nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Echt niet. Zelf gezien.iejoor schreef: ↑23 oktober 2024, 08:39Onbeperkte toegang tot bankrekeningen ...Vincent2018 schreef: ↑22 oktober 2024, 18:25 Wie heeft er de communisten nog nodig wanneer je Bart De Wever hebt ?
De NVA voorzitter wil de fiscus onbeperkte toegang tot uw bankrekeningen geven.
....
Waar halen jullie dat vandaan ?
Ik lees enkel dat BDW AI wil gebruiken om fiscale fraude te bestrijden.
De fiscus moet vandaag fraude vermoeden en dan toestemming vragen aan een onderzoeksrechter om bankrekeningen te mogen inzien.
AI kan helpen om vermoedelijke fraude beter te ontdekken. Maar ik lees nergens iets over onbeperkte toegang tot bankrekeningen.
Ik vermoed dat jullie reactie is ingegeven door het spelleke 'BDW of fiscus bashen' of zijn jullie tegen de bestrijding van fiscale fraude ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kan artikel niet lezen, zit achter pay wall.
Hoe wil hij spaarrente aan ECB koppelen?
Queen Melissa (Vooruit) stelde zoiets al langer voor: spaarrente minstens gelijk aan ECB-2% wat veel teveel winstmarge voor de banken betekende.
In de ideale wereld is:
spaarrente = ECB - 0,5%
en
intrest lening = ECB + 0,5%
(=> winstmarge bank is dan 1%)
Hoe wil hij spaarrente aan ECB koppelen?
Queen Melissa (Vooruit) stelde zoiets al langer voor: spaarrente minstens gelijk aan ECB-2% wat veel teveel winstmarge voor de banken betekende.
In de ideale wereld is:
spaarrente = ECB - 0,5%
en
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Finny10 schreef: ↑23 oktober 2024, 09:37Echt niet. Zelf gezien.iejoor schreef: ↑23 oktober 2024, 08:39
Onbeperkte toegang tot bankrekeningen ...
De fiscus moet vandaag fraude vermoeden en dan toestemming vragen aan een onderzoeksrechter om bankrekeningen te mogen inzien.
AI kan helpen om vermoedelijke fraude beter te ontdekken. Maar ik lees nergens iets over onbeperkte toegang tot bankrekeningen.
Ik vermoed dat jullie reactie is ingegeven door het spelleke 'BDW of fiscus bashen' of zijn jullie tegen de bestrijding van fiscale fraude ?
Bullshit, fake news, bangmakerij ....Finny10 schreef: ↑23 oktober 2024, 09:37Echt niet. Zelf gezien.iejoor schreef: ↑23 oktober 2024, 08:39
Onbeperkte toegang tot bankrekeningen ...
De fiscus heeft toegang tot het CAP (Centraal Aanspreekpunt van rekeningen en financiële contracten) dat door de Nationale Bank wordt beheerd. Enkel welbepaalde bankgegevens (wie heeft welke rekeningen + saldo op die rekeningen op welbepaalde datums) kunnen daar geraadpleegd worden.
Ook het opzoeken van bankrekeningen door politie, parket of onderzoeksrechter is wettelijk geregeld. Er moet al minstens een vermoeden van fraude of misdaad bestaan en de nodige toestemmingen moeten gegeven zijn. Bovendien zijn slechts welbepaalde gegevens toegankelijk.
Zomaar ad random allerlel zaken opzoeken zonder enige aanleiding kan zelfs de politie of parket niet ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het concept korte (spaargeld) en lange termijn (leningen) rente is je blijkbaar vreemdspaarfreakje schreef: ↑23 oktober 2024, 09:57 In de ideale wereld is:
spaarrente = ECB - 0,5%
en
-
- Hero Member
- Contacteer:
Die 1% marge dient juist om de omzetting korte termijn in lange termijn te vergoeden.
Een bank die zulke omzettingen niet maakt en enkel beleggingen aanbiedt, kan bijgevolg de volledige ECBrente aan haar klanten geven op hun geldrekening.
Jammer genoeg ken ik zo maar 1 bank: Trade Republic en daar zit dan ook mijn direct opvraagbaar spaargeld (max 50 000).
Maar de Staat moet zich er eigenlijk niet mee moeien, ze ziet alleen dat gewone burgers als ik meer en meer weigeren hun geld beschikbaar te stellen voor de te lage woonleningen.
En dat zal flink toenemen zodra op alle vastrentende spaarvormen 30% RV de norm wordt, zoals Europa eist.
Een bank die zulke omzettingen niet maakt en enkel beleggingen aanbiedt, kan bijgevolg de volledige ECBrente aan haar klanten geven op hun geldrekening.
Jammer genoeg ken ik zo maar 1 bank: Trade Republic en daar zit dan ook mijn direct opvraagbaar spaargeld (max 50 000).
Maar de Staat moet zich er eigenlijk niet mee moeien, ze ziet alleen dat gewone burgers als ik meer en meer weigeren hun geld beschikbaar te stellen voor de te lage woonleningen.
En dat zal flink toenemen zodra op alle vastrentende spaarvormen 30% RV de norm wordt, zoals Europa eist.
-
- Hero Member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hear hear.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De spread tussen korte en lange termijn kan bij een normalere rente curve al ruim meer zijn dan 1%, een bank neemt met een hypotheek een hoger risico en zal dus een premie bovenop de LT rente nemen plus er nog wat aan willen verdienen. Jouw 1% marge is dus dikke onzin, laat de markt dat maar zelf reguleren...spaarfreakje schreef: ↑23 oktober 2024, 13:22 Die 1% marge dient juist om de omzetting korte termijn in lange termijn te vergoeden.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Inderdaad, als je dan op bepaalde momenten vaststelt dat het verschil in korte- en langetermijnrente ettelijke procentpunten bedraagt snap ik ook niet in godsnaam hoe hij aan zijn 1% komt met dan nog de winstmarge voor de bank er bij in ... Wereldvreemd is al wat ik kan verzinnen; misschien heeft hij nog een toekomst in de politiekvortex schreef: ↑23 oktober 2024, 16:34De spread tussen korte en lange termijn kan bij een normalere rente curve al ruim meer zijn dan 1%, een bank neemt met een hypotheek een hoger risico en zal dus een premie bovenop de LT rente nemen plus er nog wat aan willen verdienen. Jouw 1% marge is dus dikke onzin, laat de markt dat maar zelf reguleren...spaarfreakje schreef: ↑23 oktober 2024, 13:22 Die 1% marge dient juist om de omzetting korte termijn in lange termijn te vergoeden.
Make Spaargids " Great Again ! "
Drugkikker, leugenaar en combiplasser Van Quickenborne wordt door de Raad van State in zijn hemd gezet.
https://www.hln.be/binnenland/raad-van- ... ~a37f3883/
https://www.hln.be/binnenland/raad-van- ... ~a37f3883/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ze zullen -mag ik hopen- dit dan ook professioneel aanpakken :
Dit via "whatsapp business"
de krokus heeft een pak waspoeder in zijn bus gekregen.
Het spelletje gaat weer beginnen
Het spelletje gaat weer beginnen
Een pak waspoeder in een brievenbus ? Dat past daar toch niet in ?