Rijden met EV vs ICE
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dat is het zekerlijk. Niet zozeer voor de EV, maar wel voor de Euopese industrie die er maar niet in slaagt om op een rendabele manier accu's te produceren aan aantrekkelijke voorwaarden. Een van de oorzaken, zoals ook in het artikel aangehaald, is de concurrentie van de veel goedkopere (doch minder performante) LFP (Lithium-Ferro-Fosfaat) accu.VincentVega schreef: ↑18 november 2024, 14:38 Ook dit is nieuws ...
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/eur ... 74493.html
Ik heb gezegd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Op generlei wijze kunnen de Europese automobielbouwers concurreren met de Chinese automobielbouwers inzake den productie van enen elektrischen automobiel. Dezer geldt bijzonderlijk voor den totstandkoming van ener geschikten battterij.Rhijnvis schreef: ↑18 november 2024, 14:47Dat is het zekerlijk. Niet zozeer voor de EV, maar wel voor de Euopese industrie die er maar niet in slaagt om op een rendabele manier accu's te produceren aan aantrekkelijke voorwaarden. Een van de oorzaken, zoals ook in het artikel aangehaald, is de concurrentie van de veel goedkopere (doch minder performante) LFP (Lithium-Ferro-Fosfaat) accu.VincentVega schreef: ↑18 november 2024, 14:38 Ook dit is nieuws ...
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/eur ... 74493.html
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik bevroed dat de meest optimale manier om daarmee om te gaan de vlucht voorwaarts is. De transitie naar de EV moet niet getemporiseerd, maar geaccelereerd worden.
Ik heb gezegd.
Met zagen en klagen komen we nergens. Neem een voorbeeld aan Trump, die lost alle problemen op op dag 1. The fracking genius.VincentVega schreef: ↑18 november 2024, 10:54 Ik heb liever geen selectieve informatie.
De ganse transitie naar EV's is lopende maar kampt ook met enkele problemen, zoals:
- de batterij (het zwakke punt in de huidige werking van EV's, zwaar en milieuonvriendelijk)
- de beperkte actieradius
- de hogere prijs
- de milieuonvriendelijke productiewijze
- ...
Ook dat mag belicht worden.
Momenteel vertaalt zich dat ook in een tanende verkoop in de EU (ook omwille van de stopzetting of vermindering van subsidies voor EV's).
De verkoopcijfers van volledig elektrische wagen zijn dalende in verschillende landen. Momenteel doen vooral de hybride wagens het goed.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Linkse extremisten zijn nu éénmaal kampioenen in hypocriet zijn, dat is bij deze weeral bewezen ...Finny10 schreef: ↑18 november 2024, 10:13 Gaat onze Spaarplan ook heen en weer naar verre zonnige oorden met een elektrisch vliegtuig op groene stroom?
Zo'n vliegtuigmet zonnepanelen en windmolens op de vleugels die de batterijen opladen.
Of telt het milieu ineens niet meer als hij op vakantie gaat naar zonnige oorden?
En dan zijn geld daar uitgeven i.p.v. de economie en staat hier te steunen.
Make Spaargids " Great Again ! "
De wijsheid moet je zoeken bij die gasten die krapuul en Connor graag na elkaar zetten in een zin.
Is dat al bewezen ?
Is dat al bewezen ?
Het woord krapuul hoort hier niet thuis.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Oei, is mijn 2de account nu nog niet verwijderd
@Vanganzza: wil je aub deze account verwijderen, anders vergis ik mij te vaak en moet ik omkijken welke account ik gebruik, alvast bedankt
Make Spaargids " Great Again ! "
Heeft iemand nog tips voor een laadpas die gratis en zonder abonnement is, en niet te duur in gebruik ?
Het is een wildgroei van merken op de markt, zo te zien..
Het is een wildgroei van merken op de markt, zo te zien..
Gratis bestaat niet denk ik. Koop eenmaal de kaart van Chargemap voor €20 en je kan overal terecht.
Onlangs Cenenergy tegen gekomen. Geen abonnementskosten en prijzen meestal beter dan bij Chargemap. Is onderdeel van Belfius zo blijkt.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
De Shell kaart.