Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
TIP
Re: Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
Is toch vrij logisch, Fons. Ik heb nu ook een hoger netto inkomen als huisman, dan 35 jaar geleden als zelfstandige. Met kromme vergelijkingen schieten we hier weinig op.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dan kan de fiscus dat nu al als beroepsinkomen herkwalificeren, hoewel in de huidige wetgeving dat wellicht enkel bij daytraders gedaan wordt of wie belegt met geleend geld.
Misschien kunnen ze de notie 'als goede huisvader beleggen' aanpassen aan het volume?
Eigenlijk ben ik dan meer gewonnen voor uitbreiding van Taks op de effectenrekeningen.
Technisch gezien is een vermogensbelasting stabieler dan een vermogenswinstbelasting en zelfs stabieler dan de roerende voorheffing.
Stabiliteit geeft meer garantie op blijvende belastingtarieven, tenminste als de Staat zijn uitgaven niet de pan uit laat rijzen
Misschien kunnen ze de notie 'als goede huisvader beleggen' aanpassen aan het volume?
Eigenlijk ben ik dan meer gewonnen voor uitbreiding van Taks op de effectenrekeningen.
Technisch gezien is een vermogensbelasting stabieler dan een vermogenswinstbelasting en zelfs stabieler dan de roerende voorheffing.
Stabiliteit geeft meer garantie op blijvende belastingtarieven, tenminste als de Staat zijn uitgaven niet de pan uit laat rijzen
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 26 november 2024, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Over kromme vergelijkingen gesproken.
Als men huurinkomsten gaat belasten, heeft men schrik dat de huurmarkt in elkaar klapt ...
Als men een meerwaardebelasting op aandelen gaat invoeren, heeft men schrik dat de Vlaming zijn ei ergens anders gaat leggen ...
Dan spreken we nog niet van de politieke moed die er voor nodig is. Welke partij wil deze klap incasseren?
Met de politici van de laatste 20 jaar staan we stil, en op vele gebieden gaan we zelfs achteruit. Ik zie de ommekeer niet direct gebeuren, ook al is ze dringend nodig.
Als men een meerwaardebelasting op aandelen gaat invoeren, heeft men schrik dat de Vlaming zijn ei ergens anders gaat leggen ...
Dan spreken we nog niet van de politieke moed die er voor nodig is. Welke partij wil deze klap incasseren?
Met de politici van de laatste 20 jaar staan we stil, en op vele gebieden gaan we zelfs achteruit. Ik zie de ommekeer niet direct gebeuren, ook al is ze dringend nodig.
Post and reply is na al die jaren nog steeds niet je sterkste kant, hé Fons !?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Voor een deftige reply moet je bij hem/ hun idd niet zijn; toen niet en nu nog steeds niet ...
Spijtig dat er hier niet meer zo veel zijn uit de tijd dat hij met zijn Gogi systeem kwam pronken, tot het iedereen duidelijk was dat het niet werkte en dan maar met uitvluchten afkomen, aanpassingen, een totaal nieuw systeem, ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik heb die periode op 'Mijn Kapitaal' wel meegemaakt. Kermistoestanden ! Leuker om naar de paardenmolen te kijken dan er effectief op te zitten.
Ik heb reeds geschreven dat bagger mij niet zou deren. Zeker niet zoals deze.