Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
De houding van de PSer noem ik eigenlijk geen systeemfout. Zoals gezegd : verwerpelijk , vervalsing ,… zijn woorden die ik meer op hun plaats zou vindenVincentVega schreef: ↑21 november 2024, 16:34Dan hebben we toch andere conclusies getrokken uit dezelfde reportage:KV schreef: ↑21 november 2024, 16:06
Ik ben mee met je verhaal van systeemfout en zakkenvuller. De zakkenvullers moeten aangepakt worden
Hoe pak je de systeemfout aan ?
In mijn ogen lijkt mij de pano reportage toch ook ergens bloot te leggen dat er een probleem is met de capaciteit van maatschappelijk werkers die dergelijke misbruiken kunnen blootleggen zodat ze zich niet voordoen.
Waarom is er een probleem met de capaciteit van de maatschappelijk werkers ?
* de systeemfout is in mijn ogen dat de schepen (en blijkbaar ook de medewerkers en dienstleiding) het normaal vinden dat iemand onterecht toch een leefloon krijgt. En dat in de hoop dat die persoon voor "de juiste partij" zal stemmen, de partij die hem of haar onterecht een leefloon heeft bezorgd.
Systeemfout is dat om welke reden dan ook er te weinig maatschappelijk werkers zijn die dit zouden kunnen verhinderen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Dan hebben we toch een ander begrip over wat een “systeemfout” is. OK, dan zal,ik,mijn opinie aanpassen en is het voor mij een bewuste en menselijke fout die herhaaldelijk voorkomt.KV schreef: ↑21 november 2024, 18:41De houding van de PSer noem ik eigenlijk geen systeemfout. Zoals gezegd : verwerpelijk , vervalsing ,… zijn woorden die ik meer op hun plaats zou vindenVincentVega schreef: ↑21 november 2024, 16:34
Dan hebben we toch andere conclusies getrokken uit dezelfde reportage:
* de systeemfout is in mijn ogen dat de schepen (en blijkbaar ook de medewerkers en dienstleiding) het normaal vinden dat iemand onterecht toch een leefloon krijgt. En dat in de hoop dat die persoon voor "de juiste partij" zal stemmen, de partij die hem of haar onterecht een leefloon heeft bezorgd.
Systeemfout is dat om welke reden dan ook er te weinig maatschappelijk werkers zijn die dit zouden kunnen verhinderen.
Ik vind het te eenvoudig om “het systeem” te verwijten wat er in Anderlecht is gebeurd. Op basis van de verklaring van PS-schepen is het geen onzorgvuldigheid die per ongeluk is gebeurd omwille van te veel werk maar een doelbewuste politiek om iedereen een leefloon te bezorgen in ruil voor een stem.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Die man moet vervolgd worden. Zo simpel is het.VincentVega schreef: ↑21 november 2024, 19:29Dan hebben we toch een ander begrip over wat een “systeemfout” is. OK, dan zal,ik,mijn opinie aanpassen en is het voor mij een bewuste en menselijke fout die herhaaldelijk voorkomt.KV schreef: ↑21 november 2024, 18:41
De houding van de PSer noem ik eigenlijk geen systeemfout. Zoals gezegd : verwerpelijk , vervalsing ,… zijn woorden die ik meer op hun plaats zou vinden
Ik vind het te eenvoudig om “het systeem” te verwijten wat er in Anderlecht is gebeurd. Op basis van de verklaring van PS-schepen is het geen onzorgvuldigheid die per ongeluk is gebeurd omwille van te veel werk maar een doelbewuste politiek om iedereen een leefloon te bezorgen in ruil voor een stem.