Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
En dus om aan te tonen dat Proximus en BPost niet goed bestierd werden door de overheid kijk jij naar de aandelenkoers? Het belang van de aandeelhouders dus. Als de overheid oordeelt dat het van belang is om in bepaalde strategische sectoren een zeg te hebben (waarover een interessante discussie kan gevoerd worden), dan hoop ik dat dat niet in de eerste plaats is om de aandeelhouders zoveel mogelijk rendement te bieden.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 21:06Dat deed ik dan ook niet. Herlees de draad anders eens. Of wacht, ik zal het hier voor jou citeren:Het ging hier duidelijk over de overheid en haar kerntaken. En ja, ADC heeft er nog een groter potje van gemaakt dan Petra De Sutter. Maar die (gevonden) grafiek begon nu éénmaal in 2020.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 12:16
En zich op haar kerntaken richten. Zie wat Petra De Sutter heeft aangericht:
And two wrongs don't make a right.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Daar heeft u een (belangrijk) punt.
Natuurlijk, een dalende aandelenkoers betekent ook dat de overheid als aandeelhouder (en dus alle burgers) benadeelde partij is.
Natuurlijk, een dalende aandelenkoers betekent ook dat de overheid als aandeelhouder (en dus alle burgers) benadeelde partij is.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog beter zou zijn om een strategische en een waardevolle participatie te hebben …croesus schreef: ↑Vandaag 06:41En dus om aan te tonen dat Proximus en BPost niet goed bestierd werden door de overheid kijk jij naar de aandelenkoers? Het belang van de aandeelhouders dus. Als de overheid oordeelt dat het van belang is om in bepaalde strategische sectoren een zeg te hebben (waarover een interessante discussie kan gevoerd worden), dan hoop ik dat dat niet in de eerste plaats is om de aandeelhouders zoveel mogelijk rendement te bieden.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 21:06
Dat deed ik dan ook niet. Herlees de draad anders eens. Of wacht, ik zal het hier voor jou citeren:
Het ging hier duidelijk over de overheid en haar kerntaken. En ja, ADC heeft er nog een groter potje van gemaakt dan Petra De Sutter. Maar die (gevonden) grafiek begon nu éénmaal in 2020.
And two wrongs don't make a right.
Immers, hoe hoger de beurskoers, hoe meer waard de participatie van de overheid is. En in geval van winst kan de overheid ook nog eens jaarlijks een mooi dividend ontvangen (cfr. de participatie in BNP Paribas).
Rendement is geen vies woord, zeker niet als de overheid mee profiteert omdat ze hoofdaandeelhouder is …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid