Termijnrekening Belfius
TIP
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Termijnrekening Belfius
Consultez le règlement de l'action, disponible sur le site Belfius.criscap schreef: ↑6 september 2024, 17:06 Je viens de contacter Belfius où, j'ai de l'argent sur un compte d'épargne et dont je voudrais investir une partie sur un compte à terme (avec les conditions actuelles 09/2024). On m'a répondu que cela n'était pas possible car cela doit être de l'argent frais (nouvel apport). Est ce normal ou ai je reçu une mauvaise information ?
Pour moi, oui, c'est exact.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Vandaag geen probleem om online in te tekenen op een termijnrekening op 1 jaar. Net gedaanevita schreef: ↑6 september 2024, 11:00 Ik probeerde zonet bij Belfius een nieuwe termijnrekening te openen en ik krijg het volgende:
Door een administratief probleem kunnen wij uw rekening niet openen. Gelieve u te wenden tot een Belfius-kantoor. (CONTRACTANDLINKEDREFERENTIALCREA/3300/875600)
Wat is het nu eigenlijk???
Vandaag is het mij ook gelukt!Philippe1 schreef: ↑7 september 2024, 09:04Vandaag geen probleem om online in te tekenen op een termijnrekening op 1 jaar. Net gedaanevita schreef: ↑6 september 2024, 11:00 Ik probeerde zonet bij Belfius een nieuwe termijnrekening te openen en ik krijg het volgende:
Door een administratief probleem kunnen wij uw rekening niet openen. Gelieve u te wenden tot een Belfius-kantoor. (CONTRACTANDLINKEDREFERENTIALCREA/3300/875600)
Wat is het nu eigenlijk???
Heb nu een termijnrekening kunnen openen via het Belfius web portaal, maar nog geen termijn dienen te selecteren? Zie ook (nog?) geen mogelijkheid om hier geld naar over te schrijven/termijn te selecteren? Komt dat nog beschikbaar met tijd en geduld?
ik zie ook dat ik online een termijnrekenin g kan openen maar ben nog niet tot "ondertekenen" overgegaan. Het geld van de staatsbon staat nu op een zichtrekening bij Belfius. Geldt die 2,66% ook als het geld al bij Belfius zat?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik volg het forum nog niet zo lang en ben me nog aan het informeren over de financiële wereld ( ).
Ik wilde recent klant worden bij Belfius en registreerde dit online. Telkens wordt mijn aanvraag afgekeurd en telkens met een andere reden: handtekening lijkt niet op handtekening ID, 2de maal werd geen reden gegeven, ...
Ik vermoed dat het komt doordat ik aangeef dat mijn loon niet op de zichtrekening zal gestort worden?
Is dit een normale gang van zaken bij Belfius?
Had al na het lezen van dit onderwerp minder zin om klant te worden, maar nu ben ik dat helemaal niet meer van plan..
Ik wilde recent klant worden bij Belfius en registreerde dit online. Telkens wordt mijn aanvraag afgekeurd en telkens met een andere reden: handtekening lijkt niet op handtekening ID, 2de maal werd geen reden gegeven, ...
Ik vermoed dat het komt doordat ik aangeef dat mijn loon niet op de zichtrekening zal gestort worden?
Is dit een normale gang van zaken bij Belfius?
Had al na het lezen van dit onderwerp minder zin om klant te worden, maar nu ben ik dat helemaal niet meer van plan..
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Hier zou het ook gelukt moeten zijn....bedrag meteen van de spaarrekening, maar zie het bedrag na 5 minuten nog niet bij saldo termijnrekening.
Zouden ze dit eerst wat tegenhouden om te kijken of het over vers geld gaat ofzo?
Zouden ze dit eerst wat tegenhouden om te kijken of het over vers geld gaat ofzo?
Zijn trouwe klanten nog belangrijk ?
@Brugse Leeuw
Het duurt altijd even, 1 uur of soms wat langer, alvorens het geld zichtbaar is in het overzicht van de termijnrekening.
Dit heeft niets te maken met het feit voor controle vers geld.
Het principe van vers geld wordt duidelijk beschreven in de voorwaarden van deze "actie termijnrekening".
Het vers geld wordt berekend over de periode van 29/08/2024 en 29/09/2024, tenzij er een vervroegde afsluiting is van deze actie.
Indien achteraf, na de afsluitingsdatum, blijkt dat het geen vers geld is, wordt de termijnrekening terugbetaald, dus geschrapt.
Het duurt altijd even, 1 uur of soms wat langer, alvorens het geld zichtbaar is in het overzicht van de termijnrekening.
Het principe van vers geld wordt duidelijk beschreven in de voorwaarden van deze "actie termijnrekening".
Het vers geld wordt berekend over de periode van 29/08/2024 en 29/09/2024, tenzij er een vervroegde afsluiting is van deze actie.
Indien achteraf, na de afsluitingsdatum, blijkt dat het geen vers geld is, wordt de termijnrekening terugbetaald, dus geschrapt.
@Bartman.
Geld dat afkomstig van de staatsbon op 1 jaar van 04 sep 2023 wordt aanzien als vers geld.
Zie de voorwaarden van deze actie, alles staat haarfijn beschreven over het principe van vers geld, met zelfs enkele voorbeelden.
Er wordt gekeken naar het aanwezige bedrag op 29/08/2024 om 19.00hr tot aan het afsluiten van deze Actie op 29/09/2024 om 19.00hr of eventueel de datum van vervroegde afsluiting.
Geld dat afkomstig van de staatsbon op 1 jaar van 04 sep 2023 wordt aanzien als vers geld.
Zie de voorwaarden van deze actie, alles staat haarfijn beschreven over het principe van vers geld, met zelfs enkele voorbeelden.
Er wordt gekeken naar het aanwezige bedrag op 29/08/2024 om 19.00hr tot aan het afsluiten van deze Actie op 29/09/2024 om 19.00hr of eventueel de datum van vervroegde afsluiting.
Wees SNEL
Me direct stopt woensdag al.
De rest zal volgen.
gigantisch succes bij de grootbanken....
Me direct stopt woensdag al.
De rest zal volgen.
gigantisch succes bij de grootbanken....
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt!Prince49 schreef: ↑9 september 2024, 19:42 @Brugse Leeuw
Ik heb geld als vers geld gerekend die op 29 aug gestort was. Via Belfius zie ik geen uur....wellicht voor 19u gestort... Telt dit dan niet als vers geld?
Zou enorm jammer zijn dat het volledige bedrag van deze termijnrekening geschrapt zou worden...
Of schrapt men dan enkel het bedrag dat niet als vers geld geboekt staat?
Nogmaals dank voor alle info.
Info gisteren van de kantoorbediende is dat er nettogroei moet zijn op de totale som bij de bank tijdens de periode hierboven vermeld. Enkel dan is er sprake van vers geld. In andere gevallen zal de termijnrekening met hoger tarief alsnog tegengehouden worden door de hoofdzetel.
@Brugse Leeuw
Om zeker te zijn kan je, indien geld vrij beschikbaar bij een andere bank, nu nog vers geld overschrijven naar Belfius binnen de actieperiode. Deze periode loopt tot 29/09/2024 behalve indien bij verlenging of indien de actie vroeger wordt afgesloten.
Zo ben je zeker dat er genoeg vers geld is toegekomen zoals bepaald in de voorwaarden en riskeer je geen terugbetaling.
Als ik de voorwaarden lees lijkt het dat ze de termijnrekening gedeeltelijk terugbetalen met de som betreffende geen vers geld.
Om zeker te zijn kan je altijd contact opnemen met Belfius.
Om zeker te zijn kan je, indien geld vrij beschikbaar bij een andere bank, nu nog vers geld overschrijven naar Belfius binnen de actieperiode. Deze periode loopt tot 29/09/2024 behalve indien bij verlenging of indien de actie vroeger wordt afgesloten.
Zo ben je zeker dat er genoeg vers geld is toegekomen zoals bepaald in de voorwaarden en riskeer je geen terugbetaling.
Als ik de voorwaarden lees lijkt het dat ze de termijnrekening gedeeltelijk terugbetalen met de som betreffende geen vers geld.
Om zeker te zijn kan je altijd contact opnemen met Belfius.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ok bedankt!