Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Op elk werk heb je zo'n figuren. Ik durf de naam 'Davy' (bij ons op het werk) hier zelfs vernoemen.karine schreef: ↑22 november 2024, 14:37Ik heb meerdere collega's die koersfietsen via lease aankopen van +-€8 a €10.000 en er nooit mee naar het werk fietsen.KV schreef: ↑22 november 2024, 14:16 Voor Fietslease zijn er heus geen regels dat het enkel het enkel een elektrische fiets moet zijn hoor.
Fiscaal gezien geldt enkel de regel dat +/- 20% van je tijd met de fiets naar het werk dient te komen in een concept fietslease via WG. (Weinig tot geen controles voor zover bekend volgens mij)
Vandaag blijkbaar nog een politieagent wegens fraude ontslagen die doorgaf dat hij met de fiets kwam om de km vergoeding te ontvangen maar effectief met de wagen kwam. Is trouwens enkele jaren geleden ook op mijn werk gebeurd.
Strijkt elke maand +50 euro aan fietsvergoeding op en het zou me verbazen mocht hij een fiets hebben.
Ik heb mijn fietsbudget bekeken, ik heb een budget van 9600 euro. De fietshandelaar in de buurt vond dat nogal veel en hij maakte een offerte op voor een bakfiets van 5000 euro. Maar ik heb dus geen bakfiets nodig (geen idee waarom hij me dat wil aansmeren, maar goed... Ik kan al wat simuleren op basis van de prijs en niet op model).
Ik heb toch voor de zekerheid navraag gedaan bij de HR-afdeling en die hebben me bevestigd dat ik inderdaad 9653 euro beschikbaar heb maar daar moet wel onderhoud en verzekering afgehaald worden. Maar een fiets waarvan de catalogusprijs 8500 tot max. 9000 euro is is geen enkel probleem.
M'n HR-afdeling zei wel dat het interessant is om een helm er bij te kopen, fietskledij kan niet!
Ik weet niet wat ik ga doen.
Ik heb toch voor de zekerheid navraag gedaan bij de HR-afdeling en die hebben me bevestigd dat ik inderdaad 9653 euro beschikbaar heb maar daar moet wel onderhoud en verzekering afgehaald worden. Maar een fiets waarvan de catalogusprijs 8500 tot max. 9000 euro is is geen enkel probleem.
M'n HR-afdeling zei wel dat het interessant is om een helm er bij te kopen, fietskledij kan niet!
Ik weet niet wat ik ga doen.
Ja, met een budget van 9000 euro kun je een geweldige fiets vinden. Ik denk dat het belangrijk is om iets te kiezen dat perfect bij je doelen past.
Zorg er vooral voor dat je een reserve-fiets hebt, of kan lenen. Je zult die meermaals nodig hebben tijdens die 3 jaar.
Het is niet omdat je een budget hebt van 9500 Euro dat het interessant is om dat uit te geven aan iets wat je niet nodig hebt. Wat vind je zelf interessantst? Een dure fiets van 9000 Euro die je waarschijnlijk veel te weinig zal gebruiken, of een fiets van 2000 Euro en 1000 Euro extra loon per jaar?