MeDirect doet tienduizenden klanten financieel onrecht aan !!
TIP
Re: MeDirect doet tienduizenden klanten financieel onrecht aan !!
Ik ken dat, laatst kreeg ik een foutmelding op facebook en die Mark Zuckerberg vindt het zelfs niet de moeite om mij hiermee te helpen. ( het is zijn eigen platform, als hij het niet weet, wie dan wel?!)
0% klantvriendelijkheid
Denk je nu echt dat het bij een grootbank er anders aan toe gaat.
Vergaderingen meld Me gewoon, aan de klant om te reageren.
Bij Bolero melden ze het gewoon niet dus als klant betalen mag je, je op de hoogte houden....
Ja men kan kiezen binnenlands of buitenlands waarom standaard niet de 2.
Brieven schrijven gaat niet veel helpen, waarom de klanten vinden deze info overbodig blijkbaar.
Laatst een dividend bij de grootbank was het een paar dagen later dan bij Me.
Estate Guru believer.
Mijn Carmignac Patrimoine werd ook pas verkocht enkele dagen na de opdracht, 'toevallig' op moment van de laagste waardering van de afgelopen weken. Heb hier ook mijn bedenking bij...
Echter terug op de TIS waarde, is er iemand die weet waar een recente TIS waarde te vinden voor Carmignac Patrimoine?
Echter terug op de TIS waarde, is er iemand die weet waar een recente TIS waarde te vinden voor Carmignac Patrimoine?
Beste mevrouw,mateke schreef: ↑20 oktober 2024, 10:25 Mijn Carmignac Patrimoine werd ook pas verkocht enkele dagen na de opdracht, 'toevallig' op moment van de laagste waardering van de afgelopen weken. Heb hier ook mijn bedenking bij...
Ja de TIS waarden zijn beschikbaar op onze website, zowel voor professionals als voor particulieren.
De berekeningen gaan terug tot 2010.
Met vriendelijke groet,
KATINKA VAN DEN HOOF
Senior Client Relationship Manager Benelux & Nordics
+352 46 70 60 21 / +352 621 309 850
catharina.vandenhoof@carmignac.com
7 Rue de la Chapelle, L-1325 Luxembourg
https://www.carmignac.be
Volgens mij worden ondertussen toch die TIS-waarden gebruikt voor de berekening van de Reynders-taks?
Ik had daarvoor ook al eens contact opgenomen met de klantendienst om mijn ongenoegen te uiten mbt tot het gebruik van de fall-back methode voor de fondsen waarvan de TIS-waarden gekend zijn.
Ik had daarvoor ook al eens contact opgenomen met de klantendienst om mijn ongenoegen te uiten mbt tot het gebruik van de fall-back methode voor de fondsen waarvan de TIS-waarden gekend zijn.
MeDirect komt in handen van Tsjechische Banka Creditas:
https://trends.knack.be/geld/sparen/med ... -creditas/
https://trends.knack.be/geld/sparen/med ... -creditas/
Ik hoop het. Ik heb gisteren in mijn account de vraag nog eens gesteld. Wanneer gebruiken jullie terug bij de berekening van de meerwaardebelasting de TIS-methode?L8Fish schreef: ↑22 oktober 2024, 09:50 Volgens mij worden ondertussen toch die TIS-waarden gebruikt voor de berekening van de Reynders-taks?
Heb net dezelfde vraag gesteld aan MD - als we allemaal n mailtje sturen kunnen we misschien wat druk zetten.
Geachte mevrouw,evita schreef: ↑22 oktober 2024, 18:04Ik hoop het. Ik heb gisteren in mijn account de vraag nog eens gesteld. Wanneer gebruiken jullie terug bij de berekening van de meerwaardebelasting de TIS-methode?L8Fish schreef: ↑22 oktober 2024, 09:50 Volgens mij worden ondertussen toch die TIS-waarden gebruikt voor de berekening van de Reynders-taks?
Vriendelijk bedankt voor uw bericht.
Wij bevestigen dat de Bank op dit moment de zogenaamde fallback methode toepast. Afhankelijk van markt- en andere omstandigheden kan de fallback methode leiden tot een andere belastingheffing.
Zowel de fallback- als de TIS-methode worden door de Belgische belastingautoriteiten aanvaard, in overeenstemming met het Wetboek van de Inkomstenbelastingen. Het staat u uiteraard vrij om een fiscaal adviseur of de belastingadministratie zelf te contacteren.
We willen ook het volgende verduidelijken:
Door de complexiteit van het berekenen van de TIS voor de Belgische markt, die door veel fondshuizen als te klein wordt beschouwd, wordt de TIS vaak niet berekend. Dit is een ongelukkige beslissing waaraan alle Belgische banken en Belgische beleggers zich moeten houden en die dus geen invloed ondervindt van het feit dat de Bank de fallback methode toepast (omdat in dit geval de fallback methode de facto van toepassing zal zijn);
Er zijn geen financiële voordelen voor de Bank om de TIS of de fallback methode toe te passen, omdat de Bank hoe dan ook verplicht is de meerwaarde belasting in te houden en door te storten aan de Belgische schatkist;
De Bank begrijpt uw bezorgdheid over de toepassing van deze fallback methode. Omdat de tevredenheid van haar klanten de belangrijkste prioriteit van MeDirect is, is de Bank bezig haar huidige procedures opnieuw te evalueren op basis van uw feedback. We kunnen echter niet zeggen op welke termijn onze procedures eventueel aangepast zullen worden.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u nog vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Uw MeDirect Team
Bedankt voor de info, bijzonder spijtig vind ik wel. Bewuste strategie om verkoop te ontmoedigen.
Ik denk dat ze initieel zelfs nog de berekeningsmethode zonder kennis van de component obligaties (%) hebben toegepast. Heb enige tijd terug (> 1.5 jaar geleden) een verkoop gesimuleerd en kwam toen op nog hogere taksen uit. Gelukkig is de component obligaties (%) eerder beperkt bij mij.
Ik ga alvast spoedig alles verder verkopen en dan is het gelukkig einde verhaal wbt fondsen voor mij.
Ik denk dat ze initieel zelfs nog de berekeningsmethode zonder kennis van de component obligaties (%) hebben toegepast. Heb enige tijd terug (> 1.5 jaar geleden) een verkoop gesimuleerd en kwam toen op nog hogere taksen uit. Gelukkig is de component obligaties (%) eerder beperkt bij mij.
Ik ga alvast spoedig alles verder verkopen en dan is het gelukkig einde verhaal wbt fondsen voor mij.
Na enige berichten over en weer was ME bereid om naast de fall-back berekening tevens de berekening met de TIS methode uit te voeren, en eventueel toe te passen. Ze gingen hiervoor in oktober de TIS opvragen bij Carmignac. Ik heb parallel zelf ook de TIS opgevraagd bij Carmignac, en deze binnen een paar dagen ontvangen en overgemaakt aan ME. 3 weken later nog steeds geen berekening of andere nieuws van ME... Ik overweeg ernstig om al mijn beleggingen bij ME weg te halen wegens gebrekkige dienstverlening