Vlaams woningfonds
TIP
Re: Vlaams woningfonds
Ergens toch logisch dat ze geen rekening kunnen houden met opschortende voorwaarden.
Stel dat er iemand af komt met opschortende voorwaarde voorwaarden van 3 weken... Dat is uiteindelijk niet haalbaar.
Mijn dossierbeheerder van het regionaal kantoor heeft laten weten dat eens het bij het hoofdkantoor zit, het eigenlijk wel in orde is. Ik ga ervan uit dat ze niet liegt.
Stel dat er iemand af komt met opschortende voorwaarde voorwaarden van 3 weken... Dat is uiteindelijk niet haalbaar.
Mijn dossierbeheerder van het regionaal kantoor heeft laten weten dat eens het bij het hoofdkantoor zit, het eigenlijk wel in orde is. Ik ga ervan uit dat ze niet liegt.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat klopt wel hoor. Eens je dossier is doorgestuurd door de beheerder naar het hoofdkantoor komt het wel goed.
Maar ja je zal toch maar echt pas op je gemak zijn als het in effectief allemaal echt in orde is.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ja waarom Platin?
Ik had die opschortende voorwaarde niet nodig en dus ook niet laten opnemen in het compromis. Dit bij 3 verschillende aankopen...
Dat maakt dat je iets wat voorkeur krijgt van de verkoper. En zelfs iets of wat meer kan onderhandelen over de prijs.
Want dan is die verkoper zeker (100% ben je nooit zeker natuurlijk) dat het goed zal verkocht worden.
+ 1tuinder666 schreef: ↑11 oktober 2024, 19:22Ja waarom Platin?
Ik had die opschortende voorwaarde niet nodig en dus ook niet laten opnemen in het compromis. Dit bij 3 verschillende aankopen...
Dat maakt dat je iets wat voorkeur krijgt van de verkoper. En zelfs iets of wat meer kan onderhandelen over de prijs.
Want dan is die verkoper zeker (100% ben je nooit zeker natuurlijk) dat het goed zal verkocht worden.
Hier ging het wel snel.
Bod gedaan en aanvaard op 4 juni.
Afspraak en indiening dossier VWF op 10 juni.
Aankoopbelofte getekend begin juli.
Goedkeuring lening op 6 augustus.
Lening als alleenstaande voor woning met EPC B (dus enkel aankoop, geen renovatie nodig).
Bod gedaan en aanvaard op 4 juni.
Afspraak en indiening dossier VWF op 10 juni.
Aankoopbelofte getekend begin juli.
Goedkeuring lening op 6 augustus.
Lening als alleenstaande voor woning met EPC B (dus enkel aankoop, geen renovatie nodig).
Hallo,
Waren jullie er zelf bij voor de schatting van het huis door de schatter van het vlaams woningfonds ?
Naar waar kijkt hij/zij allemaal?
Ik heb een iets ouder huis ( waar niet alles nieuw is ) , een iets oudere keuken en badkamer.
De epc is een C , 160 vierkante meter bewoonbare ruimte en een tuin van 160 vierkante meter. Er zijn 4 slaapkamers aanwezig.
Ze zeiden me dat ze kijken of de woning groot genoeg is enzovoort..
maar kijken ze ook naar een keuken en badkamer die verouderd is ?
Het huis stond te koop voor 275.000 euro en uiteindelijk is het op 265.000 euro gekomen.. dus de schatter moet zien of het huis wel die prijs waard is.
Ik heb wel wat stress
Waren jullie er zelf bij voor de schatting van het huis door de schatter van het vlaams woningfonds ?
Naar waar kijkt hij/zij allemaal?
Ik heb een iets ouder huis ( waar niet alles nieuw is ) , een iets oudere keuken en badkamer.
De epc is een C , 160 vierkante meter bewoonbare ruimte en een tuin van 160 vierkante meter. Er zijn 4 slaapkamers aanwezig.
Ze zeiden me dat ze kijken of de woning groot genoeg is enzovoort..
maar kijken ze ook naar een keuken en badkamer die verouderd is ?
Het huis stond te koop voor 275.000 euro en uiteindelijk is het op 265.000 euro gekomen.. dus de schatter moet zien of het huis wel die prijs waard is.
Ik heb wel wat stress