Pagina 1 van 2

overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 8 oktober 2024, 09:40
door Nightwolf
Gisteren wou ik iets betalen van bol.com. Makkelijkste optie, zoals ik altijd doe, is via bancontact. 2 pogingen gedaan, ik kreeg elke keer als melding dat de betaling mislukt was. In de mail stond ook dat ik via overschrijving kon betalen, dus dat dan maar geprobeerd, al was ik daar niet meteen fan van aangezien het een nederlands rekeningnr bleek te zijn en de iban-structuur me vreemd leek (in ieder geval anders dan belgische rekeningnrs). Toch maar dat nederlandse rekeningnummer gecopy/pasted, bic ook ingevuld en als begunstigde bol.com te Utrecht ingevuld (stond zo in de mail). Die overschrijving lukte ook niet omdat het adres niet volledig was. Dat volledige adres heb ik dan op de site van bol.com moeten opzoeken en uiteindelijk de overschrijving kunnen doen (dacht ik).
Nu staat die overschrijving (via keytrade) nu al van gisterenmiddag "in afwachting". En als je er met je muis op gaat staan komt nog de tekst "wachtend op validatie".

Hebben jullie dat ook al gehad? Is dat omdat het naar een buitenlandse rekening is? Nochtans in het verleden nog gedaan zonder problemen. Hoelang kan die validatie op zich laten wachten aangezien ik nog een week tijd heb om te betalen... Kan dat bij elke bank langer op zich laten wachten of weer typisch voor keytrade?

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 8 oktober 2024, 12:12
door platin
Nightwolf schreef: 8 oktober 2024, 09:40

Hebben jullie dat ook al gehad? Is dat omdat het naar een buitenlandse rekening is? Nochtans in het verleden nog gedaan zonder problemen. Hoelang kan die validatie op zich laten wachten aangezien ik nog een week tijd heb om te betalen... Kan dat bij elke bank langer op zich laten wachten of weer typisch voor keytrade?
Keytrade beschouwt dit als verdacht wees blij dat je het kan zien.
Bij kbc was het ook verdacht na een dag of twee plots telefoon klopt deze overschrijving.
En in tussen tijd niet zichtbaar van niet uitgevoerd.

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 8 oktober 2024, 12:29
door Nightwolf
pff, verdacht. Een bedrag van 11 euro naar een bekend bedrijf als bol.com... En dan mogen bijbetalen omdat het geld niet op tijd is toegekomen zeker.
Wat een zever weer.

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 8 oktober 2024, 12:39
door platin
Nightwolf schreef: 8 oktober 2024, 12:29 pff, verdacht. Een bedrag van 11 euro naar een bekend bedrijf als bol.com... En dan mogen bijbetalen omdat het geld niet op tijd is toegekomen zeker.
Wat een zever weer.
Indertijd beweerden ze bij Kbc nog nooit naar die rekening overgeschreven.
Heb ze dan gauw wat data en bedragen naar die rekening overgeschreven bezorgd.
En het werd stil.

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 8 oktober 2024, 13:48
door haelewyn
Bij KBC, Belfius en ING is er geen probleem.
Bij een degelijke bank is dat ook een instantbetaling.
Naar revolut in Litouwen staat het er in 5 seconden al op.
Met revolut naar Thailand is binnen enkele minuten ok.

Bij Keytrade ?.. Het wil toch weer lukken. :D
Dat is geen bank, ze doen alleen maar alsof.

Die bediende die de internationale overschrijvingen doet is 4/5 gaan werken. Ze zal haar rustdag hebben. Hopelijk is ze niet net in bevallingsverlof.

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 8 oktober 2024, 14:19
door Vincent2018
Vorige week problemen gehad met ING .... ::) wou geld overschrijven naar eigen rek. bij Trade Rep. en Bunq en rekeningen geblokkeerd. ( ondank eerdere overschrijvingen )

Na telefonisch contact en een --KNIP-- verhoor, wat, waarom en dat ze ook nog een rekening overschrijving zagen naar een Litouwse rekening ( Revolut )... begint allemaal ver te gaan met die Belgische banken. Deze morgen een bericht ontvangen dat de overschrijvingslimieten worden verlaagd van 25.000 naar 12.500 euro ( voor uw veiligheid... ) :-\

Vorige maand een rekening proberen openen bij Keytrade... kreeg de vraag van een --KNIP-- dame waarom ik geldafhalingen van meer dan 2.500 euro wou doen, hoeveel keer,frequentie, voor wat,....niet te geloven.

Voorlopig is Belfius de enige bank waar wij nog 10.000 euro in één keer kunnen opnemen aan een een cash-punt mits bestelling 3 dagen op voorhand. ING en Hello Bank verlaagde ook al naar 2.500 euro ....

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 8 oktober 2024, 22:51
door Samsara
Keytrade...waarom verbaast me dit niet. Altijd wel iets met die bank. En iets is synoniem voor een probleem.

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 8 oktober 2024, 23:08
door Samsara
Vincent2018 schreef: 8 oktober 2024, 14:19 Vorige maand een rekening proberen openen bij Keytrade... kreeg de vraag van een Marokkaanse dame waarom ik geldafhalingen van meer dan 2.500 euro wou doen, hoeveel keer,frequentie, voor wat,....niet te geloven.

Belgische man krijgt vragen van vrouwelijke bankmedewerker van Marokkaanse origine. Amai, straf! ::)
Die medewerker zal de vragen stellen die ze van haar werkgever moet stellen.
Maar wat is uw punt eigenlijk, dat je specifiek haar afkomst vermeldt?
Heeft ze je dat verteld trouwens, dat ze Marokkaanse was of is dat een assumptie van u?
Zou je ook de afkomst zo beklemtonen mocht die medewerker Finse, Poolse, Spaanse,... roots hebben?
De relevantie hier ontgaat me volledig.

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 8 oktober 2024, 23:28
door Samsara
Nightwolf schreef: 8 oktober 2024, 09:40 Gisteren wou ik iets betalen van bol.com. Makkelijkste optie, zoals ik altijd doe, is via bancontact. 2 pogingen gedaan, ik kreeg elke keer als melding dat de betaling mislukt was. In de mail stond ook dat ik via overschrijving kon betalen, dus dat dan maar geprobeerd, al was ik daar niet meteen fan van aangezien het een nederlands rekeningnr bleek te zijn en de iban-structuur me vreemd leek (in ieder geval anders dan belgische rekeningnrs). Toch maar dat nederlandse rekeningnummer gecopy/pasted, bic ook ingevuld en als begunstigde bol.com te Utrecht ingevuld (stond zo in de mail). Die overschrijving lukte ook niet omdat het adres niet volledig was. Dat volledige adres heb ik dan op de site van bol.com moeten opzoeken en uiteindelijk de overschrijving kunnen doen (dacht ik).
Nu staat die overschrijving (via keytrade) nu al van gisterenmiddag "in afwachting". En als je er met je muis op gaat staan komt nog de tekst "wachtend op validatie".

Hebben jullie dat ook al gehad? Is dat omdat het naar een buitenlandse rekening is? Nochtans in het verleden nog gedaan zonder problemen. Hoelang kan die validatie op zich laten wachten aangezien ik nog een week tijd heb om te betalen... Kan dat bij elke bank langer op zich laten wachten of weer typisch voor keytrade?
Niet volledig identiek maar gelijkaardige problemen met Keytrade. Betalen met alles waar een app bij komt kijken (en dan voornamelijk Payconiq want rechtstreeks met de Keytrade app betalen wordt ofwel niet ondersteund of is een heel gedoe met hard key (die je niet bij hebt) of soft key (die je niet kan scannen omdat de qr code die je moet scannen op dezelfde gsm staat als waarmee je zou moeten scannen)) is een ramp.
Ik kan de laatste tijd helemaal niets meer betalen met Keytrade. En dat terwijl Keytrade mijn hoofdbank is voor betalingen. P2P lukt niet, tickets van De Lijn ''geweigerd door uw bank'', tickets NMBS ''geweigerd door uw bank''. Onlangs dan tickets voor een evenement willen kopen. Meteen met hun Visa kaart geprobeerd. ''Betaling in verwerking''. Uiteindelijk is die betaling nooit door gegaan. Vooraleer ik daar melding van kreeg was het evenement natuurlijk al uitverkocht.
Klantendienst tot tweemaal toe gebeld na dubbel zo veel pogingen wachtmuziek.
Eerste medewerker volledig incompetent. Hoorde het donderen in Keulen of deed alsof. Geen verklaring, geen doorverwijzing naar de technische dienst, nada.
Medewerker twee al iets competenter, zag in het systeem welke verrichtingen verkeerd gingen en ging het melden aan de technische dienst.
Mail gekregen van die technische dienst met de vraag om de bedragen van die mislukte verrichtingen samen met de 3 laatste cijfers van mijn kaart op mail te zetten.
Kreeg ik als antwoord de technische foutcode die er bij hen verscheen. That's it.
Toen ik vroeg wat ik nou moest met die foutcode en wat er nu aan gedaan ging worden kreeg ik als mail terug dat ik Payconiq moest contacteren. Mijn repliek was dat andere banken prima werken met Payconiq en dat het probleem dan toch misschien bij Keytrade ligt. Kreeg daarop nog een laatste repliek dat ik voor vragen ivm Payconiq wel terecht kon bij het Keytrade Contact Center of via mail at keytrade punt be. Nadien bleef het stil. De cirkel was rond. Ik stond terug waar ik begon zonder antwoorden, zonder oplossingen.

Voor de rest is het een goeie bank die je ''betaalt om te betalen''. Misschien net daarom dat het nooit lukt. Zo hoeven ze je niets te betalen. ::)

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 9 oktober 2024, 00:18
door voorheenCP1234
Samsara schreef: 8 oktober 2024, 23:08
Vincent2018 schreef: 8 oktober 2024, 14:19 Vorige maand een rekening proberen openen bij Keytrade... kreeg de vraag van een Marokkaanse dame waarom ik geldafhalingen van meer dan 2.500 euro wou doen, hoeveel keer,frequentie, voor wat,....niet te geloven.

Belgische man krijgt vragen van vrouwelijke bankmedewerker van Marokkaanse origine. Amai, straf! ::)
Die medewerker zal de vragen stellen die ze van haar werkgever moet stellen.
Maar wat is uw punt eigenlijk, dat je specifiek haar afkomst vermeldt?
Heeft ze je dat verteld trouwens, dat ze Marokkaanse was of is dat een assumptie van u?
Zou je ook de afkomst zo beklemtonen mocht die medewerker Finse, Poolse, Spaanse,... roots hebben?
De relevantie hier ontgaat me volledig.
Vraag me ook af hoe je dat aan de telefoon zo direct kan constateren ??? Stel je nu voor dat het een dame was van Algerijnse afkomst, dan staat onze Vincent wel serieus voor schut ;D

Sowieso een ongepaste toevoeging die niets meerwaarde aan zijn post gaf maar wel veel over hem als persoon zegt, triestig ... :P

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 9 oktober 2024, 00:25
door voorheenCP1234
Samsara schreef: 8 oktober 2024, 23:28
Nightwolf schreef: 8 oktober 2024, 09:40 Gisteren wou ik iets betalen van bol.com. Makkelijkste optie, zoals ik altijd doe, is via bancontact. 2 pogingen gedaan, ik kreeg elke keer als melding dat de betaling mislukt was. In de mail stond ook dat ik via overschrijving kon betalen, dus dat dan maar geprobeerd, al was ik daar niet meteen fan van aangezien het een nederlands rekeningnr bleek te zijn en de iban-structuur me vreemd leek (in ieder geval anders dan belgische rekeningnrs). Toch maar dat nederlandse rekeningnummer gecopy/pasted, bic ook ingevuld en als begunstigde bol.com te Utrecht ingevuld (stond zo in de mail). Die overschrijving lukte ook niet omdat het adres niet volledig was. Dat volledige adres heb ik dan op de site van bol.com moeten opzoeken en uiteindelijk de overschrijving kunnen doen (dacht ik).
Nu staat die overschrijving (via keytrade) nu al van gisterenmiddag "in afwachting". En als je er met je muis op gaat staan komt nog de tekst "wachtend op validatie".

Hebben jullie dat ook al gehad? Is dat omdat het naar een buitenlandse rekening is? Nochtans in het verleden nog gedaan zonder problemen. Hoelang kan die validatie op zich laten wachten aangezien ik nog een week tijd heb om te betalen... Kan dat bij elke bank langer op zich laten wachten of weer typisch voor keytrade?
Niet volledig identiek maar gelijkaardige problemen met Keytrade. Betalen met alles waar een app bij komt kijken (en dan voornamelijk Payconiq want rechtstreeks met de Keytrade app betalen wordt ofwel niet ondersteund of is een heel gedoe met hard key (die je niet bij hebt) of soft key (die je niet kan scannen omdat de qr code die je moet scannen op dezelfde gsm staat als waarmee je zou moeten scannen)) is een ramp.
Ik kan de laatste tijd helemaal niets meer betalen met Keytrade. En dat terwijl Keytrade mijn hoofdbank is voor betalingen. P2P lukt niet, tickets van De Lijn ''geweigerd door uw bank'', tickets NMBS ''geweigerd door uw bank''. Onlangs dan tickets voor een evenement willen kopen. Meteen met hun Visa kaart geprobeerd. ''Betaling in verwerking''. Uiteindelijk is die betaling nooit door gegaan. Vooraleer ik daar melding van kreeg was het evenement natuurlijk al uitverkocht.
Klantendienst tot tweemaal toe gebeld na dubbel zo veel pogingen wachtmuziek.
Eerste medewerker volledig incompetent. Hoorde het donderen in Keulen of deed alsof. Geen verklaring, geen doorverwijzing naar de technische dienst, nada.
Medewerker twee al iets competenter, zag in het systeem welke verrichtingen verkeerd gingen en ging het melden aan de technische dienst.
Mail gekregen van die technische dienst met de vraag om de bedragen van die mislukte verrichtingen samen met de 3 laatste cijfers van mijn kaart op mail te zetten.
Kreeg ik als antwoord de technische foutcode die er bij hen verscheen. That's it.
Toen ik vroeg wat ik nou moest met die foutcode en wat er nu aan gedaan ging worden kreeg ik als mail terug dat ik Payconiq moest contacteren. Mijn repliek was dat andere banken prima werken met Payconiq en dat het probleem dan toch misschien bij Keytrade ligt. Kreeg daarop nog een laatste repliek dat ik voor vragen ivm Payconiq wel terecht kon bij het Keytrade Contact Center of via mail at keytrade punt be. Nadien bleef het stil. De cirkel was rond. Ik stond terug waar ik begon zonder antwoorden, zonder oplossingen.

Voor de rest is het een goeie bank die je ''betaalt om te betalen''. Misschien net daarom dat het nooit lukt. Zo hoeven ze je niets te betalen. ::)
Ik doe tientallen betalingen met Keytrade per maand, via de kaart, via overschrijvingen ( binnen- en buitenland ) en heb nog nooit één probleem gehad en ben klant van bijna het begin. Denk dat sommige gewoon eens pech hebben want fouten gebeuren overal. In de tijd van Cera ( of was het toen al KBC ? ) is er eens 400 000 franken verdwenen van mijn rekening, hebben ze weken naar zitten zoeken en uiteindelijk terug in orde gebracht ... Bij Argenta waren er dan eens Arpe certificaten niet correct aangekocht en daar die toen in een korte periode sterk waren gestegen was dat ook nog een sinicure om dat recht te zetten; want hun wilden me het bedrag dat ze foutief waren terug betalen, ik wilde het aantal stukken dat ik origineel zou hebben en niet aan de koers van toen; uiteindelijk ook goedgekomen en zo kan ik nog verschillende fouten bij andere banken opnoemen.
Persoonlijk vind ik dat velen hier zeer negatief op Keytrade neerkijken terwijl het een bank is die ons als belastingsbetaler niets heeft gekost of in de problemen heeft gebracht, waar je nog een gratis zichtrekening hebt met nog extra's, een redelijke rente op hun spaarrekeningen en een overzichtelijke layout. Voor mij een topbank maar ieder zijn gedacht natuurlijk.

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 10 oktober 2024, 23:11
door Samsara
voorheenCP1234 schreef: 9 oktober 2024, 00:25
Samsara schreef: 8 oktober 2024, 23:28

Niet volledig identiek maar gelijkaardige problemen met Keytrade. Betalen met alles waar een app bij komt kijken (en dan voornamelijk Payconiq want rechtstreeks met de Keytrade app betalen wordt ofwel niet ondersteund of is een heel gedoe met hard key (die je niet bij hebt) of soft key (die je niet kan scannen omdat de qr code die je moet scannen op dezelfde gsm staat als waarmee je zou moeten scannen)) is een ramp.
Ik kan de laatste tijd helemaal niets meer betalen met Keytrade. En dat terwijl Keytrade mijn hoofdbank is voor betalingen. P2P lukt niet, tickets van De Lijn ''geweigerd door uw bank'', tickets NMBS ''geweigerd door uw bank''. Onlangs dan tickets voor een evenement willen kopen. Meteen met hun Visa kaart geprobeerd. ''Betaling in verwerking''. Uiteindelijk is die betaling nooit door gegaan. Vooraleer ik daar melding van kreeg was het evenement natuurlijk al uitverkocht.
Klantendienst tot tweemaal toe gebeld na dubbel zo veel pogingen wachtmuziek.
Eerste medewerker volledig incompetent. Hoorde het donderen in Keulen of deed alsof. Geen verklaring, geen doorverwijzing naar de technische dienst, nada.
Medewerker twee al iets competenter, zag in het systeem welke verrichtingen verkeerd gingen en ging het melden aan de technische dienst.
Mail gekregen van die technische dienst met de vraag om de bedragen van die mislukte verrichtingen samen met de 3 laatste cijfers van mijn kaart op mail te zetten.
Kreeg ik als antwoord de technische foutcode die er bij hen verscheen. That's it.
Toen ik vroeg wat ik nou moest met die foutcode en wat er nu aan gedaan ging worden kreeg ik als mail terug dat ik Payconiq moest contacteren. Mijn repliek was dat andere banken prima werken met Payconiq en dat het probleem dan toch misschien bij Keytrade ligt. Kreeg daarop nog een laatste repliek dat ik voor vragen ivm Payconiq wel terecht kon bij het Keytrade Contact Center of via mail at keytrade punt be. Nadien bleef het stil. De cirkel was rond. Ik stond terug waar ik begon zonder antwoorden, zonder oplossingen.

Voor de rest is het een goeie bank die je ''betaalt om te betalen''. Misschien net daarom dat het nooit lukt. Zo hoeven ze je niets te betalen. ::)
Ik doe tientallen betalingen met Keytrade per maand, via de kaart, via overschrijvingen ( binnen- en buitenland ) en heb nog nooit één probleem gehad en ben klant van bijna het begin. Denk dat sommige gewoon eens pech hebben want fouten gebeuren overal. In de tijd van Cera ( of was het toen al KBC ? ) is er eens 400 000 franken verdwenen van mijn rekening, hebben ze weken naar zitten zoeken en uiteindelijk terug in orde gebracht ... Bij Argenta waren er dan eens Arpe certificaten niet correct aangekocht en daar die toen in een korte periode sterk waren gestegen was dat ook nog een sinicure om dat recht te zetten; want hun wilden me het bedrag dat ze foutief waren terug betalen, ik wilde het aantal stukken dat ik origineel zou hebben en niet aan de koers van toen; uiteindelijk ook goedgekomen en zo kan ik nog verschillende fouten bij andere banken opnoemen.
Persoonlijk vind ik dat velen hier zeer negatief op Keytrade neerkijken terwijl het een bank is die ons als belastingsbetaler niets heeft gekost of in de problemen heeft gebracht, waar je nog een gratis zichtrekening hebt met nog extra's, een redelijke rente op hun spaarrekeningen en een overzichtelijke layout. Voor mij een topbank maar ieder zijn gedacht natuurlijk.
Overschrijvingen en met de kaart betalen werkt hier gelukkig ook prima, maar dat beschouw ik toch wel als het absolute minimum. Echter, de technologie evolueert en Keytrade staat enorm achter.
Wanneer ik een vervoersbewijs wil kopen van De Lijn of de NMBS dan gaat dat niet met een overschrijving noch met de bankkaart van Keytrade. In die apps krijg je de keuze om te betalen via een van de grootbanken of Payconiq. En zoals ik hierboven beschreef krijg ik dan telkens een foutmelding van Keytrade.

Ik vind overigens ook niet dat gratis een synoniem of excuus mag zijn voor disfunctioneel. Argenta biedt ook een gratis zichtrekening aan en die overschrijvingen zijn wel instant. Ze zijn ook gelinkt aan Payconiq en je kan in de apps waarin je aankoopt perfect via de Argenta app (gelinkt naar Payconiq) betalen.

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 29 oktober 2024, 17:44
door tom_d
Nightwolf schreef: 8 oktober 2024, 09:40 ...en de iban-structuur me vreemd leek (in ieder geval anders dan belgische rekeningnrs). ..
De Nederlandse Iban-structuur is inderdaad anders, de naam van de bank staat er tussen de cijfers.

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 29 oktober 2024, 18:45
door Finny10
tom_d schreef: 29 oktober 2024, 17:44
Nightwolf schreef: 8 oktober 2024, 09:40 ...en de iban-structuur me vreemd leek (in ieder geval anders dan belgische rekeningnrs). ..
De Nederlandse Iban-structuur is inderdaad anders, de naam van de bank staat er tussen de cijfers.
België is maar een klein stipje op de wereldkaart, dus waarom zouden de Belgische Iban nrs... Afijn u begrijpt.

Re: overschrijving "in afwachting"

Geplaatst: 30 oktober 2024, 08:22
door Nightwolf
Finny10 schreef: 29 oktober 2024, 18:45
tom_d schreef: 29 oktober 2024, 17:44

De Nederlandse Iban-structuur is inderdaad anders, de naam van de bank staat er tussen de cijfers.
België is maar een klein stipje op de wereldkaart, dus waarom zouden de Belgische Iban nrs... Afijn u begrijpt.
wel, aangezien IBAN een internationaal nummer is had ik toch verwacht dat een ander (Europees) land dezelfde structuur zou hebben, waarbij enkel de letters voor de landcode zouden verschillen, zoals: NL12 1234 1234 1234 ipv een belgisch nummer BE12 1234 1234 1234. Het zal aan mij liggen.