Onderhandelen met Argenta
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Onderhandelen met Argenta
Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met Argenta om te onderhandelen. Ik heb een getrouwheidsrekening bij hun waar 65K op staat (sinds april pas geopend) maar ben aan het overwegen om over te stappen naar NIBC gezien die hun voorwaarden tot 26/9 eigenlijk nog beter zijn (en heb daar ook 18K op staan dus er is al een rekening geopend daar).
Hoever zou Argenta durven wijzigingen doen aan hun huidige rekening?Let op: vanaf donderdag 26/09/2024 wijzigt de rente op de NIBC Getrouwheidsrekening. Vanaf 26/09/2024: 0,85% basisrente en 1,60% getrouwheidspremie op jaarbasis.
Re: Onderhandelen met Argenta
keep on dreaming. Zal niet gebeuren. Zij onderhandelen niet.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb hier geen ervaring mee maar mij lijkt het weinig denkbaar dat een bank haar rentetarief op een spaarrekening individueel zou aanpassen. Soms vind je wel voorwaarden terug genre vanaf bedrag x bedraagt (basis) interest zoveel%. Onderhandelen op spaarrekeningen lijkt ook mij alvast niet mogelijk.
Mijn ervaring is dat Argenta NIET onderhandeld over hun tarieven op spaarrekeningen, zelfs niet voor hogere bedragen dan 65K. Vroeger waren hun tarieven aantrekkelijk maar de laatste jaren behoren die al lang niet meer tot de meest interessantste op de markt.
Geen enkele bank onderhandelt over de rente op een spaarrekening.
Geen enkele bank drukt de rode panic button in voor een klant die 65.000 overweegt elders te plaatsen. Vermoedelijk niet eens voor het bedrag x10.
Dat gaat eerder van "goodbye en misschien tot ziens".
Economisch gezien is dat ook wel beter. Als je altijd zou onderhandelen over de prijs van je product steek je daar teveel moeite in en je gaat op de duur gratis werken. Zelfs voor een bank gaat dat op.
Een principe dat me ooit aangeleerd werd over prijszetting : if you give peanuts, you get monkies.
Geen enkele bank drukt de rode panic button in voor een klant die 65.000 overweegt elders te plaatsen. Vermoedelijk niet eens voor het bedrag x10.
Dat gaat eerder van "goodbye en misschien tot ziens".
Economisch gezien is dat ook wel beter. Als je altijd zou onderhandelen over de prijs van je product steek je daar teveel moeite in en je gaat op de duur gratis werken. Zelfs voor een bank gaat dat op.
Een principe dat me ooit aangeleerd werd over prijszetting : if you give peanuts, you get monkies.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Met alle respect ... maar van dat bedrag liggen ze echt niet wakker.AD_Kor schreef: ↑13 september 2024, 12:25 Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met Argenta om te onderhandelen. Ik heb een getrouwheidsrekening bij hun waar 65K op staat (sinds april pas geopend) maar ben aan het overwegen om over te stappen naar NIBC gezien die hun voorwaarden tot 26/9 eigenlijk nog beter zijn (en heb daar ook 18K op staan dus er is al een rekening geopend daar).
Hoever zou Argenta durven wijzigingen doen aan hun huidige rekening?Let op: vanaf donderdag 26/09/2024 wijzigt de rente op de NIBC Getrouwheidsrekening. Vanaf 26/09/2024: 0,85% basisrente en 1,60% getrouwheidspremie op jaarbasis.
Onderhandelen over spaarrekeningen is niet gebruikelijk, bij termijnrekeningen is er voor de hele goede klanten wél iets meer onderhandelingsmarge.
Voor producten zoals fondsen en tak21/23/enz... is er vaak enige onderhandelingsmarge over de kosten (instap-, uitstap-, beheerskosten ...).
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb in het verleden over veel bij Argenta onderhandeld, gaande van verzekeringen, instapkosten fondsen en hypothecair krediet. HEEL veel hangt af van de macht van de kantoorhouder maar VERGEET het dat je voor zo'n klein bedrag gaat kunnen onderhandelen voor een spaarrekening, nul, nul% kans !AD_Kor schreef: ↑13 september 2024, 12:25 Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met Argenta om te onderhandelen. Ik heb een getrouwheidsrekening bij hun waar 65K op staat (sinds april pas geopend) maar ben aan het overwegen om over te stappen naar NIBC gezien die hun voorwaarden tot 26/9 eigenlijk nog beter zijn (en heb daar ook 18K op staan dus er is al een rekening geopend daar).
Make Spaargids " Great Again ! "
Waarom gaan onderhandelen bij Argenta als je met enkele muisklikken een veel meer interest biedende rekening kan openen bij Santander , Medirect..?
Argenta teert nog altijd op zijn naam van lang geleden.
OK, hun rekening en kaart is gratis maar daar houdt het op. De grootbankallures zijn er al een eindje. Ze zijn nu zelfs slechter dan een grootbank. Mij zien ze daar voorlopig niet terug.
OK, hun rekening en kaart is gratis maar daar houdt het op. De grootbankallures zijn er al een eindje. Ze zijn nu zelfs slechter dan een grootbank. Mij zien ze daar voorlopig niet terug.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ja maar, als ze nu al over de rentetarief van een spaarrekening moeten onderhandelen, waarmee zijn ze bezig?voorheenCP1234 schreef: ↑13 september 2024, 17:51Ik heb in het verleden over veel bij Argenta onderhandeld, gaande van verzekeringen, instapkosten fondsen en hypothecair krediet. HEEL veel hangt af van de macht van de kantoorhouder maar VERGEET het dat je voor zo'n klein bedrag gaat kunnen onderhandelen voor een spaarrekening, nul, nul% kans !AD_Kor schreef: ↑13 september 2024, 12:25 Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met Argenta om te onderhandelen. Ik heb een getrouwheidsrekening bij hun waar 65K op staat (sinds april pas geopend) maar ben aan het overwegen om over te stappen naar NIBC gezien die hun voorwaarden tot 26/9 eigenlijk nog beter zijn (en heb daar ook 18K op staan dus er is al een rekening geopend daar).
Hoever zou Argenta durven wijzigingen doen aan hun huidige rekening?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Klopt en dat heeft een reden. Na de bankencrisis hebben ze verschillende toplui binnen gehaald die van KBC afkomstig waren. Hun eerste verandering daarna was de invoering van gecompliceerde fondsen die niet meer goed waren voor de klanten met direct daarna de verplichting aan hun kantoorhouders om deze brol te verkopen.
Daarna zijn ze kantoorhouders beginnen buiten pesten en hebben ze steeds grotere kantoren willen hebben met een groot aantal personeelsleden waar je daarvoor een persoonlijke relatie met de kantoordirecteur had.
Een spijtige zaak maar het is wat het natuurlijk ..
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Met niets want ze onderhandelen daar niet overevita schreef: ↑13 september 2024, 18:48Ja maar, als ze nu al over de rentetarief van een spaarrekening moeten onderhandelen, waarmee zijn ze bezig?voorheenCP1234 schreef: ↑13 september 2024, 17:51
Ik heb in het verleden over veel bij Argenta onderhandeld, gaande van verzekeringen, instapkosten fondsen en hypothecair krediet. HEEL veel hangt af van de macht van de kantoorhouder maar VERGEET het dat je voor zo'n klein bedrag gaat kunnen onderhandelen voor een spaarrekening, nul, nul% kans !
Kreeg vorige week een telefoontje van Argenta om eens langs te komen om te bespreken wat ik ging doen met het vrijgekomen staatsbongeld. Heb toen gevraagd of ze eveneens 3,8% konden geven op 1 jaar zoals Ing. Na een ontkennend antwoord en wat rond de pot gedraai een zichtrekening geopend bij Ing , alles overgeschreven en gisteren een termijnrekening aan 4% ipv de beloofde 3,8% geopend. De onderhandelingen waren zeer kort.
Ik denk dat ING sterk op zoek is naar nieuwe klanten/kapitaal. Eind '23/begin' 24 (als ik me niet vergis) deden ze al een promo termijnrekening op 6 maand, om dit enkele maanden nadien te herhalen. De tijdelijke actie gratis zichtrekening herhaalt zich ook,... Gewoon een observatie die - geheel off topic - niets met de onderhandelingsmarge bij Argenta te maken heeft. Ben wel benieuwd of iemand ooit al rentevoeten op een spaarrekening kon onderhandelen?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja en nee, vroeger kon je omwille van veel spaargeld wel extra's krijgen; zelfs geld maar dat waren "guestes" en dus niet zomaar een andere rente.Dieteren schreef: ↑13 september 2024, 22:18 Ik denk dat ING sterk op zoek is naar nieuwe klanten/kapitaal. Eind '23/begin' 24 (als ik me niet vergis) deden ze al een promo termijnrekening op 6 maand, om dit enkele maanden nadien te herhalen. De tijdelijke actie gratis zichtrekening herhaalt zich ook,... Gewoon een observatie die - geheel off topic - niets met de onderhandelingsmarge bij Argenta te maken heeft. Ben wel benieuwd of iemand ooit al rentevoeten op een spaarrekening kon onderhandelen?
Ik denk dat bij sommige banken voor meer begoede klanten dit nog zo kan zijn maar in de doorsnee bank zal dit al lang niet meer kunnen, lokale banken hebben bijna geen vrijheid meer waar ze bv. vroeger over een "zwarte kas" ( maar dan in het wit ) beschikten om deals te maken; moet nu elke paperclip worden goedgekeurd door een regio manager .. Tijden veranderen.