Rekeningen betalen met Kredietkaart
Re: Rekeningen betalen met Kredietkaart
Er is wel het een en ander mogelijk. Zo kun je bijvoorbeeld een rekening bij Revolut (allicht ook andere aanbieders) aanvullen met een kredietkaart, zonder dat Revolur hier kosten voor aanrekent. Vervolgens doe je een overschrijving van Revolut naar je Belgische bankrekening (of rechtstreeks naar de schuldgever).
Is dit aan te raden? Hangt wat af van de situatie, maar allicht niet.
Is dit aan te raden? Hangt wat af van de situatie, maar allicht niet.
Denk je dat je op die manier mag in het rood gaan bij revolut ?
Ik heb bij revolut een kredietkaart maar die werkt alleen als een prepaidkaart, als er geld op de rekening staat. Die is in feite een debetkaart.
Ik zie geen echte kredietkaarten die je er kan aanvragen.
Ik heb bij revolut een kredietkaart maar die werkt alleen als een prepaidkaart, als er geld op de rekening staat. Die is in feite een debetkaart.
Ik zie geen echte kredietkaarten die je er kan aanvragen.
Ik bedoelde dat je met een andere kredietkaart (bijvoorbeeld bij een traditionele bank) kosteloos geld aan je Revolut-rekening kunt toevoegen, die je op die manier gewoon als normale liquide middelen kunt gebruiken.
Probeer dan eens een overschrijving te doen van je kredietkaart naar je gewone zichtrekening dan weet je het ..
Ik zie veel negatieve reacties over in schulden gaan, maar als je je kredietkaart gebruikt voor dagdagelijkse uitgaven, niet meer uitgeeft en je kredietkaart afrekening elke keer mooi betaald verdien je tal van voorbeelden (zijnde punten of mijlen) enkel voor je standaarduitgaven. Het is natuurlijk uit den boze om schulden te gaan genereren met je kredietkaart, wat het Amerikaans model is en waarom kredietkaarten zo lucratief en populair zijn aan de overkant van de plas...
Spijtig is nog niet alles mogelijk met kredietkaarten hier in ons Belgenland. In Amerika kan je zelfs huur betalen met kredietkaart. Hier in dit land kan dit maar bij een selecte vaste uitgaven zoals telecom is vrij open qua accepteren van kredietkaarten (zo bijvoorbeeld accepteert Mobile Vikings zelfs American Express). Vroeger had je Eni waarbij je je voorschot op elektriciteit en gas kan betalen met kredietkaart. Helaas is deze speler verdwenen van de Belgische markt.
Spijtig is nog niet alles mogelijk met kredietkaarten hier in ons Belgenland. In Amerika kan je zelfs huur betalen met kredietkaart. Hier in dit land kan dit maar bij een selecte vaste uitgaven zoals telecom is vrij open qua accepteren van kredietkaarten (zo bijvoorbeeld accepteert Mobile Vikings zelfs American Express). Vroeger had je Eni waarbij je je voorschot op elektriciteit en gas kan betalen met kredietkaart. Helaas is deze speler verdwenen van de Belgische markt.
Mijn blog: www.unusualtravelblog.com - alles over kredietkaarten voor Belgen voor luxe-reizen
Re: Afbetaling lening met Kredietkaart
Je bedoelt waarschijnlijk gespreid terugbetalen ? Dat doe ik nooit wegens woekerinteresten.voorheenCP1234 schreef: ↑21 augustus 2024, 00:54 Je kan je kredietkaart zelf afbetalen met een andere kredietkaart; echte aanrader !
Ik heb 2 Beobank kredietkaarten, ik zie zo direct geen enkele mogelijkheid om mijn uitgaven van kaart 1 in één keer terug te betalen via kaart 2.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik betaal zelfs soms mijn uitgaven van mijn Beobank-kredietkaart terug met diezelfde kredietkaart.Nete schreef: ↑10 november 2024, 14:33Je bedoelt waarschijnlijk gespreid terugbetalen ? Dat doe ik nooit wegens woekerinteresten.voorheenCP1234 schreef: ↑21 augustus 2024, 00:54 Je kan je kredietkaart zelf afbetalen met een andere kredietkaart; echte aanrader !
Ik heb 2 Beobank kredietkaarten, ik zie zo direct geen enkele mogelijkheid om mijn uitgaven van kaart 1 in één keer terug te betalen via kaart 2.
Werkwijze.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Neen, was cynisch bedoeld ...Nete schreef: ↑10 november 2024, 14:33Je bedoelt waarschijnlijk gespreid terugbetalen ? Dat doe ik nooit wegens woekerinteresten.voorheenCP1234 schreef: ↑21 augustus 2024, 00:54 Je kan je kredietkaart zelf afbetalen met een andere kredietkaart; echte aanrader !
Er zijn velen die de afbetaling van een kredietkaart betalen met het nemen van een nieuwe schuld op een nieuwe/ andere kaart.
Sneeuwbaleffect waardoor velen dus in de miserie raken.
Make Spaargids " Great Again ! "
Is dat niet vooral een Amerikaans ding waar veel mensen op krediet leven?voorheenCP1234 schreef: ↑10 november 2024, 21:13Neen, was cynisch bedoeld ...
Er zijn velen die de afbetaling van een kredietkaart betalen met het nemen van een nieuwe schuld op een nieuwe/ andere kaart.
Hierzo in België zal het ook voorkomen maar ik denk niet dat ze je in België zomaar krediet blijven geven als je al allerhande schulden hebt opgebouwd m.b.v. kredietkaarten.
Allesinds ben ik ervan overtuigd dat als je mooi je kredietkaart maandelijks afbetaald je een mooie return of investment kan krijgen met deze cashback/point/miles verdienende kredietkaarten.
Mijn blog: www.unusualtravelblog.com - alles over kredietkaarten voor Belgen voor luxe-reizen
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Op mijn vorig werk was er bij de arbeiders op een bepaald moment 25% die loonbeslag hadden ...Jorgo schreef: ↑11 november 2024, 13:31Is dat niet vooral een Amerikaans ding waar veel mensen op krediet leven?voorheenCP1234 schreef: ↑10 november 2024, 21:13
Neen, was cynisch bedoeld ...
Hierzo in België zal het ook voorkomen maar ik denk niet dat ze je in België zomaar krediet blijven geven als je al allerhande schulden hebt opgebouwd m.b.v. kredietkaarten.
Allesinds ben ik ervan overtuigd dat als je mooi je kredietkaart maandelijks afbetaald je een mooie return of investment kan krijgen met deze cashback/point/miles verdienende kredietkaarten.
Op mijn huidig werk ken ik er verschillende die de schulden van de ene kaart met een andere afbetalen in de hoop dat ze de maand erna ineens wel geld hebben ... En het ergste is dan als je hoort waarom ze in de eerste plaats die kaart hebben gebruikt: om een vakantie te boeken, een dure handtas, een nieuwe I-phone, ...; niets noodzakelijk dus.
Vergeet niet dat zolang je bij ons een inkomen hebt en niet op de zwarte lijst staat het vrij eenvoudig is om een standaard kredietkaart te bekomen, pas als je de kredietsom wil optrekken beginnen ze soms vragen te stellen. In de US is dit natuurlijk een gigantisch groter probleemverhaal maar hoewel wij altijd ietsje achter lopen volgen wij hun wel altijd ...
Make Spaargids " Great Again ! "