Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Zet Arista maar bij in dat rijtje. Microsoft en Meta geven elk jaar meer dan $1 miljard uit bij Arista.BRT schreef: ↑31 oktober 2024, 21:38 Als je de M7 rapporten leest.. eigenlijk moet je gewoon amazon / alphabet / microsoft in port hebben louter al voor de groei in cloud. Die bedrijven printen gewoonweg geld en best van al de business lijkt me sticky en recessie proof.
Forward P/E van 25 ish? Lijkt mij niet onmogelijk als je bottom line met 20% groeit.
(Arista = hoogwaardige netwerkoplossingen, vooral voor grote datacenters en cloud-omgevingen. Ze maken switches en software die ervoor zorgen dat data snel en efficiënt kan worden verwerkt.)
FCF yield van 2 tal procent, wellicht excl. SBC? Nee dan denk ik dat je beter rechtstreeks in die big tech belegt. Hebben ook allemaal grote buybacks lopen.
Zolang er vraag is voor AI infrastructuur zullen er veel miljarden naartoe gaan elk jaar en mogen we meer winst verwachten. Deze cyclus gaat voorlopig nog wel door. Als “ooit” de infrastructuur er ligt, en de groei capex vrijkomt, dan zullen we weer (nóg) dikkere buybacks krijgen vermoed ik.
Ik zit nu enkel in Amazon. ASML houd ik in de gaten.
Ik zit nu enkel in Amazon. ASML houd ik in de gaten.
Uiteindelijk staat de deur op een kier voor de Chinese markt en Melexis.
Zo is Nio afnemer van Melexis. Het is dus zo dat Melexis een graantje meepikt als er groei is bij de Chinese EV's.
Mijn blog: www.unusualtravelblog.com - alles over kredietkaarten voor Belgen voor luxe-reizen
-
- Full Member
- Contacteer:
Het zal idd even duren tot we die 8$ terug zien.
Vreemd na een earnings beat maar ok. Als ik denk dat een slechter kwartaal al in de prijzen zit is dat duidelijk vaak niet het geval wanneer de eigenlijke update komt. Over negatieve vooruitzichten heb ik niets gelezen en verder zie ik een mooie cashpositie, lage P/E, inkoopprogramma, mooie marges en een sector met double digit groei.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Post augustus, vlak na PYPL Q2 toen ik het nogmaals tipte als nobrainer.
1 Year +58%
Paypal heeft zelfs de Nasdaq fors ge-outperformed.
YTD +40%Gudrun schreef: ↑31 juli 2024, 12:17 Nja. Over die Paypal... Je somt daar een heleboel dingen op die zeker hout snijden, maar anderzijds zijn dit voor de hand liggende zaken. Het zin geen zaken die jij weet, maar de markt (alle actieve beleggers, klein en groot, amateur en professioneel tesamen) niet. Volgens de redenering zou het aandeel nu eigenlijk al een hele hoop hoger moeten koersen. En toch is dat niet het geval. Dus misschien... zou het kunnen... dat er andere zaken zin die de markt kent, maar waar jij geen oog voor hebt?
Waarom heeft de hele markt het fout, behalve jij?
Zelf houd ik me liever afzijdig van dit soort speculatie met extreem volatiele aandelen zoals Paypal. Er was een breed gedragen dipje in de tech-aandelen, dus in het geval ik zou willen kopen dan zou ik eerder de hele tech-markt kopen en mij geen zorgen hoeven te maken of het nu alphabet is of MS die met de prijzen gaat lopen. In de QQQ zit PP ook een stukje in (een halve procent ofzo).
1 Year +58%
Paypal heeft zelfs de Nasdaq fors ge-outperformed.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Terug $6. +4,5% op bloedrode dag. Refrigerant Reclamation zal niet teruggedraaid worden onder Trump volgens mij.reteiP schreef: ↑5 november 2024, 21:44Vreemd na een earnings beat maar ok. Als ik denk dat een slechter kwartaal al in de prijzen zit is dat duidelijk vaak niet het geval wanneer de eigenlijke update komt. Over negatieve vooruitzichten heb ik niets gelezen en verder zie ik een mooie cashpositie, lage P/E, inkoopprogramma, mooie marges en een sector met double digit groei.
Zie ze gewoon rond de 20% groeien over de komende 5 jaar.stockzombie schreef: ↑12 november 2024, 20:24Terug $6. +4,5% op bloedrode dag. Refrigerant Reclamation zal niet teruggedraaid worden onder Trump volgens mij.reteiP schreef: ↑5 november 2024, 21:44
Vreemd na een earnings beat maar ok. Als ik denk dat een slechter kwartaal al in de prijzen zit is dat duidelijk vaak niet het geval wanneer de eigenlijke update komt. Over negatieve vooruitzichten heb ik niets gelezen en verder zie ik een mooie cashpositie, lage P/E, inkoopprogramma, mooie marges en een sector met double digit groei.
Van 0,8 EPS naar 2 EPS.
Aan 10 P/E dus een koersdoel van $20. Komende van de huidige $6 is dat een CAGR van 27%. Wat lager is dan hun gemiddelde ROCE dus zeker realistisch. Met die hoge marges is 10 P/E eigenlijk veel te laag.
Hippere sectoren hebben daar multiples die x2 of x3 zijn zonder dat ze betere vooruitzichten hebben qua groei/marges.
- Higherdemon
- Jr. Member
- Contacteer:
ATOS SE heeft 233 miljoen nieuwe aandelen uit geschreven om te kopen aan 0,0037 en de koers veert op naar 0,40 / aandeel.
Kan er iemand uitleggen hoe dit komt?
Twijfel nog steeds op dit te kopen maar lijkt me zo risicovol maar langs de andere kant kost het ook niet veel per aandeel. Vraag is komen ze ooit terug boven water want bestaat Atos enkel door de Franse staat.
Kan er iemand uitleggen hoe dit komt?
Twijfel nog steeds op dit te kopen maar lijkt me zo risicovol maar langs de andere kant kost het ook niet veel per aandeel. Vraag is komen ze ooit terug boven water want bestaat Atos enkel door de Franse staat.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ja, op de lange termijn lijkt het me no-brainer:reteiP schreef: ↑Gisteren 09:54Zie ze gewoon rond de 20% groeien over de komende 5 jaar.stockzombie schreef: ↑12 november 2024, 20:24
Terug $6. +4,5% op bloedrode dag. Refrigerant Reclamation zal niet teruggedraaid worden onder Trump volgens mij.
Van 0,8 EPS naar 2 EPS.
Aan 10 P/E dus een koersdoel van $20. Komende van de huidige $6 is dat een CAGR van 27%. Wat lager is dan hun gemiddelde ROCE dus zeker realistisch. Met die hoge marges is 10 P/E eigenlijk veel te laag.
Hippere sectoren hebben daar multiples die x2 of x3 zijn zonder dat ze betere vooruitzichten hebben qua groei/marges.
-seculaire trend door global warming (GWP r410a =~2000x CO2)
-moat door netwerk in USA (gefragmenteerde markt)
-amper/geen schuld
-netto cash positie van > 1$/aandeel
-aandelen inkoopprogramma dat net verhoogd is
-mooie groei / oper. marges / FCF
Enige (tijdelijke) nadelen die ik zie:
-lage prijzen refrigerants (en weinig visibility)
-EPA onder Trump weinig marge om eisen te verstrengen?
Maar als ze in deze markt kunnen groeien en FCF genereren, kunnen ze straks (binnen x jaar?) echt potten breken.
Je hebt gelijk dat P/E van 10 conservatief is. Ik verwacht de komende jaren echte klimaatpaniek wanneer het eindelijk begint door te dringen bij t grote publiek. En dan zijn P/Es van 30+ niet onmogelijk.
Snap de lage notering ook niet. De value is hier echt niet “hidden”. Moeilijkste is mss de waarde van hun inventories, maar als ze blijven groeien maakt dit weinig uit in de value analyse.
Los van EPA moet je ook rekening houden met de groeitrends in HVAC en koeling die rond de 10% liggen de komende jaren (en dat lijkt me ook weer conservatief). Ongeacht wat we doen aan klimaatverandering is de opwarming nog decennia onstopbaar.
Koelmiddelen faseren in en uit aan een sneltempo waardoor er veel vaker koelmiddelen vervangen (moeten) worden.
Koelmiddelen faseren in en uit aan een sneltempo waardoor er veel vaker koelmiddelen vervangen (moeten) worden.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, dat behoort ook tot die seculaire trend (zelf zonder global warming zou de koelvraag stijgen):
ChatGPT:
De vraag naar koeltechnologieën wereldwijd groeit jaarlijks aanzienlijk, met een geschatte CAGR (Compound Annual Growth Rate) van ongeveer 4% tot 6% tussen 2020 en 2030. Specifieke sectoren, zoals airconditioning en datacenterkoeling, kunnen zelfs een iets hogere groei zien, afhankelijk van de regio en technologische vooruitgang. Hier is een overzicht:
1. Airconditioning: In sommige regio’s, zoals Zuid- en Zuidoost-Azië, groeit de vraag naar airconditioning met wel 8-10% per jaar, gedreven door toenemende welvaart en hogere temperaturen.
2. Datacenters: De markt voor datacenterkoeling groeit met een CAGR van ongeveer 10-15%, mede door de toename van gegevensverwerking en cloud computing wereldwijd.
3. Koelketen en logistiek: Vooral in de voedingsmiddelen- en farmaceutische sector is de vraag naar koelopslag en -transport toegenomen, met een CAGR van ongeveer 5-7%.
4. Industriebreed (algemeen): Over het algemeen wordt verwacht dat de wereldwijde markt voor koeltechnologieën een CAGR van 4-6% behoudt tot 2030.
Deze groei benadrukt de noodzaak van energiezuinige en duurzame oplossingen, aangezien de stijgende koelvraag leidt tot een aanzienlijke toename in energieverbruik en milieueffecten.
ChatGPT:
De vraag naar koeltechnologieën wereldwijd groeit jaarlijks aanzienlijk, met een geschatte CAGR (Compound Annual Growth Rate) van ongeveer 4% tot 6% tussen 2020 en 2030. Specifieke sectoren, zoals airconditioning en datacenterkoeling, kunnen zelfs een iets hogere groei zien, afhankelijk van de regio en technologische vooruitgang. Hier is een overzicht:
1. Airconditioning: In sommige regio’s, zoals Zuid- en Zuidoost-Azië, groeit de vraag naar airconditioning met wel 8-10% per jaar, gedreven door toenemende welvaart en hogere temperaturen.
2. Datacenters: De markt voor datacenterkoeling groeit met een CAGR van ongeveer 10-15%, mede door de toename van gegevensverwerking en cloud computing wereldwijd.
3. Koelketen en logistiek: Vooral in de voedingsmiddelen- en farmaceutische sector is de vraag naar koelopslag en -transport toegenomen, met een CAGR van ongeveer 5-7%.
4. Industriebreed (algemeen): Over het algemeen wordt verwacht dat de wereldwijde markt voor koeltechnologieën een CAGR van 4-6% behoudt tot 2030.
Deze groei benadrukt de noodzaak van energiezuinige en duurzame oplossingen, aangezien de stijgende koelvraag leidt tot een aanzienlijke toename in energieverbruik en milieueffecten.