Holdings
TIP
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Inderdaad, nu het aandeel kopen omwille van het dividend is de roerende voorheffing gewoon weggooien, als je het aandeel nu toch ineens wilt kopen best wachten tot de dividenduitkering; met een beetje gelukt daalt het die dag nog meer dan het dividend omdat door de grootte dit wat verkooporders kan triggeren ?
Waarom zou iedereen het dividend willen? Ongeveer 10% van de waarde van D’ieteren vandaag bij sluiting kan je afgeven aan roerende voorheffing. Ik snap ook niet wat daar leuk aan is. Ben echt benieuwd naar de koersreactie. Grote beleggers hebben wel geen last van die roerende voorheffing.
De verzekeringssector doet goede zaken in VS (prijszettingmacht) en ten slotte is BH in de eerste plaats een verzekeringsmaatschappij.karine schreef: ↑2 september 2024, 12:19 Kan iemand verklaren waarom de waarde van Berkshire plots zo hoog wordt ingeschat ?
S&P500 staat al hoog gewaardeerd momenteel?
Berkshire staat aan zijn hoogste koers ooit, 476 en we blijven stijgen?
Dierickx leys die me toch enigszins een beetje geloofwaardig lijken geven een koopadvies. Houden zone tussen 460 en 644.
De dividenden zijn inkomen voor een vennootschap. De voorheffing is een verrekenbare (aftrekbare) belasting.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De hele operatie van de grootaandeelhouders is vooral goed voor hun zelf, en voor de staat.
Een aandeelhouder koopt de andere uit.
Zowel Belron als d'ieteren hebben extra schulden. D'ieteren geeft cash op.
De kleine aandeelhouder betaald 30% op een deel van zijn aandeel.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 10 september 2024, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Waarom zou men dit coupon wensen? Ook het uitzonderlijke coupon moet afgeknipt worden van het aandeel. U ontvangt bovendien zelf slechts 70%, de overige 30% wordt eigendom van het Koninkrijk.
Veel boeiender lijkt het mij om het aandeel te verkopen alvorens het couperen en nadien opnieuw aan te schaffen.
Kereltje!
Dat ze met dat geld alvast geen moleskine kunnen kopen
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Gewoon het aandeel verkopen voor ex-dividend en dag er na terug inkopen, spaart je 30% RV uit.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Je zult niet de enige zijn die dat zal doen, gevolg koers druk voor dividend en erna met zijn allen weer aan de koopkant. Beter nu verkopen en links laten liggen tot de aderlating in de koers is verrekend.
Ja, zo kan je de gigantische factuur inderdaad vermijden. Maar dan nog, wat is het voordeel van heel deze operatie voor de kleine belegger? Je krijgt er een hoop schulden bij. Deze holding komt voorlopig niet meer in mijn portefeuille.
Warren Buffet zegt altijd dat je moet investeren in bedrijven/holdings die hun aandeelhouders als partners beschouwen. Dat is hier duidelijk niet het geval.
Naast de schuldenberg worden de komende 5 jaren er 10,6% van de aandelen verkocht op de markt en dus ook nog verkoopdruk.
Voor de particuliere aandeelhouders vind ik de gehele operatie geen goede zaak.
Voor de particuliere aandeelhouders vind ik de gehele operatie geen goede zaak.
De dag voor vandaag heerste er optimisme. De dag van vandaag begrijpt men de repercussies. De prijs zakt.
Ik zou niet gaarne aandeelhouder zijn van deze onderneming.
Ik zou niet gaarne aandeelhouder zijn van deze onderneming.
Kereltje!