Pagina 1 van 2

Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 11 januari 2013, 06:33
door chico
Op 27 december doe ik een aanvraag voor het openen van een spaarrekening bij NIBC Direct.
Onmiddellijk daarop krijg ik een beleefd antwoord dat men het nodige zou doen binnen de 48 h.
De dag daarop opnieuw een mail met de verontschuldiging dat men nog niet heeft bevestigd, maar dat men er mee bezig is, aannemelijk gezien de eindejaarsperiode.
Op 3 januari nog steeds geen antwoord, dus opnieuw een mail gestuurd met de vraag of er iets is misgelopen (wacht nog steeds op een antwoord)
Op 9 januari nog altijd wachtend op een antwoord, dus weer een mail gestuurd.
Meteen een antwoord dat men binnen de 48 h zou antwoorden.
Op 11 januari weer een mail met de verontschuldiging en dat men er mee bezig is.
Dit is nu al 2 weken dat ik wacht, zonder nog maar één enkel antwoord op mijn mails te krijgen.
Heeft er iemand dezelfde ervaring gehad.

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 11 januari 2013, 07:23
door anonymous
Nee, bij mij ging het allemaal zeer vlot. Het is ook al een hele tijd geleden.
Ik neem aan dat er laatste weken een grote instroom van nieuwe klanten kan zijn.
(niet 100% een excuus, maar ...)
Ik zou de helpdesk eens telefonisch contacteren.

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 11 januari 2013, 11:00
door Roedie
Zelfde probleem zoals chico.
Mail, nog een mail,we doen het nodige....,wacht nog even, enkele dagen wachten ,...
Het succes van hun reclamecampagne (beste bank...) is schijnbaar te ver boven hun mogelijkheden gestegen.
Copy van paspoort werd verstuurd, aanvraag gedaan,aanvraag aanvaard .... dus wachten maar.
Overigens heeft Moneyou hetzelfde probleem.
Hopeloze dienstverlening.Het openen van een bankrekening neemt geen minuten in beslag. Er zit meer achter dit grote succes.

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 11 januari 2013, 12:40
door realisticview
was bij mij op 7 dagen (02/1-09/1)geklonken ... had zelfs een sporadisch telefonisch contactje met de vriendelijke dame vs zwoele stem dat mijn dossier behandelde.
indien men als "nieuwe klant" alle te nemen stappen correct heeft doorgelopen ...
zou de snelheid van afhandeling niet liggen aan de aard van de persoon dat je dossier behandelt ???

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 11 januari 2013, 12:47
door ludo
Met alle respekt voor diegene die er wel baat bij hebben, maar vindt ik persoonlijk een " onlinbank " waaraan geen kantoordiensten aan verbonden zijn toch maar een gedoe als het toch eens zou fout lopen.. Bellen en mailen etc. Als er een kantoor is loop je binnen, en je wordt daar dan meer persoonlijk verder geholpen.

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 11 januari 2013, 13:09
door Hago
klopt Ludo, maar zo'n netwerk van kantoren kost handenvol geld en dat gaat natuurlijk ten kosten van de rente ...

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 11 januari 2013, 13:24
door ludo
inderdaad, een kantoor uitbaten kost natuurlijk wel geld.. maar de rente's hebben nog nooit zo laag gestaan,ondanks er minder kantoren zijn.. Het tegenovergestelde zou meer logischer zijn. Nu wordt het grote werk door de klanten zelf gedaan, en de banken incasseren de grote winsten die ze niet verdelen onder hun klanten.

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 11 januari 2013, 13:25
door Henkie1984
ludo schreef:Met alle respekt voor diegene die er wel baat bij hebben, maar vindt ik persoonlijk een " onlinbank " waaraan geen kantoordiensten aan verbonden zijn toch maar een gedoe als het toch eens zou fout lopen.. Bellen en mailen etc. Als er een kantoor is loop je binnen, en je wordt daar dan meer persoonlijk verder geholpen.
Met het risico dat je naar buiten loopt met een product dat je is aangesmeerd en helemaal niet interessant is als je nog eens objectief kijkt ;)

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 11 januari 2013, 13:31
door ludo
@Henkie, Aansmeren zoals je zegt, heb je wel zelf in de hand. Niemand verplicht je om direkt in te gaan op een aanbod. Als je verstandig bent, neem je de info brochure mee naar huis, om het rustig na te lezen en je besluit eruit te maken. Bij een eventuele volgende telefonische afspraak welke men dan wil maken, kan je dan alsnog zeggen,dat het produkt je niet interesseerd,en ze je in de toekomst je daar niet meer voor moeten uitnodigen,maar de brochure of info eventueel op je mail kunnen plaatsen, bij interese zal je dan zelf wel kontakt opnemen.... Bij mij werkt dat perfekt,en ben klant bij toch wel wat banken.

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 11 januari 2013, 13:48
door Hago
ludo schreef:inderdaad, een kantoor uitbaten kost natuurlijk wel geld.. maar de rente's hebben nog nooit zo laag gestaan,ondanks er minder kantoren zijn.. Het tegenovergestelde zou meer logischer zijn. Nu wordt het grote werk door de klanten zelf gedaan, en de banken incasseren de grote winsten die ze niet verdelen onder hun klanten.
Verkeerde vergelijking, de rente bij inernetbanken zijn nog altijd hoger dan die bij de grootbanken en de rente staat overal laag, heeft iets te maken met een Europese rentevoet die nooit zo laag heeft gestaan.

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 11 januari 2013, 15:57
door Levine
Stel je deze vraag eigenlijk niet beter in de 'vraag het aan NIBC Direct' subtopic?

@realisticview amaai, een vriendelijke dame met een zwoele stem, zeker dat je naar de klantendienst van NIBC Direct aan het bellen was? ::)

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 11 januari 2013, 18:13
door Vaganzza
Levine schreef:Stel je deze vraag eigenlijk niet beter in de 'vraag het aan NIBC Direct' subtopic?
Ik had het nog niet door, bij deze is dit gedaan. :)

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 12 januari 2013, 10:16
door NIBC Direct
Normaal gezien mikken wij op een doorlooptijd van 24 uur (na ontvangst van de copy id). Door de zeer grote drukte lukt dat momenteel niet en zitten we eerder op 72 uur. Alles wat langer is zou echter echt niet mogen en kan erop wijzen dat er ergens iets is misgelopen met de aanvraag of de toegestuurde papieren. In dat geval is het zeker aa,gewezen even te bellen om te zien wat er aan de hand is.

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 12 januari 2013, 19:21
door chico
NIBC Direct, alvast bedankt voor uw antwoord, maar ik vind het niet kunnen dat ik als mogelijke klant zelf achter de feiten moet achter lopen.
Ik heb de vraag gesteld of er iets mis was.
Tot op heden heb ik nog niet het minste reactie gekregen op 3 mails (dit vind ik beneden alle peil)
Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem.
Het minste dat men kan doen, is de mensen inlichten indien er iets aan de hand is.
Mijn eerder besluit blijft, indien ik op 15 januari geen antwoord krijg, ik af zie van de rekening.
In de hoop dat er een deftig antwoord komt op mijn meerdere mails.
Alvast bedankt.
CDR uit Ranst

Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct

Geplaatst: 12 januari 2013, 19:37
door Montagna
Net hetzelfde probleem hier. Meer dan een week geleden een mail verstuurd met daarin een foto van mijn ID, maar nog steeds geen mail teruggekregen. Gisteren dan een mail gestuurd om te vragen hoe het zit, ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.