Regeringsvorming 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
En dan nu de werkelijkheid:croesus schreef: ↑Gisteren 17:04De grote daling van de koers van BPost is gebeurd in 2018-2019 tijdens de regering Michel II (bevoegd minister Philippe De Backer): van ~28 naar 8 euroCarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 12:16 En zich op haar kerntaken richten. Zie wat Petra De Sutter heeft aangericht:
Aantreden Michel II: 9/12/18: Koers BPost: €7,84
Einde Michel II: 27/10/19: Koers BPost: € 10,24
Maakt +31%
Aantreden Vivaldi: 1/10/20: Koers BPost: €7,60
Momenteel Koers BPost: €2,34
Dat je met zo'n flagrante leugens in het partijblad van de PVDA wegkomt kan ik geloven, maar op Spaargids was dat toch wel een groot risico dat je nam
U zei?
En terzijde, niet enkel je rekenen is voor verbetering vatbaar, ook je Nederlands kan wel wat beter. De juiste uitdrukking is "Als de vos de passie preekt, boer pas op je ganzen". Ik weet wel dat je van links niet veel van biologie moet verwachten, maar je bent hier altijd welkom. Ik zal je eens wat neerhofdieren in levenden lijve tonen.
En KV trapt er - geheel zoals verwacht - met beide voeten in
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 4 november 2024, 18:48, 4 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Hoe het daar te werk ging, heel simpel; Europa dicteerde jullie moeten dit doen en dat moet geprivatiseerd worden, hier moet bespaard worden, ...KV schreef: ↑Gisteren 16:23+1voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 16:03 Die curatele zou inderdaad misschien nog het beste zijn.
Zo zou men oo direct het aantal parlementsleden kunnen verminderen, het verschil in pensioen tussen ambtenaar en werknemer, de intercommunales afschaffen; ...
Op zich zijn er zoveel mogelijkheden die de gewone man niet zou treffen en die toch al een eerste inspanning leveren maar geen enkele partij, met Achteruit op kop, denkt in die richtingen wat al die maatregelen en die hierboven opgesomd raakt hun ook !
Voorstellen waar ik wel kan achter staan.
Enkel kan ik een ‘curatele’ van Europa niet zo goed voorstellen hoe dat in z’n werk zal gaan
Dat moest gewoon zoals het gezegd werd, geen gepruts, geen vergaderingen, geen uitstel; gewoon uitvoeren zonder gemaar ...
Waren zware maatregelen die heel veel mensen zwaar hebben pijn gedaan, maar nu zijn ze er bovenop en gaat alles terug beter, stapje per stapje en heeft de middenklasse het al terug goed.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Carpe, nu val je me toch tegen, communisten kennen enkel leugens, wat je hier de laatste dagen/ weken wel serieus ziet is dat de laatste maskers afvallen ...CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 17:56En dan nu de werkelijkheid:
Maakt +31%
Je grossiert de laatste tijd nogal in Fake News?
Dat je met zo'n flagrante leugens in het partijblad van de PVDA wegkomt kan ik geloven, maar op Spaargids was dat toch wel een groot risico dat je nam
En KV trapt er geheel zoals verwacht met beide voeten in
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Griekenland was er inderdaad nog slechter aan toe, maar vooral dan in theorie want alles wat daar mis zat heb je ook bij ons. Als er morgen één geldschieter onze nieuwe schuld niet meer wil herfinancieren of onze rating onderuit haalt zitten wij direct waar zij toen zaten ...Tradie schreef: ↑Gisteren 16:13 Idd, Grieken hadden het zwaar, maar het land was er veel erger aan toe.
Als je het niet zover laat komen en nu begint met drastisch te snijden in het overheidsapparaat kan je veel vermijden.
Want daar wil geen politieker aan en zo graven we ons maand na maand dieper in de schulden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een belastingverlaging die vooral (niet enkel) de laagste inkomens ten goede komt.NS2SN schreef: ↑Gisteren 17:43Wat is het alternatief?Vincent2018 schreef: ↑Gisteren 15:05 De 'overblijvende' Arizona-partners zijn zó bezorgd om de begrotingstoestand dat ze bereid waren het begrotingstekort met liefst 9 miljard te verdiepen -- door een ongedekte belastingverlaging die haast alleen aan de hoogste inkomens ten goede zou komen.
Gewoon de grenzen van alle huidige schijven optrekken dus. Klaar.
Edit: en de financiering daarvan mag van mijn part komen van besparingen in de uitgaven sociale zekerheid
De zaken hoeven niet opnieuw scheef getrokken te worden , we weten dat het je gekende steil is maar je zal er toch vanaf moeten geraken...CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 17:56En dan nu de werkelijkheid:
Maakt +31%
Croesus bedoelde enkel MIchel I i.p.v. "II"
En daar was de top weldegelijk 28€ in 2018 was naar 8€ ... wat dus maakt -71%
Maar we zullen hoffelijk blijven en de regeringen Michel in zijn volledigheid nemen :
- Aantreden Michel I , 10-2-2014 = 14,7€
- Einde Michel II, 27-10-2019 = 10,24€
Maakt -30%
De +31% van CN is dus in de verste verte nergens te bespeuren
Ik hoop dat hij geen bpost in zijn portefeuille heeft
Helemaal niet, zie bovenstaande , het is wat je er zelf weer bij dementeert / fantaseert / ...CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 17:56U zei?
En terzijde, niet enkel je rekenen is voor verbetering vatbaar, ook je Nederlands kan wel wat beter. De juiste uitdrukking is "Als de vos de passie preekt, boer pas op je ganzen". Ik weet wel dat je van links niet veel van biologie moet verwachten, maar je bent hier altijd welkom. Ik zal je eens wat neerhofdieren in levenden lijve tonen.
En KV trapt er - geheel zoals verwacht - met beide voeten in
Maar we hadden het gisteren nog over onze leeftijden ? Je leeftijd begint je misschien alsnog parten te spelen , het begint een beetje te worden zoals :
"Als de vos oud wordt, dansen de kippen op zijn rug"
Laatst gewijzigd door KV op 4 november 2024, 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
My bad, de daling van 28 naar 8 waar ik naar verwees was onder Michel I, en met A. De Croo als bevoegd minister. Foutje van mij, ik ben niet te beroerd om dat te erkennen. Maar feit is dat BPost al sinds maart 2018 in een dalende lijn zit, en Proximus al heel wat langer. Dus een grafiekje tonen vanaf 2020 om aan te tonen wat voor slecht beleid P. De Sutter heeft gevoerd is misleiding, zij het van de naieve doorzichtige soort die we intussen van jou gewoon zijn.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 17:56En dan nu de werkelijkheid:
Maakt +31%
Allee gij, nu dacht ik echt dat ik het spreekwoord correct citeerde?CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 17:56U zei?
En terzijde, niet enkel je rekenen is voor verbetering vatbaar, ook je Nederlands kan wel wat beter. De juiste uitdrukking is "Als de vos de passie preekt, boer pas op je ganzen".
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hoe weet jij dat? Je fantasie? Het alternatief is anders een dubbele nickKV schreef: ↑Gisteren 19:34De zaken hoeven niet opgeblazen te worden enkel Croesus bedoelde MIchel I i.p.v. "II"CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 17:56
En dan nu de werkelijkheid:
Maakt +31%
Jij mag kiezen.
Ik fantaseer niemendal, in tegenstelling tot jij.
Waarom denk je dat ik je spaar? Ik heb nog hoop voor je. Alhoewel je goed je best doet om het hopeloos te laten lijken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat siert je.
Dit in tegenstelling met het gespartel van KV.
Ook de jaartallen waren fout
Maar de essentie ontging je. Of het nu Petra De Sutter of ADC was, de Belgische overheid is een omgekeerde koning Midas. Alles wat ze aanraakt verandert in lood...
Je had beter je eerste post behouden
Dat is een héél andere boodschap dan alleen Petra De Sutter met de vinger te wijzen. Maar het was je er natuurlijk om te doen om Groen nog eens zwart te maken, terwijl je nu erkent dat de politieke kleur er in deze niet toe doet. En daar ben ik het grotendeels mee eens.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 19:54Dat siert je.
Dit in tegenstelling met het gespartel van KV.Ook de jaartallen waren fout
Maar de essentie ontging je. Of het nu Petra De Sutter of ADC was, de Belgische overheid is een omgekeerde koning Midas. Alles wat ze aanraakt verandert in lood...
Overigens: net zoals ik er geen moeite mee heb om mijn eigen fouten te erkennen (zie hierboven), voel ik ook geen behoefte om bepaalde partijen of politici te blijven verdedigen als ik het niet met ze eens ben, of om andere partijen en politici altijd zwart of belachelijk te maken.
Kan je nog iets van leren hè , daarvoor is men eigenlijk nooit te oud
Vluchtig op de smartphone liggen typen nooit aangewezen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat deed ik dan ook niet. Herlees de draad anders eens. Of wacht, ik zal het hier voor jou citeren:
Het ging hier duidelijk over de overheid en haar kerntaken. En ja, ADC heeft er nog een groter potje van gemaakt dan Petra De Sutter. Maar die (gevonden) grafiek begon nu éénmaal in 2020.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 12:16En zich op haar kerntaken richten. Zie wat Petra De Sutter heeft aangericht:
And two wrongs don't make a right.
Er wordt wanhopig gezocht naar alternatieven voor Arizona maar de partijen beginnen hun veto's al te stellen.
Als iedereen vanalles onbespreekbaar vindt zitten we binnen een jaar nog zonder regering.De Morgen schreef:Sammy Mahdi (cd&v): ‘Federale regering met Open Vld is onbespreekbaar voor ons’
Open Vld is inderdaad geen optie. Mr Magnette er bij en die domme Nederlandsonkundige Bouchez er uit zodat de voetballertjes ook eens deftig belast kunnen worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En gaat Les Engagés mee in zo'n wissel?
Daarna verlies je wellicht ook de CD&V...
Daarna verlies je wellicht ook de CD&V...