Holdings
TIP
Re: Holdings
Wat Paul aanraadt weten we waarvan we moeten wegblijven...
Mijn blog: www.unusualtravelblog.com - alles over kredietkaarten voor Belgen voor luxe-reizen
Misschien wel geniale zet,als Trump het haalt,zou lange termijnrente wel eens kunnen door stijgen naar 5%....MeneerParmentier schreef: ↑3 november 2024, 15:40 HET nieuws van de afgelopen dagen is toch wel dat Berkshire nog meer aandelen (een kwart van het resterende deel) AAPL heeft verkocht, en sinds 2018 voor het eerst geen eigen aandelen inkoopt. De cashpositie is mede daardoor ruim 325 miljard USD waard geworden.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Ik kan me niet voorstellen dat dat de doorslaggevende reden is. Buffett staat nu niet meteen gekend als iemand die op dergelijke zaken speculeert en de toekomst van de hele onderneming daarop verwedt.
Wat is jullie verwachting van D'ieteren nadat ze in december hun superdividend gaan uitkeren? Persoonlijk verwacht ik niet dat er veel beleggers gaan verkopen als het dividend van de koers is.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het kan nog, dit jaar. Al zal het voor de meeste holdingportefeuilles weer bijzonder moeilijk worden.doorwinterd schreef: ↑25 september 2022, 03:55En het zal dit jaar voor de meesten onder ons niet anders zijn, veronderstel ik.doorwinterd schreef: ↑25 december 2021, 18:23 We hebben ons hier bij de holdings misschien goed geamuseerd en bijgeleerd.
Maar als we op een faire manier aan reflectie doen, moeten we toch toegeven dat wie zich niet erg sterk heeft gefocust op de paar grote winnaars zoals een Sofina of Brederode en meer gespreid heeft belegd of heeft proberen te timen, ondermaats zal gepresteerd hebben tov de wereldindexen als een IWDA.
Neem nu op 5 jaar. Wie naast die absolute holding toppers ook een paar mindere goden zoals GBL, Prosus, Bois Sauvage etc en/of wat holdings die meer gemiddeld presteerden zoals Ackermans etc in port had, zal de duimen moeten leggen. Dat is toch zowat een constante sinds begin van dit draadje.
We horen of lezen dat misschien niet graag of negeren dat liever in ons hoofd, maar het is gewoon zo.
M'n stelt dat m'n een holding dient aan te houden op lange termijn om de index te verslaan. Welke Belgische holding heeft dan op 10 - 15 - 20 jaar beter gepresteerd dan een wereldwijde index?