POLL 2018 : Welke bank gebruik je voor je dagelijkse betaalverrichtingen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: POLL 2018 : Welke bank gebruik je voor je dagelijkse betaalverrichtingen ?
Hier keytrade voor overschrijvingen en betalingen onder de 5 euro, voor web aankopen en in alle fysieke winkels, uitgezonderd Colruyt, onze 2 Beobank Mastercards.
Het blijft een beetje merkwaardig dat Colruyt halsstarrig kredietkaart betalingen blijft weigeren (behalve in toeristische omgeving zoals de kust). Dat terwijl ALLE andere winkels van de Colruyt groep (Bio-Planet, Spar etc...) wél kredietkaart betalingen aanvaarden.
Het blijft een beetje merkwaardig dat Colruyt halsstarrig kredietkaart betalingen blijft weigeren (behalve in toeristische omgeving zoals de kust). Dat terwijl ALLE andere winkels van de Colruyt groep (Bio-Planet, Spar etc...) wél kredietkaart betalingen aanvaarden.
Ik vind het niet zo gek. Als ze inderdaad met de laagste kosten willen werken dan moeten ze niet ook nog eens de kosten van de creditcards hebben. Waarom niet gewoon met bancontact betalen?Nete schreef: ↑10 november 2024, 12:30 Hier keytrade voor overschrijvingen en betalingen onder de 5 euro, voor web aankopen en in alle fysieke winkels, uitgezonderd Colruyt, onze 2 Beobank Mastercards.
Voordelen, punten, centen.. bij aankoop via de kredietkaart.
Persoonlijk doe ik er niet aan mee maar iedereen heeft zo zijn eigen systeem.
Persoonlijk doe ik er niet aan mee maar iedereen heeft zo zijn eigen systeem.
Ja, maar het lijkt me wat "penny wise, pound foolish".
Als je de tijd die aan dat geneuzel wordt besteed gebruikt voor andere dingen, verdien je meer n.m.m.
Iedereen zijn keuze natuurlijk.
Maar "geneuzel" zoals hier ook aangehaald wordt
Als ik een grootbankkaart (Visa of MC) wil gebruiken mag ik jaarlijks 20 euro of meer ophoesten.
Mijn 2 Beobank kaarten kosten me samen 10 (tien) euro per jaar en ik kan netto 190 euro cashback verdienen.
Of ik nu deze kaart of een andere kaart gebruik kost me echt geen enkel moeite hoor.
Bovendien heb ik bij Beo om en bij 3 weken tijd om de uitgaven van de vorige maand ineens te betalen zonder interest.
Laatst gewijzigd door Nete op 11 november 2024, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Nete schreef: ↑11 november 2024, 13:56Iedereen zijn keuze natuurlijk.
Maar "geneuzel" zoals hier ook aangehaald wordt
Als ik een grootbankkaart (Viasa of MC) wil gebruiken mag ik jaarlijks 20 euro of meer ophoesten.
Mijn 2 Beobank kaarten kosten me samen 10 (tien) euro per jaar en ik kan netto 190 euro cashback verdienen.
Of ik nu deze kaart of een andere kaart gebruik kost me echt geen enkel moeite hoor.
Ik zie het al, met jouw pensioen komt het wel goed.
Bovendien heb ik bij Beo om en bij 3 weken tijd om de uitgaven van de vorige maand ineens te betalen zonder interest.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Idem dito.Nete schreef: ↑10 november 2024, 12:30 Hier keytrade voor overschrijvingen en betalingen onder de 5 euro, voor web aankopen en in alle fysieke winkels, uitgezonderd Colruyt, onze 2 Beobank Mastercards.
Ik heb een Beobank kredietkaart ( Q8 2% cashback ) om te tanken en een Visa met 1% cashback voor al de betalingen online en via betaalterminals.
Of ik nu betaal met kaart A of B, kost evenveel moeite en die cashbacks lopen mooi op.
Make Spaargids " Great Again ! "
Nog even dit qua dagelijkse rekening:
Als we onze oudste zoon bezoeken die in de States woont, dan voluit gebruik van mijn Revolut kaart. Euro's erop en met minieme kosten en goede wisselkoers omzetten naar USD. Een zegen om dan ginder betalingen te doen en bovendien overal aanvaard (behalve in de NY Metro meen ik me te herinneren).
Als we onze oudste zoon bezoeken die in de States woont, dan voluit gebruik van mijn Revolut kaart. Euro's erop en met minieme kosten en goede wisselkoers omzetten naar USD. Een zegen om dan ginder betalingen te doen en bovendien overal aanvaard (behalve in de NY Metro meen ik me te herinneren).
Die Q8 kaart heb ik ooit ook gehad, maar ineens kon ik in het Gentse enkel nog Q8 tanken aan de maximum prijzen. Tja, dan tank ik bij Dats24 etc... véél goedkoper (altijd méér dan 10 cent/l onder de max. prijs), en met toch nog 1% cashback er bovenop).voorheenCP1234 schreef: ↑11 november 2024, 14:45 Idem dito.
Ik heb een Beobank kredietkaart ( Q8 2% cashback ) om te tanken en een Visa met 1% cashback voor al de betalingen online en via betaalterminals.
Of ik nu betaal met kaart A of B, kost evenveel moeite en die cashbacks lopen mooi op.
Iemand klant bij Europabank ? Zijn Google/Apple Pay beschikbaar ? Alsook Payconiq by Bancontact via de "app" eb Online ?
Anderen dat het verschil kan maken ? Kwaliteit van de "app" .....
Ben op zoek naar een alternatief voor Hellobank.
Anderen dat het verschil kan maken ? Kwaliteit van de "app" .....
Ben op zoek naar een alternatief voor Hellobank.
Vind ik ook vervelend, maar veel hangt natuurlijk af van welke winkels er in je thuis- of werkomgeving zijn.
De laatste tijd winkel ik steeds meer in een Colruyt op 800m van mijn woning. Betaling met mijn (Keytrade) debetkaart neem ik er dan maar bij omdat het daar merkelijk goedkoper is dan de Delhaize die op 700m van mijn deur is, en waar wél kredietkaarten aanvaard worden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Precies, want die credit card kost hen geld.EarthNvstr1 schreef: ↑11 november 2024, 16:32Ik dacht dat een doorsnee Colruyt klant gewoon zo goedkoop mogelijke prijzen wil ... vandaar wellicht.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Bij ons is Q8 de goedkoopste, even goedkoop als Dats, dus dan is 2% beter dan 1%Nete schreef: ↑11 november 2024, 15:23Die Q8 kaart heb ik ooit ook gehad, maar ineens kon ik in het Gentse enkel nog Q8 tanken aan de maximum prijzen. Tja, dan tank ik bij Dats24 etc... véél goedkoper (altijd méér dan 10 cent/l onder de max. prijs), en met toch nog 1% cashback er bovenop).voorheenCP1234 schreef: ↑11 november 2024, 14:45 Idem dito.
Make Spaargids " Great Again ! "
Wat was er met mijn pensioen ? Werk je op de zuidertoren ? Je mag het altijd privé vertellen.Nete schreef: ↑11 november 2024, 15:17 Nog even dit qua dagelijkse rekening:
Ik vind jouw systeem niet slecht maar ik doe het voorlopig niet omdat ik bij beobank geen andere kaart wil aanvragen. Zie dat ik dan terug heel die rimram met hangmatfiches moet doorlopen.
Revolut : prachtig systeem. Een pushmelding bij iedere uitgave niet vergeten. Handig .. meerdere valuta's op 1 rekening en x subrekeningen.