De Beurs vandaag part 2
TIP
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag part 2
Hier stond toch overlaatst een foto van een Chinees die het Porsche-logo van zijn Taycan had gehaald en er in zilveren letters "Xiaomi" had laten opzetten.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Het blijft toch opvallend hoe belangrijk de status van een merk blijft in onze maatschappij.
Toyota is misschien beter dan een BMW maar toch wil niemand in een hogere functie ermee rondrijden.
Idem voor Apple, we weten allemaal dat de kwaliteit niets beter is dan van een deftige Android telefoon maar toch worden er misselijke bedragen voor betaald.
Mensen betalen grof geld voor het merk Mercedes terwijl ze met een Renault motor rondrijden.
Een groot deel van de mensen leeft nog steeds in een fake wereld waar ze bereidt blijven om hier grof geld voor neer te leggen.
Luxe en de onderscheiding ervan zal altijd blijven bestaan.
Re:
Dat is zonder meer waar. Mensen worden steeds gekker en dommer. Gewoon kuddedieren en er bij willen horen.karine schreef: ↑19 september 2024, 22:56Het blijft toch opvallend hoe belangrijk de status van een merk blijft in onze maatschappij.
Toyota is misschien beter dan een BMW maar toch wil niemand in een hogere functie ermee rondrijden.
Idem voor Apple, we weten allemaal dat de kwaliteit niets beter is dan van een deftige Android telefoon maar toch worden er misselijke bedragen voor betaald.
Mensen betalen grof geld voor het merk Mercedes terwijl ze met een Renault motor rondrijden.
Een groot deel van de mensen leeft nog steeds in een fake wereld waar ze bereidt blijven om hier grof geld voor neer te leggen.
Luxe en de onderscheiding ervan zal altijd blijven bestaan.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Klopt helemaal. Absurd hoeveel geld er zo wordt verbrast.
BMW, Mercedes of Toyota hebben natuurlijk ook niks te maken met luxe. Porsche, Aston Martin, Ferrari,... Hebben zo'n naam en faam dat het decennia zou duren om die puur qua naam van de troon te stoten.Finny10 schreef: ↑19 september 2024, 18:33Vergis je niet, vroeger waren Japanse auto's, camera's etc. ook z.g. brol.karine schreef: ↑19 september 2024, 16:52
Ben ik het ook niet mee eens.
Zie jij ooit een Chinese wagen de status van een Porche, Bentley, Ferrari halen, ik niet.
Bepaalde merken zullen steeds exclusief blijven en dat is wat LVMH aanbiedt en de hogere klassen zullen blijven kopen om zich te onderscheiden.
En de Wereld bestaat ook wel uit meer dan enkel China dacht ik zo. Kijk maar eens naar de markt in India bv.
Mijn gedacht en dat was gisteren nog op Canvas bij Leyers te zien gaan de middenklasse bedrijven veel meer schade ondervinden van China dan de luxe bedrijven waaronder in de auto-industrie bv een VW, BMW, Mercedes.
Jaren later de Japanse camera's de beste en is Toyota ook kwalitatief het beste automerk.
Schepen moesten vroeger ook in Nederland gebouwd worden. toen werd Japan er goed in en nu laten de reders Mega Schepen in China bouwen.
Nog sterker, het is zelfs de vraag of over 20 jaar VW, BMW, Mercedes etc. nog bestaan.
Was ik nog vergeten te vermelden. Maar een zeer belangrijk punt. Artikel van vorige maand "Louis Vuitton brings its legendary trunk collection to India". Je moet eens kijken hoe India er economsch op vooruit is gegaan sinds de pandemie. Ik blijf van mening dat wanneer de economie in China terug herstelt, m'n terug meer luxe aanschaft. Onderscheid zal er altijd zijn.karine schreef: ↑19 september 2024, 16:52Ben ik het ook niet mee eens.
Zie jij ooit een Chinese wagen de status van een Porche, Bentley, Ferrari halen, ik niet.
Bepaalde merken zullen steeds exclusief blijven en dat is wat LVMH aanbiedt en de hogere klassen zullen blijven kopen om zich te onderscheiden.
En de Wereld bestaat ook wel uit meer dan enkel China dacht ik zo. Kijk maar eens naar de markt in India bv.
Mijn gedacht en dat was gisteren nog op Canvas bij Leyers te zien gaan de middenklasse bedrijven veel meer schade ondervinden van China dan de luxe bedrijven waaronder in de auto-industrie bv een VW, BMW, Mercedes.
Als we nog even willen lachen:
Artikels op beursduivel
Artikel donderdag 19/09/2024
De Brusselse beurs is donderdag met winst gesloten, maar in Amsterdam en Parijs waren de winsten een pak groter en de Duitse DAX nam de kaap van 19.000 punten.
De Bel20 index steeg met 0,7 procent naar 4.253,10 punten.
Artikel vrijdag 20/09/2024
De Brusselse beurs maakt zich vrijdagochtend op voor wat winstnemingen. Futures op de Euro Stoxx 50 index wezen ongeveer een uur voor de beursbel op een verlies van een half procent. Donderdag koerste de Bel20 index nog met 0,7 procent hoger naar een slotstand van 4.253,10 punten.
Artikels op beursduivel
Artikel donderdag 19/09/2024
De Brusselse beurs is donderdag met winst gesloten, maar in Amsterdam en Parijs waren de winsten een pak groter en de Duitse DAX nam de kaap van 19.000 punten.
De Bel20 index steeg met 0,7 procent naar 4.253,10 punten.
Artikel vrijdag 20/09/2024
De Brusselse beurs maakt zich vrijdagochtend op voor wat winstnemingen. Futures op de Euro Stoxx 50 index wezen ongeveer een uur voor de beursbel op een verlies van een half procent. Donderdag koerste de Bel20 index nog met 0,7 procent hoger naar een slotstand van 4.253,10 punten.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Re:
Ik ga met de auto naar IJsland voor een maand. Veel leuker dan te proberen alsmaar meer geld te vergaren om uiteindelijk te sterven met veel "had ik maars" in gedachten.
Tsja sammy. Voor mij is de reis ernaartoe even belangrijk als de bestemming. Eerst naar Hamburg, nachtje slapen, dan naar Hirsthals, daar de ferry op. Die doet een tussenstop op de Faeröer eilanden en zo verder naar IJsland. Een vlieger is saai. En dan moet je daar nog voor een schrikbarend hoge prijs een mini autootje huren terwijl ik met mijn grote monovolume alles kan meenemen wat ik wil