Peiling: Kerncentrales openhouden?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
Dat ze die straalmotoren eens snel vervangen door electrische motoren zeg!
Hahaha, om die stroom op te wekken die er niet is.EarthNvstr1 schreef: ↑9 november 2024, 14:13 Dat ze die straalmotoren eens snel vervangen door electrische motoren zeg!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je moet gewoon zorgen dat je ze snel genoeg opstart nog voordat de stroom op is hé ...Finny10 schreef: ↑9 november 2024, 14:16Hahaha, om die stroom op te wekken die er niet is.EarthNvstr1 schreef: ↑9 november 2024, 14:13 Dat ze die straalmotoren eens snel vervangen door electrische motoren zeg!
Ja en dan noemen we het een perpetuum mobile. Krijgen we vast een paar honderd miljoen subsidie voor van ons Tinne
Ja en dan noemen we het een perpetuum mobile. Krijgen we vast een paar honderd miljoen subsidie voor van ons Tinne
Gisteren heeft ze "het moest van Europa" nog eens ter verdediging van haar beleid aangehaald in het journaal, blijkbaar geen enkel probleem om zulke flagrante leugens te verkondigen. Het enige wat moet van Europa is dat elk land zijn energie begroting op punt heeft, hoe elke lidstaat dat doet is eigen verantwoordelijkheid. Europa heeft ons helemaal niet verplicht om via subsidie 50 jaar oude en zeer vervuilende turbojets in dienst te nemen, dit is 100% het gevolg van Tinne haar kerncentrales zijn overbodig rekensommetjes.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier nog eens het resultaat van Tinne's desastreuze beleid:
En hier kun je dagelijks die hemeltergende cijfers terugvinden.
Gisteren om 18u wekten we zelfs meer electriciteit op met Tinne's CO₂-spuwende gascentrales (3,76 GW) dan met onze CO₂-vrije kerncentrales (2,9 GW)
Ik probeer mijn woorden te wikken, maar er zouden tribunalen moeten komen voor zo'n sujetten ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hear, hear!
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
CarpeNoctem schreef: ↑10 november 2024, 13:35Hier nog eens het resultaat van Tinne's desastreuze beleid:
En hier kun je dagelijks die hemeltergende cijfers terugvinden.
Gisteren om 18u wekten we zelfs meer electriciteit op met Tinne's CO₂-spuwende gascentrales (3,76 GW) dan met onze CO₂-vrije kerncentrales (2,9 GW)
Ik probeer mijn woorden te wikken, maar er zouden tribunalen moeten komen voor zo'n sujetten ...
Ik hoop dat je het hebt over personen als Woz en Spaarplan, want enkel door extremistische gekken raken andere onbekwame extremisten als ons Tinne verkozen !
Make Spaargids " Great Again ! "
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, neen. Ik heb het enkel over politici, ik gun de burgers een zwak momentvoorheenCP1234 schreef: ↑10 november 2024, 21:22Ik hoop dat je het hebt over personen als Woz en Spaarplan, want enkel door extremistische gekken raken andere onbekwame extremisten als ons Tinne verkozen !CarpeNoctem schreef: ↑10 november 2024, 13:35Gisteren om 18u wekten we zelfs meer electriciteit op met Tinne's CO₂-spuwende gascentrales (3,76 GW) dan met onze CO₂-vrije kerncentrales (2,9 GW)
Maar nog meer dan de Tinne's van deze wereld heb ik het over de Verhofstadts en De Croo's, die puur uit eigenbelang dit heilloze pad gevolgd hebben en de burgers met de (dure) gebakken peren achtergelaten hebben.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
In het vrt journaal daarnet het ene klimaattopic na het andere. Maar die geit eens fileren, ho maar.
Oei, het gaat de verkeerde kant uit met sossenstroom:
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Weeral een staaltje van selectieve en misleidende informatie
Je komt aan 4% en 14%, dus samen 18%. Je hebt ook de data van de andere energiebronnen. Waarom geef je dan niet de data van álle energiebronnen?
Enkele opmerkingen:
* Je neemt verschillende energiebronnen samen onder de noemer “renewable”. Dat is niet enkel wind en zon maar ook een aantal andere hernieuwbare energiebronnen (zoals hydro, biofuels …). Dat maakt de vergelijking met 1 enkele energiebron (kernenergie) misleidend. Als je bv. enkel zonne-energie zou nemen, dan blijkt het aandeel zonne-energie lager te zijn dan het aandeel kernenergie …
* Dat de hernieuwbare energiebronnen spectaculair vooruitgaan, is normaal omdat het nieuwe energiebronnen zijn die nog volop in ontwikkeling zijn.
* Dat het aandeel kernenergie beperkt is mondiaal gezien, is ook normaal omdat de initiële investering (de bouw van centrales heel duur is) en deze energiebron enkel voor de rijke landen weggelegd is. Kernenergie is mondiaal gezien altijd eerder beperkt geweest (zie mij grafiek hieronder). Dat er een daling is, komt door de recente sluiting van kerncentrales in o.a. Duitsland en andere geïndustrialiseerde landen waar ze menen (of meenden) nu al zonder kernenergie te kunnen. Sommige van die landen kom er nu al op terug …
Hieronder een iets meer volledige grafiek met de data van alle energiebronnen…
Proficiat
Nog steeds is zowat 80% van de wereldwijde energieconsumptie afkomstig van fossiele brandstoffen (olie, gas, steenkool …). Je was dus blij met een dode mus …
Dat is dus ook wat ik bedoel met het links-progressieve hoera sfeertje, blij zijn met een dode mus op basis van onvolledige en misleidende informatie
Jouw reactie toont ook weeral aan waar het schoentje wringt bij jou, Woz en andere Groenen (ja, ook bij Tinne). Jullie focus ligt zo sterk op het laten verdwijnen van kernenergie dat jullie uit het oog verliezen dat jullie strijd eigenlijk zou moeten gaan om fossiele brandstoffen minimaliseren en CO2-uitstoot verminderen. En jullie kennen ook het begrip “geleidelijke overgang” niet. Ineens 7 kernreactoren willen sluiten die goed zijn voor bijna 50% van de elektriciteitsproductie, zonder dat er voldoende alternatieven ontwikkeld zijn om die capaciteit op te vangen. Schandalig, sterker nog .. misdadig zelf volgens sommige bronnen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 11 november 2024, 05:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het gaat duidelijk de verkeerde kant uit voor sommigen hier op het forum en elders (gelukkig maar):
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Zonder commentaar …
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid