Peiling: Kerncentrales openhouden?
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
Suiker wordt in vele landen ( vooral zuid- amerika) gebruikt om benzine van te maken.
Dus suiker eten is slecht voor het milieu, want daardoor moet er meer olie worden opgeboord
Dus suiker eten is slecht voor het milieu, want daardoor moet er meer olie worden opgeboord
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Suiker is een soort brandstof. Net zoals aardappelchips dat ook kan zijn. Maar daarom is het nog niet slim om er een auto op te laten rijden.
De gewone consument is niet de enige stroom verbruiker hé, er zijn ook nog industrie, bedrijven, spoor, openbare gebouwen, landbouw enz... Van het totale energie verbruik wordt slecht 21% door huishoudens verbruikt, laat die naar Belgische traditie voor 1/2 van de kosten opdraaien, zijnde €5000 per kop en dat gespreid over de periode van 50 jaar dat kerncentrales operationeel zijn en zeer goedkoop, betrouwbaar en CO2 vrije stroom leveren. Lijkt mij een zeer goeie deal om vanaf 2050 van fossiel verlost te geraken, ik betaal nu al meer aan toeslagen per jaar voor het beetje duurzaam dat er nog maar is. Dat ze maar rap beginnen bouwen, mag zelfs op het nutteloos prestige eilandje van Tinne, is het toch nog ergens goed voor
En zie maar dat de muizen niet met je zakje popcorn gaan lopen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Te ingewikkeld voor Spaarplan, vrees ik.vortex schreef: ↑14 november 2024, 18:11De gewone consument is niet de enige stroom verbruiker hé, er zijn ook nog industrie, bedrijven, spoor, openbare gebouwen, landbouw enz... Van het totale energie verbruik wordt slecht 21% door huishoudens verbruikt, laat die naar Belgische traditie voor 1/2 van de kosten opdraaien, zijnde €5000 per kop en dat gespreid over de periode van 50 jaar dat kerncentrales operationeel zijn en zeer goedkoop, betrouwbaar en CO2 vrije stroom leveren. Lijkt mij een zeer goeie deal om vanaf 2050 van fossiel verlost te geraken, ik betaal nu al meer aan toeslagen per jaar voor het beetje duurzaam dat er nog maar is. Dat ze maar rap beginnen bouwen, mag zelfs op het nutteloos prestige eilandje van Tinne, is het toch nog ergens goed voor
Schermafdruk van 2024-11-14 17-53-50.png
Hij houdt enkel rekening met het verbruik van de gezinnen. En sterker nog, hij denkt dat elk gezin dezelfde investeringen (zonnepanelen, omvormer, thuisbatterij, warmtepomp, BENl-woning en 6 maanden overwinteren in het warme zuiden, in de toekomst misschien ook nog een windmolen in de tuin) kan en wil maken dan hij. En dan komt hij tot een hoog zelfverbruik en een lage elektriciteitsfactuur
En zegt hij: zie je wel, wat ik kan dat kunnen jullie ook
Ten eerste, ik wil al dat gedoe niet (buiten het feit dat ik het financieel niet rendabel vind).
O ja, er is in zijn scenario (elk gezin zijn eigen elektriciteit) dan geen elektriciteit meer voor bedrijven, overheid, transport, enz …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Laat ze maar komen, ik kan niet wachten, "gratis stroom" uit kerncentrales vanaf 2050. Concurentie voor mijn zonnepanelen.vortex schreef: ↑14 november 2024, 18:11De gewone consument is niet de enige stroom verbruiker hé, er zijn ook nog industrie, bedrijven, spoor, openbare gebouwen, landbouw enz... Van het totale energie verbruik wordt slecht 21% door huishoudens verbruikt, laat die naar Belgische traditie voor 1/2 van de kosten opdraaien, zijnde €5000 per kop en dat gespreid over de periode van 50 jaar dat kerncentrales operationeel zijn en zeer goedkoop, betrouwbaar en CO2 vrije stroom leveren. Lijkt mij een zeer goeie deal om vanaf 2050 van fossiel verlost te geraken, ik betaal nu al meer aan toeslagen per jaar voor het beetje duurzaam dat er nog maar is. Dat ze maar rap beginnen bouwen, mag zelfs op het nutteloos prestige eilandje van Tinne, is het toch nog ergens goed voor
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
De enige die riedeltjes verzint over”gratis stroom” ben jij. Gratis stroom bestaat niet, niet voor kernenergie maar ook niet voor zon en wind. Zelf als je volledig off grid zou gaan, dan nog heb je jouw investeringskosten die je in rekening moet brengen.Spaarplan schreef: ↑15 november 2024, 03:04Laat ze maar komen, ik kan niet wachten, "gratis stroom" uit kerncentrales vanaf 2050. Concurentie voor mijn zonnepanelen.vortex schreef: ↑14 november 2024, 18:11
De gewone consument is niet de enige stroom verbruiker hé, er zijn ook nog industrie, bedrijven, spoor, openbare gebouwen, landbouw enz... Van het totale energie verbruik wordt slecht 21% door huishoudens verbruikt, laat die naar Belgische traditie voor 1/2 van de kosten opdraaien, zijnde €5000 per kop en dat gespreid over de periode van 50 jaar dat kerncentrales operationeel zijn en zeer goedkoop, betrouwbaar en CO2 vrije stroom leveren. Lijkt mij een zeer goeie deal om vanaf 2050 van fossiel verlost te geraken, ik betaal nu al meer aan toeslagen per jaar voor het beetje duurzaam dat er nog maar is. Dat ze maar rap beginnen bouwen, mag zelfs op het nutteloos prestige eilandje van Tinne, is het toch nog ergens goed voor
De terugverdientijd van mijn zonnepanelen installatie is hoogstens 7 a 8 jaar, daarna is de stroom wel gratis. Hoe dan ook, als je niet zelf stroom opwekt mag je blijven betalen, levenslang. Gelukkig hebben bijna alle mensen de keuze om zelf stroom te produceren. Voor de anderen zijn er ook oplossingen, zonder kernenergie.VincentVega schreef: ↑15 november 2024, 04:53De enige die riedeltjes verzint over”gratis stroom” ben jij. Gratis stroom bestaat niet, niet voor kernenergie maar ook niet voor zon en wind. Zelf als je volledig off grid zou gaan, dan nog heb je jouw investeringskosten die je in rekening moet brengen.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Enkel en alleen als je volledig off grid gaatSpaarplan schreef: ↑15 november 2024, 06:08De terugverdientijd van mijn zonnepanelen installatie is hoogstens 7 a 8 jaar, daarna is de stroom wel gratis. Hoe dan ook, als je niet zelf stroom opwekt mag je blijven betalen, levenslang. Gelukkig hebben bijna alle mensen de keuze om zelf stroom te produceren. Voor de anderen zijn er ook oplossingen, zonder kernenergie.VincentVega schreef: ↑15 november 2024, 04:53
De enige die riedeltjes verzint over”gratis stroom” ben jij. Gratis stroom bestaat niet, niet voor kernenergie maar ook niet voor zon en wind. Zelf als je volledig off grid zou gaan, dan nog heb je jouw investeringskosten die je in rekening moet brengen.
En ik geloof jou niet over de berekening van je terugverdientijd. Al die investeringen (vergeet de thuisbatterij, windmolen enz …) niet want die heb je nodig, naast de investeringen om je woning BEN te maken, kosten veel en hebben een zeer lange terugverdientijd. Bewijs het dan eens jouw korte terugverdientijd … post jouw detailberekening van al jouw investeringen en terugverdientijden. Ik zal er met veel plezier een kritisch oog op werpen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar da's toch de natte droom van die linkse rakkers? Alle bedrijven weg.VincentVega schreef: ↑15 november 2024, 03:01O ja, er is in zijn scenario (elk gezin zijn eigen elektriciteit) dan geen elektriciteit meer voor bedrijven
Maar wie er dan hun uitkering gaat betalen?
Ze zijn ten andere al goed bezig om de bedrijven hier weg te jagen, met al hun taksen en regeltjes. En de pokkedure energie ...
Als jij één van die door Brembos gehate rijken was, waar zou jij je bedrijf neerpoten?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De kosten voor BEN heb ik hier al eens opgegeven (iets meer dan 3000 euro extra). De kosten van de zonnepanelen installatie ga ik niet nog eens herhalen. Hoe dan ook, alles minder dan we zullen moeten ophoesten voor nieuwe kerncentrales. Gelukkig hebben we in België de keuze om niet levenslang te betalen voor dure stroom. Sossenstroom heb ik niet meer nodig, dat laat ik over aan liefhebbers van kernenergie.VincentVega schreef: ↑15 november 2024, 06:16Enkel en alleen als je volledig off grid gaatSpaarplan schreef: ↑15 november 2024, 06:08
De terugverdientijd van mijn zonnepanelen installatie is hoogstens 7 a 8 jaar, daarna is de stroom wel gratis. Hoe dan ook, als je niet zelf stroom opwekt mag je blijven betalen, levenslang. Gelukkig hebben bijna alle mensen de keuze om zelf stroom te produceren. Voor de anderen zijn er ook oplossingen, zonder kernenergie.
En ik geloof jou niet over de berekening van je terugverdientijd. Al die investeringen (vergeet de thuisbatterij, windmolen enz …) niet want die heb je nodig, naast de investeringen om je woning BEN te maken, kosten veel en hebben een zeer lange terugverdientijd. Bewijs het dan eens jouw korte terugverdientijd … post jouw detailberekening van al jouw investeringen en terugverdientijden. Ik zal er met veel plezier een kritisch oog op werpen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
En zo eindigt ook dit verhaaltjeSpaarplan schreef: ↑15 november 2024, 07:37De kosten voor BEN heb ik hier al eens opgegeven (iets meer dan 3000 euro extra). De kosten van de zonnepanelen installatie ga ik niet nog eens herhalen. Hoe dan ook, alles minder dan we zullen moeten ophoesten voor nieuwe kerncentrales. Gelukkig hebben we in België de keuze om niet levenslang te betalen voor dure stroom. Sossenstroom heb ik niet meer nodig, dat laat ik over aan liefhebbers van kernenergie.VincentVega schreef: ↑15 november 2024, 06:16
Enkel en alleen als je volledig off grid gaat
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Proost!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.