Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
Barryke schreef: ↑26 november 2024, 23:55Inderdaad, hier is de link https://www.hln.be/economie/bitcoin-ral ... r~abdc029bBarryke schreef: ↑23 november 2024, 13:24 Door de lange duurtijd klopt de vergelijking met de tulpenbollen inderdaad al een tijdje niet meer.
Als aanvulling hierop: vanaf vandaag hebben ze op HLN een “liveblog” die de ontwikkelingen rond cryptomunten op de voet volgt. Kun je dat nu geloven? Hebben ze ooit al eens de ontwikkelingen rond goud in een liveblog neergepend? Of de ontwikkelingen van de bel20?
Ik lees vooral de reacties van de lezers die vaak hilarisch om lezen zijn, genre tulpenbollen en piramidespel Afgewisseld met mensen die er zich wél iets verder in verdiept hebben
Voor mij blijft het ook een piramidespel. Bitcoin heeft geen enkele intrinsieke waarde. Maar u denkt er het uwe van. Het is een vrij land. Als een liveblog en “beleggers” op de speelplaats geen alarmbellen doen afgaan, dan hebt u volgens mij nog wat te leren over “beleggen”. Ik zeg niet dat je er niet schandalig rijk mee kunt worden, maar dat ontkracht het feit dat het een piramidespel is geenszins. De enige reden waarom bitcoin stijgt in waarde is omdat hij stijgt in waarde. Een doordenker. En nee, ik ben geen oude knar. Ik ben een dertiger.
En inderdaad, bedankt voor de link. Hier kan je de liveblog volgen: https://www.hln.be/economie/bitcoin-ral ... ~abdc029b/
En inderdaad, bedankt voor de link. Hier kan je de liveblog volgen: https://www.hln.be/economie/bitcoin-ral ... ~abdc029b/
Men betaalt vandaag $95.000 voor iets wat volgens u geen intrinsieke waarde heeft.Barryke schreef: ↑Gisteren 13:17 Voor mij blijft het ook een piramidespel. Bitcoin heeft geen enkele intrinsieke waarde. Maar u denkt er het uwe van. Het is een vrij land. Als een liveblog en “beleggers” op de speelplaats geen alarmbellen doen afgaan, dan hebt u volgens mij nog wat te leren over “beleggen”. Ik zeg niet dat je er niet schandalig rijk mee kunt worden, maar dat ontkracht het feit dat het een piramidespel is geenszins. De enige reden waarom bitcoin stijgt in waarde is omdat hij stijgt in waarde. Een doordenker. En nee, ik ben geen oude knar. Ik ben een dertiger.
Misschien is intrinsieke waarde een hol begrip?
Wat is voor u bijvoorbeeld de intrinsieke waarde van een banaan? De calorieën? De sensuele vorm? De mooie gele kleur? De doorverkoopwaarde?
Voor een chimpansee is een banaan zijn dagelijks brood, zonder gaat ie dood. Onder mensen werd deze week het kunstwerk 'Comedian' van Cattelan (banaan met ducttape tegen de muur geplakt) voor 6,2 miljoen dollar verkocht op een veiling. Maar voor mijn kat Zorro heeft een banaan ZERO intrinsieke waarde omdat hij de banaan niet wil opeten en omdat een kat weinig gevoel heeft voor beleggen.
3 partijen, 3 soorten intrinsieke waardes. Welk is de ware waarde?
Het is vast omdat Bitcoin een piramidespel is dat de Amerikaanse toezichthouder SEC de ETF's op Bitcoin goedgekeurd heeft in januari 2024: een ETF op een piramidespel...zodat de ganse USA zich nu tot in de verste uithoek collectief en legaal in het piramidespel kan storten en zich kan laten ruïneren.
En het is vast omdat Bitcoin een piramidespel zonder intrinsieke waarde is dat vermogensbeheerders als BlackRock, VanEck of iShares (en nog 7 andere) ze nu aanbieden aan hun klanten. Hoe onverantwoord dat die de alarmbellen niet hebben horen afgaan.
En nee, ik ben geen jonge knar. Ik ben 59.
Het is het fiat geldsysteem dat de ponzi is. Hoe betaal je oude schulden terug? Door nieuwe te maken! Vroeger rondkomen met 1 inkomen, nu nog nauwelijks met 2... Prijs van je huis? Waarom stijgt die zo hard? Waarom beleggen? Los van bitcoin. Als je dit niet eerst snapt, heeft elke uitleg waarom er nu en in de toekomst zo veel interesse zal zijn in BTC, weinig zin.
Buy bitcoin
Ik ben een fan van YT kanaal Silver Dragons (USA), ik koop al sedert 2010 fysiek zilver en ben gestopt in 2013, met de courante munten dan toch. "Looking in hindsight" was dat nu niet bepaald de beste timing ooit haha.
Prijs in € per ounce (aankoopprijs) :
Gemiddelde zilverprijs 2010 19,5
Gemiddelde zilverprijs 2011 31,3 (auw, mijn bulk hier gekocht)
Gemiddelde zilverprijs 2012 28,6
Gemiddelde zilverprijs 2013 21,6
Eind vorige maand was de verkoopprijs een goede 34€/ounce...
Sindsdien nog wel een aantal 'mooie / speciale' gekocht omwille van de tekening, zeldzaamheid / ouderdom, de aangebrachte kleuren of rond een bepaald thema. Die betaal je uiteraard een stuk duurder dan spot maar blijven redelijke bedragen. En bij verkoop zijn ze waard wat de zot ervoor wil geven
IN BC heb ik me nooit verdiept.
Prijs in € per ounce (aankoopprijs) :
Gemiddelde zilverprijs 2010 19,5
Gemiddelde zilverprijs 2011 31,3 (auw, mijn bulk hier gekocht)
Gemiddelde zilverprijs 2012 28,6
Gemiddelde zilverprijs 2013 21,6
Eind vorige maand was de verkoopprijs een goede 34€/ounce...
Sindsdien nog wel een aantal 'mooie / speciale' gekocht omwille van de tekening, zeldzaamheid / ouderdom, de aangebrachte kleuren of rond een bepaald thema. Die betaal je uiteraard een stuk duurder dan spot maar blijven redelijke bedragen. En bij verkoop zijn ze waard wat de zot ervoor wil geven
IN BC heb ik me nooit verdiept.