Holdings
TIP
Re: Holdings
Aan deze koersenMeneerParmentier schreef: ↑17 september 2024, 12:28 Vandaag een stevige aankooporder gedaan voor Berkshire B. Ik houd er van dat deze holding een stevige cashpositie bezit (waarop ze een mooie return krijgen). Op die manier hoef ik dat niet te doen.
De gokkers zijn blijkbaar de wereld nog niet uit.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Een participatie nemen in Berskhire Hathaway zien als gokken is echt van de pot gerukt dat het niet meer normaal is ! Heb je soms een glazen bol ? Pretentie alvast genoeg als je denkt dat je het beter kan doen dan hun topteam en daar ben je van overtuigd want anders zou je het nooit omschrijven als GOKKEN, maximaal als instappen aan een ATH ! Zielig gewoon om zo'n uitspraken te lezen ...karine schreef: ↑20 september 2024, 19:28Aan deze koersenMeneerParmentier schreef: ↑17 september 2024, 12:28 Vandaag een stevige aankooporder gedaan voor Berkshire B. Ik houd er van dat deze holding een stevige cashpositie bezit (waarop ze een mooie return krijgen). Op die manier hoef ik dat niet te doen.
De gokkers zijn blijkbaar de wereld nog niet uit.
Make Spaargids " Great Again ! "
brk.b is m.i. een veilige optie om te investeren in een holding met veel cash die momenteel nog wordt geleid door een cultfiguur. Er kan echter een probleem ontstaan als die cultfiguur er niet meer is.
Verder, ondanks de recente afbouw blijft er toch een heel grote participatie in Apple hangen. Als je brk.b dan in combinatie neemt met de meest gekochte trackers dan zit je wel erg zwaar in Apple.
Dit zijn redenen die mij toch wel afschrikken om in brk.b te beleggen.
(bijkomende noot: als je op een forum zit moet je tegen wat kritiek kunnen, je niet direct zo persoonlijk aangevallen voelen)
Verder, ondanks de recente afbouw blijft er toch een heel grote participatie in Apple hangen. Als je brk.b dan in combinatie neemt met de meest gekochte trackers dan zit je wel erg zwaar in Apple.
Dit zijn redenen die mij toch wel afschrikken om in brk.b te beleggen.
(bijkomende noot: als je op een forum zit moet je tegen wat kritiek kunnen, je niet direct zo persoonlijk aangevallen voelen)
Sommigen zijn hier nogal lichtgevoelig maar dat moet je nu eenmaal niet aantrekken.
Ik ben zelf trouwens ook een Berkshire liefhebber en heb er ook steeds ingezeten maar aan 430 heb ik de handdoek in de ring gegooid.
De waarderingen (algemeen) zijn toch echt niet meer normaal.
Iedereen weet dat dit mooie liedje niet kan blijven duren maar voor velen begint het blijkbaar nu pas.(ook steeds merkbaar aan de artikels in de kranten die aanmoedigen om nu in aandelen te gaan beleggen)
Fear en greed index gaat ook weer richting extreme greed, het kan dus weer niet op.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Als er nu 1 bedrijf is in de wereld waarvoor de opvolging goed voorbereid is, dan is het wel berkshire. Het enige risico is dat Abel nog komt te overlijden VOOR Buffett. Overigens worden vele beslissingen reeds lange tijd door Abel genomen.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Prosus is heeft de grens van 10% van mijn port overschreden, dus tijd om een groot deel winst te nemen
Ik heb begin dit jaar Tencent (ticket: TCEHY) aangekocht. Sta daar nu 32% winst (gisteren). Volgens mij zit er nog veel meer groei in. Top is een verdubbeling.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Welke stilte ? Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat Prosus mijn grootste positie was geworden door regelmatig bij te kopen.doorwinterd schreef: ↑26 september 2024, 13:16 Hoe heb je dat nog geflikt, in alle stilte veel bijgekocht na 2021?
Lang dieprood gestaan.
Edit: En als je het echt wil weten, na deze verkoop is mijn huidige top 3 Sofina > Unilever > Prosus
Het heeft even geduurd maar ze beginnen toch wakker te worden bij LVMH.
667,20 EUR
+49,70 (8,05%)vandaag
667,20 EUR
+49,70 (8,05%)vandaag
Beperkte positie in Prosus sinds midden 2021.
Veel geduld mee gehad.
Nog effe en ik sta weer boven nul.
Veel geduld mee gehad.
Nog effe en ik sta weer boven nul.
Ok, Ok, gokken was misschien een wat te groot woord maar als ik de laatste weken de koersen van mijn trackers zie gaan lijkt het toch allemaal te mooi om waar te zijn.MeneerParmentier schreef: ↑26 september 2024, 07:34Er is nog een verschil tussen onderbouwde kritiek geven en compleet ongefundeerde uitspraken.
LVMH vond ik compleet ondergewaardeerd en daardoor heb ik ze ook gekocht.
Berkshire volgt toch ook de S&P500 en als ik zie dat deze 36% gestegen is op 1 jaar tijd krijg ik toch hoogtevrees.
Intussen staan we tegen "extreme greed" aan, opletten geblazen.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Maar berkshire heeft heel veel aandelen verkocht. Een daling van de markt, waarvoor jij vreest, zou net zeer gunstig zijn voor berkshire tov de markt. Daarvoor hoeft Berkshire nog niet eens een nieuwe investering te doen.