Pagina 1 van 4

De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 09:27
door Yaris
In een interview heeft Tim Rooney, de CEO van MeDirect België, de toekomstplannen voor MeDirect uit de doeken gedaan. Die zijn ambitieus. Tegen 2025 wil MeDirect België het aantal klanten vervijfvoudigen van 55.000 naar 250.000. Daartoe wil ze het volgende gaan aanbieden:
  • attractieve spaarrentes
  • een breed aandelenhandelsplatform in de aard van Bolero, Binck en Keytrade
  • pensioen- en verzekeringsproducten van partners
  • een virtuele kaart om transacties uit te voeren op een gelijkaardige manier als bij een klassieke zichtrekening waardoor klanten MeDirect als hun eerste bank kunnen gebruiken
  • hypotheken

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 09:33
door evita
Dat ziet er zeer ambitieus uit. Ze kunnen al is eerst beginnen met een directe overschrijving van bv Belfius naar MeDirect mogelijk te maken, want tot hiertoe gaat dat nog niet.

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 09:44
door platin
evita schreef: 27 juni 2021, 09:33 Dat ziet er zeer ambitieus uit. Ze kunnen al is eerst beginnen met een directe overschrijving van bv Belfius naar MeDirect mogelijk te maken, want tot hiertoe gaat dat nog niet.
Verklaar u nader.
Van Kbc naar Me loopt bij mij zonder problemen naar eender welke Me rekening.
Normaal steeds dag er na bij Me.
Of bedoel je instant overschrijving?

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 09:55
door platin
Yaris schreef: 27 juni 2021, 09:27 In een interview heeft Tim Rooney, de CEO van MeDirect België, de toekomstplannen voor MeDirect uit de doeken gedaan. Die zijn ambitieus. Tegen 2025 wil MeDirect België het aantal klanten vervijfvoudigen van 55.000 naar 250.000.
Mensen zijn heden er zo van overtuigd door de grootbanken van die 100.000 €.
Nu met een tasje koffie of frisdrankje wordt het voor hun gedaan.
Nu zou men alles zelf moeten gaan doen.
Blijft nog dat de meesten al een afkeer hebben van het digitale.
Blijft nog de jongeren, verdienen goed hun kost, de ouders zijn bij de grootbank.
Waarom zouden deze plots gaan bankhoppen, hun lening is aan voorwaarden gebonden.
Dat ze er een mouw aan kunnen passen, zeg je weet niet hoeveel tijd dat vergt alles zelf gaan uitvoeren en iedereen moet leven he.

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 09:59
door Yaris
@evita: ligt dat aan MeDirect of aan Belfius?

Wat ik graag zou zien is dat ze de huidige onveilige inlogprocedure met wachtwoord en sms-code vervangen door itsme. Maar ik verwacht dat dat zal gebeuren aangezien ze nu al met itsme samenwerken voor de registratie van nieuwe klanten.

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 10:27
door evita
Als ik probeer om een instantoverschrijving te doen van Belfius naar MeDirect, dan verschijnt volgende tekst:
De bank van de begunstigde ondersteunt geen instantbetalingen. Probeer een gewone overschrijving.

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 10:33
door annetje
Ik mag hopen dat Itsme niet de enige inlogmogelijkheid wordt, want dan kan ik niet meer inloggen :(.
Heel bewust heb ik geen smartphone, en als ik er 1 moet gaan aanschaffen alleen om te kunnen inloggen, is het wel een dure bedoening...

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 10:41
door Yaris
@annetje: de aankoop van een smartphone hoeft niet veel te kosten. Het moet niet de laatste nieuwe iPhone zijn. Voor itsme heb je geen abonnement op mobiel internet nodig.

@evita: er zullen wel meer banken zijn die geen instantbetalingen ondersteunen. Doe het dan met een gewone overschrijving. Dat gaat ook. Ik heb nog nooit een instantbetaling uitgevoerd, naar geen enkele bank.

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 11:15
door platin
annetje schreef: 27 juni 2021, 10:33 Ik mag hopen dat Itsme niet de enige inlogmogelijkheid wordt, want dan kan ik niet meer inloggen :(.
Heel bewust heb ik geen smartphone, en als ik er 1 moet gaan aanschaffen alleen om te kunnen inloggen, is het wel een dure bedoening...
Om Its me te gebruiken is een telefoon met wifi voldoende.
Hoeft geen 100 € te kosten.
Die foon is alvast al goedkoper dan een tv abbo.

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 11:33
door Yaris
Het is iedereen zijn goed recht om niet mee te gaan met de nieuwste technologische ontwikkelingen. Maar wie stil blijft staan terwijl de rest van de wereld verder evolueert, zal altijd minder en minder kunnen doen en uiteindelijk helemaal uit de boot vallen.

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 13:30
door David_DeWa
platin schreef: 27 juni 2021, 11:15
annetje schreef: 27 juni 2021, 10:33 Ik mag hopen dat Itsme niet de enige inlogmogelijkheid wordt, want dan kan ik niet meer inloggen :(.
Heel bewust heb ik geen smartphone, en als ik er 1 moet gaan aanschaffen alleen om te kunnen inloggen, is het wel een dure bedoening...
Om Its me te gebruiken is een telefoon met wifi voldoende.
Hoeft geen 100 € te kosten.
Die foon is alvast al goedkoper dan een tv abbo.
Het moet dan wel een gsm zijn waar je een app kan op downloaden en installeren.
Op een gewone GSM met SIM kan dat niet.

---KNIP ZC ---

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 14:45
door EarthNvstr1
platin schreef: 27 juni 2021, 09:55 Mensen zijn heden er zo van overtuigd door de grootbanken van die 100.000 €.
Nu met een tasje koffie of frisdrankje wordt het voor hun gedaan.
Nu zou men alles zelf moeten gaan doen.
Blijft nog dat de meesten al een afkeer hebben van het digitale.
Blijft nog de jongeren, verdienen goed hun kost, de ouders zijn bij de grootbank.
Waarom zouden deze plots gaan bankhoppen, hun lening is aan voorwaarden gebonden.
Dat ze er een mouw aan kunnen passen, zeg je weet niet hoeveel tijd dat vergt alles zelf gaan uitvoeren en iedereen moet leven he.
Ik denk dat Medirect die bedenking zelf ook wel zal gemaakt hebben ;)
Ik denk dus ook niet dat ze "iedereen" als klant voor "al" hun producten wensen/denken te overtuigen.

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 14:48
door EarthNvstr1
annetje schreef: 27 juni 2021, 10:33 Ik mag hopen dat Itsme niet de enige inlogmogelijkheid wordt, want dan kan ik niet meer inloggen :(.
Heel bewust heb ik geen smartphone, en als ik er 1 moet gaan aanschaffen alleen om te kunnen inloggen, is het wel een dure bedoening...
Ik hoop dat ook, maar voor een andere reden.
De komst van Itsme is een goede zaak en is handig. Maar voor belangrijke zaken heb ik liefst dat er daarnaast ook nog een mogelijkheid blijft bestaan dat niet afhankelijk is van Itsme.
Iedereen kan dan ook zelf kiezen om wel/niet Itsme te gebruiken.

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 14:54
door EarthNvstr1
Yaris schreef: 27 juni 2021, 09:27 In een interview heeft Tim Rooney, de CEO van MeDirect België, de toekomstplannen voor MeDirect uit de doeken gedaan. Die zijn ambitieus. Tegen 2025 wil MeDirect België het aantal klanten vervijfvoudigen van 55.000 naar 250.000. Daartoe wil ze het volgende gaan aanbieden:
...
Ik hoop dan dat ze focussen op "een breed aandelenhandelsplatform in de aard van Bolero, Binck en Keytrade", dan krijgen die anderen misschien wat concurrentie waardoor ze hun kosten misschien ook wat scherper stellen ;)
Edit: nuja, een "race to the bottom" moet het voor mij ook niet worden hoor

De andere dingen ben ik niet zo direct in geïnteresseerd, maar ben anders wel benieuwd wat ze ervan gaan maken.

Re: De toekomstplannen van MeDirect.be

Geplaatst: 27 juni 2021, 17:24
door platin
EarthNvstr1 schreef: 27 juni 2021, 14:48
Iedereen kan dan ook zelf kiezen om wel/niet Itsme te gebruiken.
Bij mijn weten zijn er steeds verschillende inlog mogelijkheden.
Een bakje met kaart, een sms, itsme, via een app enz.
Wil niet zeggen dat elke bank dit zo toepast.
Men heeft wel een pc, internet en dan is een smartphone not done?
Bij Me is het bijv. via de app code of via sms.
Dus niemand valt hier uit de boot met internet beschikbaar.
Bij mijn weten kan een gewone gsm met sim er in sms ontvangen.