Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Re: Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
Hahaha! 92.000 EUR.... Fiatgeld is niks waard. Met dat bedrag kun je in de verste verte geen banaan met een stukje plakband en een certificaat kopen. Als jij van mij een bitcoin wilt hebben zul je mij minstens een miljoen ADA moeten betalen.
Bij gebrek aan creativiteit bij de vele clichés en vooroordelen die hier te lezen zijn heb ik de Anti Bitcoin Propaganda verder wat aangevuld, zo kan er eens wat meer afgewisseld worden:
• Gebakken lucht
• Geen intrinsieke waarde
• Wat de gek ervoor geeft
• Het is digitaal
• Pyramide spel
• Tulpenmanie
• Waanzin
• Waardeloos
• Voor criminelen
• Slechts een stukje code
• Gaat naar nul
• Slecht voor milieu
• Wat als morgen een betere Bitcoin gemaakt wordt
• Verbruikt evenveel energie als land X
• Veel te volatiel
• Te laat/ te duur
• Als internet/electriciteit wereldwijd uitvalt is het over and out
• Het is geen echt geld
• Kan er nergens mee betalen
• Bubbel
• Risicovol
• Alleen om te speculeren
• Lost geen probleem op
• Je kan het niet vasthouden
• Je kan het niet opeten
• Hype
• Goud wordt al 5000 jaar gebruikt, Bitcoin niet
• Het is nergens door gedekt
• Het geeft geen dividend
• Overheden zullen het verbieden
• Er zit geen echt bedrijf achter
Andere suggesties en vooroordelen om de lijst verder aan te vullen zijn welkom :-)
• Gebakken lucht
• Geen intrinsieke waarde
• Wat de gek ervoor geeft
• Het is digitaal
• Pyramide spel
• Tulpenmanie
• Waanzin
• Waardeloos
• Voor criminelen
• Slechts een stukje code
• Gaat naar nul
• Slecht voor milieu
• Wat als morgen een betere Bitcoin gemaakt wordt
• Verbruikt evenveel energie als land X
• Veel te volatiel
• Te laat/ te duur
• Als internet/electriciteit wereldwijd uitvalt is het over and out
• Het is geen echt geld
• Kan er nergens mee betalen
• Bubbel
• Risicovol
• Alleen om te speculeren
• Lost geen probleem op
• Je kan het niet vasthouden
• Je kan het niet opeten
• Hype
• Goud wordt al 5000 jaar gebruikt, Bitcoin niet
• Het is nergens door gedekt
• Het geeft geen dividend
• Overheden zullen het verbieden
• Er zit geen echt bedrijf achter
Andere suggesties en vooroordelen om de lijst verder aan te vullen zijn welkom :-)
Laatst gewijzigd door mvl op 29 november 2024, 21:28, 9 keer totaal gewijzigd.
Een stukje code of een klomp metaal of een stukje papier dat een afgesproken waarde vertegenwoordigt (bankbiljet). Wat is het verschil in essentie? Ja, je kan juwelen laten maken van goud. Maar het idee dat dat mooi is en veel waard, is ook subjectief. Intrinsieke waarde is inderdaad subjectief op een aantal manieren.Barryke schreef: ↑Vandaag 15:23Ik begrijp btc wel denk ik. Maar het heeft gewoon geen intrinsieke waarde. Waarom zou een andere cryptomunt het niet overnemen van bitcoin? Dat draait uiteindelijk alleen maar om geloof en vertrouwen. Als bitcoin ooit zou zakken naar 0 euro, dan ga ik niet zeggen “tiens dat is nu raar, want je hebt toch…”. Terwijl bij goud heb je nog altijd dat staafje. Bij een huis heb je een huis en bij een aandeel de onderliggende activa. Dat is het probleem dat ik heb met bitcoin. Maar beleg er gerust in, en hopelijk gaat het goed opbrengen. Ik kan het niet. Als je heel eerlijk bent moet je toch ook beseffen dat je eigenlijk niets hebt. Je hebt een stukje code. Ooit gaan we daar met z’n allen eens goed mee lachen. Dat is mijn gedacht erover. Het zou kunnen dat het blijft bestaan omdat het een fantastische speeltuin is voor speculanten en traders. Je kunt bijna niets beter hebben voor die mannen.zes schreef: ↑Gisteren 21:58 Het is het fiat geldsysteem dat de ponzi is. Hoe betaal je oude schulden terug? Door nieuwe te maken! Vroeger rondkomen met 1 inkomen, nu nog nauwelijks met 2... Prijs van je huis? Waarom stijgt die zo hard? Waarom beleggen? Los van bitcoin. Als je dit niet eerst snapt, heeft elke uitleg waarom er nu en in de toekomst zo veel interesse zal zijn in BTC, weinig zin.
Cash is inderdaad geen goede belegging, je verliest alleen maar waarde. Maar er zijn andere oplossingen dan bitcoin om dit tegen te gaan…
Hebben ze ooit ETF op NFT's toegelaten?? Dat lijkt mij meer vergelijkbaar met de tulpen. Niet dat ik het volg, maar je hoort er niks meer over. En die waardes waren op een gegeven moment ook krankzinnig.
Weten jullie iets over Tether? Ik volg het allemaal niet, maar ik hoor soms waarschuwen dat dat een gevaarlijke ponzi is en verband houdt met Bitcoin
Je ziet hier niet zoveel medefanatiekelingen van Charles rondzwerven.MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 19:42Hahaha! 92.000 EUR.... Fiatgeld is niks waard. Met dat bedrag kun je in de verste verte geen banaan met een stukje plakband en een certificaat kopen. Als jij van mij een bitcoin wilt hebben zul je mij minstens een miljoen ADA moeten betalen.