ETF Portefeuille
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
ETF Portefeuille
Sinds eind 2022 heb ik een ETF Portefeuille bij Bux Zero:
IWDA : iShares Core MSCI World (IE00B4L5Y983) : ACC
Vanguard S&P 500 (IE00BFMXXD54) : ACC
Invesco EQQQ Nasdaq -100 (IE0032077012) : Distr.
sinds enkele maanden ook nog :
Invesco Psysical Gold (IE00B579F325) en aandeel van Berkshire Hathaway B (US0846707026)
Ik doe maandelijkse gelijke stortingen over de 5 (fractioneel) via spaarplan. Kosten bij Bux vallen goed mee tot een paar euro per maand.
Een maandje geleden nog ETF Xtrackers MSCI China gekocht, maar is voorlopig 1 storting.
Als ik wat rond kijk hebben de meeste een bredere portefeuille dan ik. Ik heb veel overlapping. Ik heb de selectie vooral gedaan op rendement. Als je gaat richting die niet ontwikkelde landen heb je minder rendement als ik het verleden bekijk en Europa komt niet in de buurt van de VS.
S&P 500 & Nasdaq zit voor een groot deel in IWDA. Daarom dat ik ook voor wat meer veiligheid die Psysical Gold bijgenomen heb. Aandeel Berkshire doet het dan eigenlijk nog beter dan de S&P 500.
Als de beurzen zakken ga ik zwaardere verliezen hebben maar ik mik vooral op de hele lange termijn (ik ben 46 jaar). Obligaties heb ik niet bij BUX enkel bij mijn bank voor nog een jaar, maar heb eigenlijk wel nog veel staan op een spaarrekening van nu nog 2% en meer rente. Als de beurzen echt zakken kan ik nog extra inkopen bij IWDA, ...
Bij medirect heb ik nog wat fondsen staan maar daar stort ik niet bij sinds een paar jaar. Fondsen waren een selectie van de betere volgens Mijn Kapitaal.
Wat is jullie mening over mijn misschien wel speciale keuze?
IWDA : iShares Core MSCI World (IE00B4L5Y983) : ACC
Vanguard S&P 500 (IE00BFMXXD54) : ACC
Invesco EQQQ Nasdaq -100 (IE0032077012) : Distr.
sinds enkele maanden ook nog :
Invesco Psysical Gold (IE00B579F325) en aandeel van Berkshire Hathaway B (US0846707026)
Ik doe maandelijkse gelijke stortingen over de 5 (fractioneel) via spaarplan. Kosten bij Bux vallen goed mee tot een paar euro per maand.
Een maandje geleden nog ETF Xtrackers MSCI China gekocht, maar is voorlopig 1 storting.
Als ik wat rond kijk hebben de meeste een bredere portefeuille dan ik. Ik heb veel overlapping. Ik heb de selectie vooral gedaan op rendement. Als je gaat richting die niet ontwikkelde landen heb je minder rendement als ik het verleden bekijk en Europa komt niet in de buurt van de VS.
S&P 500 & Nasdaq zit voor een groot deel in IWDA. Daarom dat ik ook voor wat meer veiligheid die Psysical Gold bijgenomen heb. Aandeel Berkshire doet het dan eigenlijk nog beter dan de S&P 500.
Als de beurzen zakken ga ik zwaardere verliezen hebben maar ik mik vooral op de hele lange termijn (ik ben 46 jaar). Obligaties heb ik niet bij BUX enkel bij mijn bank voor nog een jaar, maar heb eigenlijk wel nog veel staan op een spaarrekening van nu nog 2% en meer rente. Als de beurzen echt zakken kan ik nog extra inkopen bij IWDA, ...
Bij medirect heb ik nog wat fondsen staan maar daar stort ik niet bij sinds een paar jaar. Fondsen waren een selectie van de betere volgens Mijn Kapitaal.
Wat is jullie mening over mijn misschien wel speciale keuze?
Re: ETF Portefeuille
Inderdaad veel overlapn en overallocatie aan US, SP500, Nasdaq, Technology.
Aan de andere kant mis je ongeveer 1/5 van de aandelenmarkt: small cap en emerging markets.
Zoals je schrijft loop je een groter risico als de beruzen zakken. Jouw portefeuille zal waarschijnlijk meer zakken dan de markt. Dat je misschien niet meer kan goedmaken in het volgende decennia.
Waarom hou je nog de fondsen waarin je niet meer gelooft?
Aan de andere kant mis je ongeveer 1/5 van de aandelenmarkt: small cap en emerging markets.
Zoals je schrijft loop je een groter risico als de beruzen zakken. Jouw portefeuille zal waarschijnlijk meer zakken dan de markt. Dat je misschien niet meer kan goedmaken in het volgende decennia.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hij kan er nog een small cap en emerging etf bijplaatsen natuurlijk.
De portefeuille zal waarschijnlijker meer zakken dan de markt maar waarschijnlijker ook sneller herstellen dan de markt.
De portefeuille zal waarschijnlijker meer zakken dan de markt maar waarschijnlijker ook sneller herstellen dan de markt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik hou de fondsen bij MeDirect omdat het opzich goede dynamische fondsen zijn.
Verkopen om op een spaarrekening te zetten heeft weinig zin. Ze blijven opleveren, behalve als de beurs nu ferm zakt. Ik heb ze gekocht aan lagere koersen.
De ETF's bij Bux kosten minder qua kosten. Is ook simpeler werken. Spaarplan en maandelijks fractioneel beleggen in brede ETF.
Misschien dat ik er dan nog de small cap en emerging bijneem om zo de volledige markt te hebben.
Nog andere suggesties?
Verkopen om op een spaarrekening te zetten heeft weinig zin. Ze blijven opleveren, behalve als de beurs nu ferm zakt. Ik heb ze gekocht aan lagere koersen.
De ETF's bij Bux kosten minder qua kosten. Is ook simpeler werken. Spaarplan en maandelijks fractioneel beleggen in brede ETF.
Misschien dat ik er dan nog de small cap en emerging bijneem om zo de volledige markt te hebben.
Nog andere suggesties?
Amaai,nog een selectie fondsen uit de tijd van "mijn kapitaal". Daar zal wat tussen steken,om weinig tot geen rendement te behalen. Buitenkieperen die handel en Medirect erbij.
Wanneer de beurzen zakken zal elke langetermijn belegger, zeker in etf's maar ook anderen verlies hebben Indien je onzeker bent over het feit dat je dit de eerste 10/20 jaar niet meer kan goedmaken blijf je beter weg op de beurs ...B7H4long schreef: ↑1 november 2024, 16:45 Inderdaad veel overlapn en overallocatie aan US, SP500, Nasdaq, Technology.
Je bedoeld dat het overgrote merendeel van langetermijn beleggers minder winst zal hebben als de beurzen zakken. Verlies heb je pas wanneer je uitstapt met verlies. Toch een belangrijke nuance.Indalo schreef: ↑Gisteren 10:53Wanneer de beurzen zakken zal elke langetermijn belegger, zeker in etf's maar ook anderen verlies hebben Indien je onzeker bent over het feit dat je dit de eerste 10/20 jaar niet meer kan goedmaken blijf je beter weg op de beurs ...B7H4long schreef: ↑1 november 2024, 16:45 Inderdaad veel overlapn en overallocatie aan US, SP500, Nasdaq, Technology.
Vanaf nu kan je bij Bolero blijkbaar periodieke orders ingeven voor ETF's die op hun playlist staan.
Link
Link
Hoe kan je verlies maken op zaken die 85% tot 220% gestegen zijn ?
Laat staan dat er al een correctie komt van 10-20%.
Wanneer je dan weet dat zelfs op elke "top" aankopen doen op de lange termijn winst oplevert.
Wat zou er dan gebeuren wanneer je bij dalingen netjes je huiswerk blijft doen ?
Dat beweer ik toch ook. Hangt er ook van af wanneer je begonnen bent…
En ik ben benieuwd hoe de meesten gaan reageren wanneer er 40% of meer zou afgaan zoals in 2008…
40% is wel heel uitzondelijk maar het kan natuurlijk.
Ik ben niet zo benieuwd, velen die de laatste jaren begonnen zijn en de media volgen zullen gaan lopen en diegene die er al heel lang inzitten zullen netjes blijven zitten en bijkopen.
Ik doe steeds mijn grootste aankopen bij "extreme fear" en heb daar nog nooit spijt van gehad.
De aankopen die ik nu nog doe is enkel met zakgeld.
Stel je voor dat volgende maand een Microsoft net als in 2020 terug kan aangekocht worden aan 200USD. Ik zou het wel weten.
Vandaar dat het KBC plan zeker niet slecht is. Elke maand wat geld erin en niet naar omkijken.
Het verbaasd me dan ook dat niet meer brokers hiervan gebruik maken
Hebzucht blijft spijtig genoeg een gevaarlijk punt. Heb collega's die tijdens corona veel gekocht hebben en veel geld hebben verdient maar inmiddels alles weer verloren hebben door toch steeds maar meer te willen.