overschrijving "in afwachting"
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: overschrijving "in afwachting"
Nightwolf schreef: ↑30 oktober 2024, 08:22wel, aangezien IBAN een internationaal nummer is had ik toch verwacht dat een ander (Europees) land dezelfde structuur zou hebben, waarbij enkel de letters voor de landcode zouden verschillen, zoals: NL12 1234 1234 1234 ipv een belgisch nummer BE12 1234 1234 1234. Het zal aan mij liggen.
[/quote
Dat zou te logisch zijn. En dat is de EU en zeker België niet.
Zo is dat.voorheenCP1234 schreef: ↑9 oktober 2024, 00:25
Persoonlijk vind ik dat velen hier zeer negatief op Keytrade neerkijken terwijl het een bank is die ons als belastingsbetaler niets heeft gekost of in de problemen heeft gebracht, waar je nog een gratis zichtrekening hebt met nog extra's, een redelijke rente op hun spaarrekeningen en een overzichtelijke layout. Voor mij een topbank maar ieder zijn gedacht natuurlijk.
Ook ik heb mij al dikwijls afgevraagd waarom hier zo dikwijls negatief gedaan wordt over Keytrade.voorheenCP1234 schreef: ↑9 oktober 2024, 00:25 Persoonlijk vind ik dat velen hier zeer negatief op Keytrade neerkijken terwijl het een bank is die ons als belastingsbetaler niets heeft gekost of in de problemen heeft gebracht, waar je nog een gratis zichtrekening hebt met nog extra's, een redelijke rente op hun spaarrekeningen en een overzichtelijke layout. Voor mij een topbank maar ieder zijn gedacht natuurlijk.
In de 16 jaar dat ik al klant ben, heb ik er nog nooit problemen gehad met overschrijvingen, debet- of kredietkaartbetalingen, online aankopen in binnen- en buitenland. (Ook niet met betalingen aan Bol.com, NMBS tickets, of dergelijke)
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ook niet, ook op vragen werd steeds kort op de bal geantwoord.Nefertari schreef: ↑11 november 2024, 17:10Ook ik heb mij al dikwijls afgevraagd waarom hier zo dikwijls negatief gedaan wordt over Keytrade.voorheenCP1234 schreef: ↑9 oktober 2024, 00:25 Persoonlijk vind ik dat velen hier zeer negatief op Keytrade neerkijken terwijl het een bank is die ons als belastingsbetaler niets heeft gekost of in de problemen heeft gebracht, waar je nog een gratis zichtrekening hebt met nog extra's, een redelijke rente op hun spaarrekeningen en een overzichtelijke layout. Voor mij een topbank maar ieder zijn gedacht natuurlijk.
In de 16 jaar dat ik al klant ben, heb ik er nog nooit problemen gehad met overschrijvingen, debet- of kredietkaartbetalingen, online aankopen in binnen- en buitenland. (Ook niet met betalingen aan Bol.com, NMBS tickets, of dergelijke)
Heb er tevens een overlijden moeten afhandelen en dit werd ook zeer snel, correct en zonder enige kost afgehandeld.
Ook het overzetten van effecten van een andere bank naar hun en het terug betalen van de kosten werd allemaal snel en correct afgehandeld.
Make Spaargids " Great Again ! "
Maar de intresten-2023 op mijn spaarrekeningen bij hen was in eerste instantie niet correct, d.w.z. niet overeenkomstig de geldende reglementering hierover. Dit is toch wel de essentie als je bij een bank spaartegoeden aanhoudt, nl. dat de rekening van de intresten correct gedaan wordt en hierin voldoet KT NIET!
En ik ben blijkbaar niet de enige waarbij dit het geval was en waarbij dit pas na herhaaldelijk aandringen (met telkens opnieuw voorlegging van de correcte berekeningswijze) enige maanden later uiteindelijk door KT werd rechtgezet:
naberekenen-basisrente-en-getrouwh-prem ... 75-15.html
Voorts ook nog de zeer trage verwerkingstijd als je van bij KT een overschrijving doet naar een rekening bij een andere bank.
Hierdoor heb ik eerder dit jaar al mijn rekeningen bij KT, wegens onbetrouwbaar, opgedoekt.
En ik ben blijkbaar niet de enige waarbij dit het geval was en waarbij dit pas na herhaaldelijk aandringen (met telkens opnieuw voorlegging van de correcte berekeningswijze) enige maanden later uiteindelijk door KT werd rechtgezet:
naberekenen-basisrente-en-getrouwh-prem ... 75-15.html
Voorts ook nog de zeer trage verwerkingstijd als je van bij KT een overschrijving doet naar een rekening bij een andere bank.
Hierdoor heb ik eerder dit jaar al mijn rekeningen bij KT, wegens onbetrouwbaar, opgedoekt.
Nefertari schreef: ↑11 november 2024, 17:10
Ook ik heb mij al dikwijls afgevraagd waarom hier zo dikwijls negatief gedaan wordt over Keytrade.
Met dit nog nooit problemen, men kocht ook het zelfde ervaarde problemen en die met nog nooit problemen plots wisten ze weer dat er problemen zijn geweest.
Bij de ene loopt alles op wieltjes en een andere ervaart problemen.
Ooit ook klant geweest daar.
Waarom daar weg problemen met allerhande zaken die geen oplossing kregen.
Als vb 5 maal kopij id kaart gevraagd in zelfde dossier. ( logisch of spreken de vlaams en franstaligen daar niet met elkaar)
Maken reclame voor een bepaalde mastercard zonder te vermelden wat hun voorwaarden zijn.
Gewoon openbaar op hun website wat de voorwaarden zijn .......of is het loterij spel ja en neen.
Verre van klantvriendelijkheid.
En sommigen vinden dat raar als men negatief is.
Estate Guru believer.
Perfectie bestaat niet. Zeuren dat ze moeten betalen voor diensten en wanneer het gratis is, zeuren dat het niet perfect is, dat andere banken beter zijn en blabla ....
Al sinds het begin bij Keytrade en amper problemen gehad, ik heb er verschillende rekeningen (individueel en gezamenlijke), effectenrekeningen, domiciliaties, debiet en kredietkaarten ..... Maar ja, ben geen moeilijke zoals sommigen hier.
Al sinds het begin bij Keytrade en amper problemen gehad, ik heb er verschillende rekeningen (individueel en gezamenlijke), effectenrekeningen, domiciliaties, debiet en kredietkaarten ..... Maar ja, ben geen moeilijke zoals sommigen hier.
Alle begrip voor mensen die problemen hadden met een bank.
Maar persoonlijk geloof ik niet dat er bij Keytrade méér (of grotere) problemen voorkomen dan elders.
Althans geen problemen die niet kunnen opgelost worden.
Zelf heb ik ook ooit definitief vaarwel gezegd aan mijn toenmalige hoofdbank KBC, wegens zaken die niet meer door de beugel konden.
Ondanks het klagen van sommige forumleden, zijn de meeste Keytrade-klanten tevreden over hun bank, net zoals ikzelf en mijn man.
Wij hebben er elk een eigen rekening met Classic Visa kredietkaart, Azur- en Fidelityspaarrekeningen, en ook een gezamenlijke zicht- en spaarrekening.
Verder heb ik er ook een termijnrekening en een Keyplan.
Maar persoonlijk geloof ik niet dat er bij Keytrade méér (of grotere) problemen voorkomen dan elders.
Althans geen problemen die niet kunnen opgelost worden.
Zelf heb ik ook ooit definitief vaarwel gezegd aan mijn toenmalige hoofdbank KBC, wegens zaken die niet meer door de beugel konden.
Ondanks het klagen van sommige forumleden, zijn de meeste Keytrade-klanten tevreden over hun bank, net zoals ikzelf en mijn man.
Wij hebben er elk een eigen rekening met Classic Visa kredietkaart, Azur- en Fidelityspaarrekeningen, en ook een gezamenlijke zicht- en spaarrekening.
Verder heb ik er ook een termijnrekening en een Keyplan.
Toch leuk als je statistieken hebt over wat de meeste Keytrade-klanten denken.
Een goede raad aan wie problemen heeft met Keytrade: onmiddellijk doorgeven aan hun klachtendienst, niet je tijd verdoen met de gewone customer "service". Zal je veel frustratie besparen.
Een goede raad aan wie problemen heeft met Keytrade: onmiddellijk doorgeven aan hun klachtendienst, niet je tijd verdoen met de gewone customer "service". Zal je veel frustratie besparen.
https://www.test-aankoop.be/geld/zichtr ... r-hun-bank
TestAankoop Juli 2024 "Deze banken stellen hun klanten het meest tevreden"
.Het podium wordt dus bezet door banken die zich specifiek richten tot een bepaald publiek: spaarders, beleggers, zelfstandigen en vrije beroepen. De eerste banken die een volledig productenaanbod hebben, zijn Argenta en Europabanken Europabank, op de voet gevolgd door vdk bank. Ook internetbank Keytrade en neobank Revolut trekken zich aardig uit de slag.
poll-2018-welke-bank-gebruik-je-voor-je ... 24245.html
Spaargids Poll 2018 "Welke bank gebruik je voor je dagelijkse betaalverrichtingen ?"
.
bank-met-beste-online-bankieren-t12291.html
Spaargids Poll 2012 "Bank met beste online bankieren"
OK, dan heb ik al redelijk wat pech gehad met hen, al vind ik hen voor beleggen wel heel bekwaam (maar dan weer te duur).
Het is bij wel meer firma's het geval nu dat je tevreden bent tot er een probleem is. Een goede customer service, die echt snel en accuraat problemen oplost, dat vind je niet veel meer.
En ik heb het ook voor gehad dat ze mijn ID vroegen en het altijd wisten kwijt te spelen (geen 5 keer, maar wel 15 keer). Het lukte niet online en niet via mail. Wie daar niet gefrustreerd van geraakt, die is superzen. Bovendien stuur ik niet graag meer ID gegevens via mail naar anonieme bankmedewerkers.
Het is bij wel meer firma's het geval nu dat je tevreden bent tot er een probleem is. Een goede customer service, die echt snel en accuraat problemen oplost, dat vind je niet veel meer.
En ik heb het ook voor gehad dat ze mijn ID vroegen en het altijd wisten kwijt te spelen (geen 5 keer, maar wel 15 keer). Het lukte niet online en niet via mail. Wie daar niet gefrustreerd van geraakt, die is superzen. Bovendien stuur ik niet graag meer ID gegevens via mail naar anonieme bankmedewerkers.
Tja,...Nogal wiedes! Als je niet tevreden bent bij een bepaalde bank, dan ga je daar geen klant blijven! En bijgevolg blijven er alleen klanten bij die banken over die daar wel tevreden zijn. Dus is het vrij logisch dat die "meeste"(lees dus: overblijvende) KT-klanten er tevreden over zijn.Nefertari schreef: ↑Gisteren 12:19 Alle begrip voor mensen die problemen hadden met een bank.
(...)
Ondanks het klagen van sommige forumleden, zijn de meeste Keytrade-klanten tevreden over hun bank, (...).
Allez, toch nog niet alle, want bij een aantal, die nog steeds klant zijn bij KT is er ook nog een andere reden tot "klagen" (zoals jij het noemt) over KT met betrekking tot een andere essentiële bankzaak waarin ze niet voldoen, zie ook volgend SG-topic: keytrade-toevoegen-aan-payconiq-t32665-15.html