afsluiten krijgt u de interest voor de 3 maanden (pro rata het aantal dagen in die maanden) plus uiteraard het kapitaal.
Re: Sluiten termijnrekening bij verhuis buitenland?
Geplaatst: 2 mei 2012, 09:50
door Vertongen
Dus als ik het goed begrijp zonder extra kosten ?
Dank voor het snelle antwoord.
Re: Sluiten termijnrekening bij verhuis buitenland?
Geplaatst: 2 mei 2012, 09:57
door NIBC Direct
Zonder kosten. Er is wel een bewijs nodig van de verhuis naar het buitenland.
Re: Sluiten termijnrekening bij verhuis buitenland?
Geplaatst: 22 mei 2012, 11:38
door GwijdevanDampierre
Wat indien ik een "officieel" adres heb in het buitenland (kan dit aantonen dmv een document) maar omwille van praktische redenen mijn domicilie in Belgie behoud?
Re: Sluiten termijnrekening bij verhuis buitenland?
Geplaatst: 22 mei 2012, 21:46
door NIBC Direct
Om klant te zijn bij NIBC Direct moet zowel de fiscale Als de officiële verblijfplaats in België zijn. Indien de situatie ten opzichte van het moment waarop de rekening geopend werd wijzigt is het aan de klant om de bank hiervan op de hoogte te brengen. Bij een verhuis naar het buitenland zal dit inhouden dat de klantenrelatie jammer genoeg moet worden verbroken.
De reden ligt hier in de complexe rapporteringsverplichtingen die hierdoor ontstaan. Deze brengen heel wat kosten met zich mee en als bank zijn wij zeer gefocust op kosten met het oog op het bieden van een zo hoog mogelijke rente voor onze klanten.