Pagina 1 van 4

Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 28 mei 2015, 13:12
door gpv1
Ik heb besloten hier een apart topic over te maken:

Afbeelding

Omnicom Group, met hoofdzetel in New York City, is 's werelds tweede grootste communicatiegroep, na WPP en voor Publicis Groupe en Interpublic Group. De groep, die zo'n 5000 cliënten telt, omvat 89 bedrijven en is opgesplitst in 4 divisies: Advertising (een reeks reclamebureaus, waaronder de bekende bureaus TBWA, BBDO en DDB, en mediaplanning-bureaus, waaronder het bekende OMD; goed voor 49,6% van de omzet), Customer Relationship Management (een reeks marketingbureaus, waaronder het bekende Interbrand; goed voor 34,3% van de omzet), Public Relations (waaronder de bekende bureaus Ketchum, FleishmanHillard en Porter Novelli; goed voor 9,1% van de omzet), en Specialty Communications (een reeks communicatiebureaus gespecialiseerd in gezondheidszorg; goed voor 7,0% van de omzet). De omzet wordt voor 56,7% gerealiseerd in Noord-Amerika; voor 28,3% in Europa; voor 10,5% in Azië-Pacific; en voor 4,5% in Latijns-Amerika, het Midden-Oosten en Afrika. De vrije kasstromen die het bedrijf genereert worden voornamelijk aangewend om eigen aandelen in te kopen. Zo werd de voorbije 8 jaar voor $6,7 miljard eigen aandelen ingekocht en daalde het aantal uitstaande aandelen met 26%. In het eerste kwartaal van 2015 daalde de omzet met 0,9% (volledig te wijten aan zeer nadelige wisselkoerseffecten) en steeg de vrije kasstroom van een negatieve $473 miljoen vorig jaar naar een negatieve $276 miljoen dit jaar. De winst per aandeel steeg met 7,7%.

Huidige marktkapitalisatie: $18477 mio
Huidige aandelenkoers: $75,63
Faire marktkapitalisatie: $27082 mio (21x de gemiddelde vrije kasstroom van de voorbije 5 jaren)
Faire aandelenkoers: $110,85
Opwaarts koerspotentieel: 46,6%
Bij voorkeur koopwaardig aan een koers van max. $74 (= opwaarts potentieel van 50%)

Argumenten pro-belegging
- geen overheidsinmenging (i.t.t. bv. banken, telecombedrijven, energieleveranciers,...)
- wereldwijd actief
- jaar na jaar hoge en stabiele vrije kasstroom-marges (gemiddeld 10,0% de voorbije 8 jaren)
- vks-marges die op lange termijn genomen hoger liggen dan deze van concurrenten Havas, Interpublic, WPP en MDC Partners
- price-to-fcf ratio van 14,3
- weinig schulden
- netto-dividendrendement voor Belgen van 1,57%

Argumenten contra belegging
- beursnotering in $, dus wisselkoersrisico's

Afbeelding

Afbeelding

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 1 juni 2015, 15:43
door gpv1
Vandaag de helft van mijn aandelen Debenhams uit mijn primaire portefeuille verkocht aan 95p en ingeruild voor Omnicom aan ong. $74,40.

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 9 juni 2015, 18:38
door Mss
morgen is Omnicom Group ex dividend

mvg,
Mss

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 9 juni 2015, 21:07
door netwerken
Moment om bij te kopen
Afbeelding

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 10 juni 2015, 18:59
door Mss
Beste,

38 stuks in port :-)
Ik had nog geen dollarbeleggingen; we zullen zien.

Bedankt gpv1 voor de analyse en tip!

Beste groeten,
Mss

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 10 juni 2015, 21:12
door netwerken
Wanneer ik dit wou aankopen bij Keytrade kreeg ik 29,95 EUR transactiekosten voorgeschoteld. Waar is het goedkoper?

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 10 juni 2015, 21:40
door JW1
Bij De Giro:
Verenigde Staten € 0,50 + USD 0,004 per aandeel

Laat ze hier allemaal maar l*llen over De Giro ;)

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 29 juni 2015, 18:41
door gpv1
Vandaag mijn resterende aandelen Dillard's uit mijn primaire portefeuille verkocht en ingeruild voor bijkomende aandelen Omnicom @ $69,89. Dillard's was, net als RPS Group een vergissing. Ik denk dat ik in de toekomst geen kledingwinkelketens en grootwarenhuisketens meer ga kopen. Die bedrijven hebben weinig competitieve voordelen en het aantal concurrenten in de kledingsector ligt enorm hoog.

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 1 juli 2015, 15:42
door gpv1
Vandaag mijn resterende aandelen Dillard's uit mijn secundaire portefeuille verkocht en ingeruild voor Omnicom @ $70,44.
Primaire en secundaire portefeuilles bevatten nu dezelfde bedrijven.

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 1 juli 2015, 15:55
door TigerLB
Nog 5 aandeeltjes, en Total Produce gaat als een trein, dus seffens zijn dat er maar 4 meer. Wordt dat niet wat saai ? ;D

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 1 juli 2015, 17:45
door laeka
TigerLB schreef:Nog 5 aandeeltjes, en Total Produce gaat als een trein, dus seffens zijn dat er maar 4 meer. Wordt dat niet wat saai ? ;D
Das toch gemakkelijk moet je niet te veel in het oog houden. 8)

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 1 juli 2015, 17:51
door gpv1
Het zijn gewoon de enige 5 aandelen die ik momenteel veilig en sterk ondergewaardeerd vind en die binnen mijn interessesfeer liggen.

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 1 juli 2015, 20:27
door gpv1
Marketingbureau Siegel+Gale, een onderdeel van Omnicom, heeft vandaag het nieuwe logo van Facebook onthuld op haar Facebook-pagina. Het verschil met het oude logo is nauwelijks te zien en is nog het best te merken aan de letter 'a'. Laat ons hopen dat dit handenvol geld gekost heeft. ;D

http://blogs.wsj.com/digits/2015/07/01/ ... -facebook/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 6 juli 2015, 17:20
door woodpeckerbird
is er een verklaring voor de aanhoudende daling van Omnicom of is dit gewoon de markttrend?

Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr

Geplaatst: 6 juli 2015, 17:49
door gpv1
Ik vermoed dat het o.a. te maken heeft met de daling van de euro. Omnicom genereert een significant deel van de omzet in Europa, dus dat heeft dan een negatief effect. Desondanks zijn de resultaten in 2014 en het eerste kwartaal van dit jaar goed te noemen. Langs de andere kant: er zijn zoveel Amerikaanse bedrijven die onder de dalende euro lijden en die toch correct gewaardeerd zijn of overgewaardeerd zijn op de beurs, dus wellicht is er ook gewoon een of andere misvatting over het bedrijf in het spel.